Endiselt olen oma ringkäiguga Kihnus, nüüd on kell natukene üks läbi ja on tõesti erakordselt palav. Suvepäev ja Mare mätas on külgkorviga mootorrattaga toonud Kihnu muuseumi juurde ja Kihnu muuseumihoone seintel on selline huvitav näitus hästi palju eri Nevaid eri suuruses. Eri liiki linde on seintele pandud, mis näitas, see selline on, miks? See on selline selle aasta teema andmetel siis ele käel lennud ja Kihnu linnuriik, et osana Kihnus on väga paeluv merel enda ja, ja näiteks suur probleem on tolm mitmel viimasel aastal paelude kogukonna liikmete arvates on ette suur probleem, et siin käivad itaalia jahituristid, käivad meite parte Ta laskmas kihnlased just nimelt sedasi mõtlevadki, et meite pardid, mitte lennud ning ning meie mõtlesime siis, et täna vasta ei jäänud enam muud üle, sest näeb seda, see paistab nagu mitte nagu olekski, et nagu ei põlegid, õigus, et ikkagi kõikjal õigus käibe kõikjal turistidel jahituristidel siia tulla, jagata, lenda tapma, et me mõtlesime, et me teeme siis omalt poolt saksa näituse siia, mis on siis selle linnujahivastane, et mis püüame siis seltsis, et elage lennud ning, ning see näitus on tehtud koostöös. Me oleme 10 aastat n Metsamaa talus, Jaak Visnap piga sihukest naivistlik kunsti propageerning ning üritan taaselustamine Kihnust, otsisin üles vanameistrist neid onudkisse salaja moel vaadet, et Kihnu sond ju olla ennem, ent sel ajal ette paelune vista ning ning nüüd siis ka ikkagi tuleb välja, et mõni vanamees lasi, joonistab nagu näiteks põnni Kusti või me nägime anud siis manajas näiteks koduJaani, kes teeb käsitööd, et, et ta naivism, kindlus paelu ning siis proovime need välja tuua need kohalikud aktivistid ning siis Jaak Visnap ja Kadri alasema Visnap siis oma lastega ning Pärnu kunsti koel on see ka ühine projekt siis ega aastasi muuseumi seina peal. No räägime sellest teemast, kust see kitsaskoht ikkagi tekib? Ühest küljest jahiturism, teisest küljest küll kihlaste meeldi Vot see on keeruline küsimus, sellepärast et kihnlased on väga diplomaatilised siis voore peal elamine tähendab seda, et ette Jastidestega läbi saama, et sul peab nagu ikkagi Sa ei saa väga nagu riidu minna ega taha konta, sest noh, need inimesed, kellega sa koos saare peal elad, eriti oma aastaringi üle elad või talvist aega. Et nemad on, kõik need inimesed on meitele kõikjal armsad ja olulised ja ja noh, kui, kui on mingisugune asi, mis ei meeldi sisse teisest küljest on ka head omadused ja halvad omadused ja kõik see kompott kokku, et see, nagu see on, seda on väga raske kirjeldada, et kuidas nagu ühe sellise probleemiga siis hakkama soe ja et et kihnlased tihti ka sellised, et ei taha ka väga just nimelt riidumine, nii et nad otse ütleksid nad võib-olla väga otsekoheselt julged sedasi väga suurt nagu tüliküsimust üles ei võta või riidajaid, pigem rekord ka vahest probleemi selja taga, et üritatakse nii mõjutada, et selja taga hästi palju räägitakse. Aga noh, minu isiklik tunne, sihtasutus Kihnu kultuuriruumi juhatajana, untsakad, et nii palju kui mina inimesi näe, siis on nad kõik selle linnujahi võitsid Itaalia jahiturismivastased, meil pole ühtegi mängis, ütleks, et see oleks õige asi või seda võiks teha kõike ägevad, et see on vale asi, niisugust asja ei tohiks Kihnus olla. Aga noh, seda kodanikujulgust väga muidugi polentat valla ainult edasi, noh, Kihnus on ikkagi see maaomanike küsimus ka, et kuidas nemad oma maadepealses keelaks, hääd seanco. Nad võivad rääki, et nad tahantaga paprizi tegema, nad jälle viisi hakata, kuidagi asi, see asi nagu tõuseb ummikusse, et kogu aeg on, ehk siis me mõtlesime, et siin muu asi aita antud kunstnikest on üks selline asi, mis seal aitab, sest varsti saed käega vas seal 20. august käe jälle ning siis hakkab jälle otsast ikka see aastane probleem, et et kas siis võib neid, kas on õige, kas on lubatud, miks on lubatud sihuke asi, mis tundub ebaeetiline. No teema on igal juhul tõstatatud, kuidas sulle tundub, kas, kas annab midagi ära ka teha, noh ega selle aasta kontekstis on see 20. august kohe tulemas, aga, aga tuleviku seisukohalt. Mina tahaks loota, et oleks nagu mõistlikus ikkagi terve mõistus jääks nagu valitsema kedagi kellelegi pole selle vastu midagi, kui mõni part lastesse käes ülesse ning aga et kino oleks jahiturismisihtkoht, et see nagu pole õige õige see turismi nagu suund et pigem nagu võiks olla linnuvaatlus ja fotojaht ja see oleks nagu oleks nagu parem või õigem suund turismimajanduses. Me mõtle Tegelikult me oleme siin päeva jooksul ka eetriväliselt rääkinud. Kihlane on ikkagi küllaltki kinnine inimene ja, ja ega ta väga ei tahaks esineda ja, ja väga ei tahaks nagu püünele, et mulle tundub, et mandriinimestele on võib-olla isegi just Kihnu virvest jäänud hoopis teistsugune mulje, et kihnlased ongi kõik selliseid hästi avatud ja tahavad esineda. Päriselt vist nii ei ole? Väga jah, kihlane ei põle väga sihuke julge või aval esineja, vaid pigem ta nagu välistab tulijat, vaatleb ja kardab tükk aega ja, ja ei põle sokk esile. Ja esilepürgijad seda kaseühiskonda mõjutan pikkade aastasadade jooksul saanud kollektivistlik ühiskond ju siia, et see nagu väga väga niisugust väga jõulist esilekerkimist tavaliselt ei tolereeri, vigasest mahajäämust ei tolereeri. Et, et sellepärast on see omase kultuurikeskkond, jah, kindlasti mõjutab ja peab üheks väärtuseks tagasihoidlikust ka. Et see kindlasti on tagasihoidlikum inime kihlaste jaoks sümpaatsem kui sokk, särav või esineb või esineb esiletükkiv esile pürgiv inimene. Aga mis puudutab jah, virvetses virve on muidugi särav täht ja tema kohta ei saa kuidagi öelda, et selles mõttes, et tema ja tema pere ja tema, nende, kas mina ütlekski, selline geneetiline kood on see, et nemad nemad naudivad seda esinemist ja tuleb nendele hästi välja, nad ja nende selle esinemise tulemusel ka kõik teised nagu järgivad või nad tõmbavad ligitõmbavad kaasa kõiki teisi ka, et nendel on samadusena ja tõesti see väga meeldib, nad annavad väga palju energiat välja ja nad ise ka seda naudivad. Et, et see on energeetiliselt võimas. Aga mida see väikese kogukonnapõhine lähenemine siis Kihnus tähendab, kas see tähendab, et nende inimeste jaoks, kes tulevad väljast, tahavad Kihnus midagi ära teha, on see keeruline? Väljapoolt tulijal kindlasti jah, et selleks, et siin midagi teha või sõna võtta, Ta või kaasa mõeldav aidata või arvata, selleks läheb ikkagi aega, me arva, et siis peab nagu seda kultuuri põhjalikult lõpuni vällja tundma ja, ja et siin midagi tegema hakata. Need kõik on väga keerulised asjad, et siiski nagu teha õnnestub või, või parameni lihtsamini väljastpoolt tulijale läheb siis kui hästi hakkama. Võib-olla, kui ta abiellub kohaliku inimese, kui tal on siiski kihlane, on ta naine või mees anud kihlane. Et need variandid siis saavad toimida ja toimivad kiiremini. Aga kui sa tuled nagu päris nii et, et sul ei põle nagu need kihnu sugulasi suguvõsasid ja perekondi siis on see ma ütleks, et keeruline, kui mitte võimatu.