Tere eetris portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Sotsiaalmeedias levis uudis üliõnnelikust ja samas õnnetust koerast, kes ebatavalise olukorra tõttu koju kogunenud pereliikmetele rõõmustades liputas nii ägedalt saba, kuni henda tabas trauma ja karvakon viidi arsti juurde. Teades nüüd võimaliku riski ette, võiks töökohal valves oleva koera puhul arvestada, et kui inimesed lubatakse kunagi tööle tagasi, siis kaua üksilduses olnud, kuid. Tõst võiks doseerida teadlikult ja ohutust tagades. Kuigi samal ajal võinuks valvekoer teha tutvust robotitega, pole neist. Pärast pikka ootuste ja spekulatsioonid aega eriti abi olnud vabrikut seisavad jõude kuna pole, kes või mis teeks tööd. Ootamatu olukord pakub vahelduseks võimaluse korra seisatada ning hinnata kui kaugele robotitega ollakse jõutud ning kas hirmutavateks ennustusteks oli ja on endiselt põhjust. Veel mõned kuud enne koroonaviiruse uudiseid ületasid uudiskümneseid teated tehisintellekti ja robotite eduste raviga seotud toimingutes. Liidus näiteid, milles iseseisva otsustamisvõimega masinaid. Haiguse tunnuste eristamisel arstidega samal tasemel või isegi paremad. Esimeste viirus uudiste peale toodi isegi näiteid, milles Covid 19 haigusega patsient suhtles ainult robotiga vältimaks tundmatu ja ohtliku infektsiooni levikut. Nüüd oleme olukorras, milles paljud haiglad töötavad juba võimete piiril ja tulevikuks ennustatakse veelgi. Raskemaid aegu. Seega võiks arvata, et tegemist on robotitele soodsa ajaga ja tööle pannakse ning juurde kopeeritakse isegi vähema nutikusega masinast abilisi. Tegelikult paistab vastupidi sõnade juurde nõutakse haigla personali koos lihtsate kaitsevahenditega maskidest kinnasteni. Lisaks kaubeldakse autotootjaid valmistama keskpärase automaatikatasemega. Hingamisaparaate robotite nõudlusest pole aga midagi kuulda. Pigem kardetakse keerulises olukorras uuendustega tegeleda. Püsitakse harjumuspäraste töövahendite juures. Seega toob tervishoiukriis esile inimese väärtuse masinate ees. Vabrikutes ladudes võiks ometi. Mis aga edasi minna ja kasutada võimalust inimeste masinatega asendamiseks? Suuri samme peaks esimesena märkama just suurte tegijate juures. Näiteks kõrge automatiseerimise tasemega autotootjad võiksid toota, mis aga jätkata. Aga selle asemel suletakse suuri vabriku kompleksühendriikidest. Euroopani elan, mask väitis, et Tesla Motorsi tehas USA-s remontis on kõrge väärtusega tootmisüksus, mille töös hoidmist tuleks kohalikul omavalitsusel hoopiski toetada. Kummatigi, tänaseks on eks modernsamaid uue põlvkonna tehaseid seiskunud paljude arenenud tootmisprotsessiga. Tööstuste tootmisvõimsuse sulgemise põhjuseks. On inimeste puudumine sest isegi kõrge automatiseerimise taseme juures teostavad inimesed võtmeülesandeid. Mis ei tähenda, et inimesed oleksid tööandjatele robotitest väärtuslikumad. Pigem võib välja lugeda, et robotid pole saavutanud inimese võimeid. Vahest õnnestuks. Postidel leida tööd suurtes ladudes kasvavab osa kaubanduse uuendamisest, rajaneb nutikale, logistikale ja laomajandusele. Suuremates ladudes töötavad ööpäevaringselt riiulite vahel vuravad robotid. Amazon kuulub antud valdkonnas maailma tippu. Kaupluste külastamise asemel hüppeliselt kasvanud kojuveoga. Onlain-kaubanduse mahud võiks olla samuti võimalus. Robotid. Telemitte inimestele sellegipoolest palka, samas on USA-s juurde vähemalt 100000 inimest ja tõstis kõigi palka paari dollari võrra. Sarnaselt. Otsitakse uusi töötajaid firma-Euroopa ladudesse. Selleski majandussektoris paistab, et helistatakse inimeste võimeid robotite omale. Toitlustuse ja hotellinduse sektoris on samuti juba pikemat aega püütud uhkeldada robotite kaasamisega. Siin-seal on demonstreeritud robotist, pitsa või hamburgerivalmistajaid, kokteile sega vaid baarmen ja kohvijooke. Serveeri vaipa riistasid. Vähemalt ühes jaapani hotellis koosnes enamus teenindavas personalist robotitest. Tuhandeid hotell ähvardab külastajat puudusest tulenev sulgemisoht. Paradoksaalselt oleks aga tänases nakkusohus suureks abiks võimalus elada karantiinis robotite koristatud. Hotellitoas, kuhu masinast ettekandja toob robot koka valmistatud toitu. Paraku seda võimalust ei pakuta, sest inimene on ikkagi robotist ette. Põgus peatus asjade seisust. Robotite mõjust tööhõivele võib jätta petliku mulje pikast rahuajast maailma tabanud shokaga võib-olla käivitavaks teguriks ning esmamulje. Inimesi tabanud kriis võib-olla ajaks, kui ettevõtete omanikud on sunnitud tulevikule mõtlema analüüsima tänaseid tegevusi ja tegema otsuseid ajaks, kui algab kriisijärgne ülesehitamise periood. Võimalik, et selleks ajaks on robotite rakendamine põhjalik. Rumalalt läbi mõeldud sest kriisi järel peaks palka unustavalt tegema tööd 24, seitse. Aga inimestest, tööjõud on ju harjunud karantiinirezhiimi tugitooli ja teleka vaatamisega tööle tagasi jõudmise rõõmus saba riputamine võib neilegi lõppeda. Traumaga. Kuula varasemaid portaale R2-e-L2.