Tere eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Olümpiamängud lükati edasi spordivõistluseid korraldada. No ja mis mul sellest kõlab kusagil õigustatud küsimus. Anname lisavihjeid, kinod on suletud, poed on kinni, tänavad on tühjad. Noh, ongi ja palju rahulikum elu ei pea reklaame vaatama, võiks omavahel vastamisega jätkata. Ise aru saamata, et saigi vastusele pihta. Reklaam toidab spordivõistlused ja kino, Facebooki ja Google'it. Tuhanded alustavad IT- ja idufirmad on raha teenimisel ootused sidunud reklaamiäriga. Vähemalt unistustes. Tühi tänavia kinnine pood tähendavad reklaamitellijate kadumist. Näiteks alles hiljuti moodustas USA sisemajanduse kogutoodangust reklaami abil toodetud tarbimine 68 protsenti ja reklaamitööstuse enda osa SKT-st oli umbes 19 protsenti. Kuna toodetavate kaupade teenuste omamine ületab kasutajate raha ja ressursi peavadki tootjad kliendi tähelepanu nimel sõda makstes ühtlasi kinni tee tema ajuni sõltumata, kas asub siis koolipingist? Töölaua taga söögilaua ääres, sõprade keskel, voodis või WCs. Ühesõnaga reklaam maksab kinni kõikjalejõudva internetiühenduse. Nutitelefoni arvutiarenduse muudab televiisorite pildi teravamaks ja seejärel täidab kõik need asjad sisuga milleks on märgatavas mahus reklaamid juhtunud, kui reklaami ei tehta, kuna pole tellijaid. Lihtne vastus, raha ei liigu. Antud väärtusahelas olevad ettevõtted kannatavad. Kahju. Võiks arvata, et peamisteks kahju kannatajateks on mitmesugused turundusettevõtted, mille äri sõltub klientide jõudmisest kaubanduskeskustesse, söögikohtadesse ja turismireisidele. Juhul kui viiruseoht jätkub suve keskele on oodata sedavõrd sügavaid tagajärgi, et pelgalt USA turule Reklaamikäibest haihtub järgmise viie aasta jooksul 75 miljardit dollarit. Euroopas on rohkem elanikke ja siinsed numbrid võib natukene suuremaks spekuleerida. Võimalike pikema pausi tulemusel mõeldakse paljudes kodudes ja ettevõtetes raha kasutamise põhimõtted ümber nagu näiteks, kus ja kuidas ostetakse ning mille põhjal tehakse ostuotsuseid. Huvitav, mis saab inforuumi suurimatest reklaamivahenditest eesotsas Google'i ja Facebookiga? Pole välistatud, et neid tabab oodatust suurem tagasilöök. Infot ja inimesi vahendavate ettevõttete reklaamikäive rajal olulises osas väikeettevõtete, toodete ja teenuste reklaamimisele jalanud kriisi, kestmine. On sellistele äridele eriti känk. Google'i ja Facebooki reklaamikäibe languse suurusest võib aimu saada Twitteri avaldatud andmetest. Aga enne arvnäitajaid on vaja peatuda ühel huvitaval asjaolud. Sotsiaalse isolatsiooni nõudmisel kodudesse suletud inimesed vähemalt esialgu ei oska leida ellu midagi uut ja veedavad juurde tulnud aega ekraanide taga. Kuna. Viimastel aastatel on pööratud tähelepanutaolise tegevuse tervistkahjustaval efektile pakuvad nii android kui Apple'i ayus kasutajatele enesevalitsemise tööriistu. Millega kas piirata ekraaniaega võsis nägutada, kui kaua keegi on telefoni vaadanud. Nüüd selgub, et ebatavalises olukorras ületatakse nädala kvoodid. Mõne päevaga. Kahjulik inimesele peaks olema kasulik ärile ennekõike Google'i, Facebooki või Twitteri-laadsetele reklaami vahendamisega tegelevatele internetifirmadele. Üllatavalt antud olukorras ei pea paika. Ja tulemus on pigem vastupidine. Ettevõtetel on küll rohkem kasutajaid, aga nende teenindamine on ju kulu ja samal ajal vähem reklaami jäid. Kelle käest peaks tulema? Tulu twitteri reklaamikäibe languseks märtsis hinnatakse umbes 23 protsenti ehk pea. Kui veerand võib üpris kindel olla, et April kujuneb veelgi halvemaks. Facebook ei soovi konkreetsetest numbritest Keda kuid informeeris avalikkust reklaamikäibe langusest. Võimalik, et pole harjutud mõtlema kui olulist rolli omavad reklaami raadiointernetipõhiste tehnoloogiate arengus. Nüüd on käes aeg sellele rohkem mõtelda. Ja neil, keda see rohkem puudutab, valmistuda kehvadeks aegadeks. Samas peab halvas olukorras otsima. Optimismi kiiri surudes aga maha teadmised, see, mis on ühtedele hea kipub olema teistele kahjuks. Nimelt siis, kui elu normaliseerub, tuleb reklaam tagasi ja voolab peamiselt ekraanidele kuna harjutame ju veelgi rohkem hoidma ainult tubades ja ekraanide taga, tellides kaupa ekraanide kaudu ja hoidma inimestega füüsilist distantsi ning harrastama ees sporti. Kuula varasemaid portaale. L2.