Tere de kullede mulgi uudisid, mede tähendab enne jutt on Lämmi ja villane, sest me kõneleme mulgi sõdadest nimeldumi, eesti vaimu, Peranduse nimekiri, saanu Mulgimaalt jälle ube, sissikande, nüüd saab sealt lugedega mulgi sõbade tegemisest arvastun. Sissi kande kirjut Kokku Tarvastu koolmeister soodsi jälle Kesso mesi kah mitu esit moodu, sõba valmiste, Ennu mess, asi sõbaci somm ja Myantsena Mulgimaal on ollu, sellest kõneleb nüüd soodsi jälle esi. Sõba on sealse õlakatte, see on nagu pleed või õlasall, mida mäe õlgu peale võtta. Kui külm nakkas sõba kuutas kangastelgedel ja naa päämiselt ruudulise vanem Pa sõba ütte värvilise lambapruuni-valge või halli kassi sõba, paljalt õlakatte võib, võib teda muud mooduga kanda. Alust on käe ta, et sõdasid, kandsime pruudi pulmann kah näogates. Siis oli seal muud, et peigmees s või pruudi nägu näte enne laulatust aga sõbrasid kantuga päevimmer külmal ajal kassi sõba passib paljalt rahvarõivamanu või võib teda nõndasama ka õlgu peale võtta, vanal ajal panti sõba õlgu pääle, kui kirikusse või Küle pääle minti. Nüüdsel ajal kantas sõda rahvarõivamann, aga sest ei ole kedagi, kui rahva röövit ei ole sõba kantas kahmur õõva pääl, kui on mõni rahvapidu või kokkusaamise, kui olli viimane mulgi konverents siis oli näte, et palju naisi, olliva sõdadega. Meil on ka suur mulgi pidu ja laulupidu, koskah sõbasid, näete, saab mina esikanna sõba oma laulukoori leedi pääl. Rahva röövik ei ole, jõudan wild ette sõba järgi tunnet ära, et see naine on Mulgimaalt peri. Kui sa oled nüüd esika, neid sõdasid, Benno, mida uudsa siis sa oled tääda saanu? Mina sai teada, kuidas on sõbasid Ehik ütle, värvilistel on pääle detu musterveere peale Losude. Nii on värvilise lõngaga detu neli nukka, nii mustri hoiame kurja eest. Aga mitu sõba sa üldse oled Benno ja müanssemi hom, mina oled ennu kokku kuus sõba, kaits Tarvastu ruudulist kaid, salliste värvege ruudulist ja kaitses vanem bet, Elme ütte värvilist sõba. Mina ole alles ille haigu neid tegema nakanu ja Oleiki õpipoisi seisuses viil. Aga Tarvastu käsitöö, kui on, on seansse tubli meist rääk, kes on miki, jää, nõuge does, kui palju siis läheb üte sõba tegemise peale haiga ja kui palju sõbraga massab mäe küsimus, üts kõrd, mina peris panni kirja. Kui palju mul Laiga võt telge taga läits oma kaitskümmend, tunni, selle haage saab kattemiitrilise sõba koetu perest viil narmaste keerutamine ja tikkimise töö. Nii et kes müügi stiip siis ülesaaja uru tuleb pikki küsida, muidu ei massaadeta ja narmaste otsanum vil vaselise, mis asjani vaselise omm ja kuidas Leitetas no vaselise hom vasktraadist keerutelt vedrugse vaskkraat keerutades ümber varda siht, tõmmates varras välja ja veduki lõigates parajes mõni sentimeeter ja siis võetes üits punt sõba normid ja tõmmates suka nõglage läbi selle vedru ukse, Sissom narma punt raadis ehen ja ilusa vaseläikega moodsa mulgi naise võtava akutrelli ja panevee varda selle otsa ja siis tuleb ilus ühtlane vedru. Rohkem teadust mulgisõdade kohta saab eesti vaimu Peranduse nimekirjast. Veel on Mulgimaalt vaimu päranduse nimekirja pant, vana mulgi mustri ja nende tarvitamine, nüüdsel ajal Torupilli tegemine ja mängimine, Toome ossest korvi tegemine, kama mulgi kapsaste mulgi pudru, mulgi korbi, verivorsti ja kesva karaski tegemine ja söömine Mulgimaal. Märdi, Kadri ja Maarjapäeva tähistamine, mulgi keel ja mulgi süü. Gixi täädus üten päeva pilte Kema ülemen rahvakultuuri keskuse kodulehe pääl. Sess kõraskik, saateks saed kokku Ilves Kristi uwembet Mulgimaalt jälle tulev tõiside Hicki kolmveerand seitse õhtu.