Ning nüüd kihnukeelse uudise tahtis saada märg Miale käse käigisest minule Kasemalk Malejast Martin praegu ei hakka küsimuseta netu viilu uudistesaadet käsi vikerraadios juba Kogonde tehtud. Seda mina küll ei tea, paar 1000 võib-olla pihta hakkasid, no viisakas põlente küsimuse peale küsimusega vastata, aga millal sa sündinud oled? 2000 aasta siis jäi veel kaks või kolm aastat aega, kui sea sündisid, kui nad esimest korda eetri läksid, selles saab nüüd 15 aastat kaudu juba kolmanda oma nööriga. Päeva 2005 olid esimesed kihnukeelsed uudised eetris kassa käsalang, Räkaalitsus esimesed esimesed olid hoopis Antsu, Mihkli Heleri ning Mere Marju. Nemad käisid Pärnu linnas koolis üks ühel pool, teine teisel pool ning Venemaa, kui tundi läksid, tulid stuudiost läbi kella poole kaheksast andsid uudisi ning kuuenda oma saatepäeva oli tohutu torm. Ning siis esmaspäeval siis nemad sellest uputusest rääkisid kinnastele ning ikka päris tulevasi saatusi tegid. Lõpus sai koolis käimine otsa ning siis käisime veel Veneetsias ning käisime veel Hauna maal ja kõik, kes tegime saatusi, niuke üsa, paljud siiamaani meenutavad ikka mere marjuta. Kas sa tead, kuidas mere Marju nimi nüüdanud Marju Võsu marju ning temal on siis kaks last kohaga, kuidas nende nimed on? Paratamatud Ämbra. Aga lähme siis marjule küla ning temal on uus amet, uurime välja, hakkas ta selles ametis ka õnnelik olnd. Võsu Vare astet sat ajavad ühtla tehnokultuure joonud. Naera ikka, et kas õnne nüüd Justaryson, aga jõudu, jaksu on rikka tarise, kõik on tuus võõras. Mõneti huvitav. Aga me alles nagu söe seda asja läbi ning seedi, et eks see võtab aega veel natuke ikka. Õnn tulla selle õue, pealegi see ette palju tööd teeb. Seda nalja ei põle, et veeta saab jah. Õnneks tööd ei karda. Et seda muret ei põle, et võtame ühe sammu korraga ning vaatab sesse siis saama, hakkab eaka Antsijake esinaise siis ja nüüd selle õie Ginge tead neid otsida, paelusest tuleb kinni hakata, aga time eelarvet ning sätime numbris paika, et kuidas 2020 minema peab hakkama. Üksi ei jõua teha, et abilised peavad ka olema Kihnu kultuuriruumi tööd ole ju, mina teen juba nüüd jookseb juba kuues aasta, see polegi uus, kedagi, et ma Mare kõrvas ju võite, endise juhataja Sõrves oli pikalt. Aga Ilutüved oleme hobid, veena teinud juba kaheksa aastat, tegelikult et me ole neid kahte asja omavahel sidunud. Tervene taastad kõikjal ikka. Räägi, et tänu sellele, et need kaks tööd on erinevad, üks on füüsiline, nüüd teine on nagu vaimutüve, need hoidvad mind tasakaalus, et kui ma ainult ekskultuuriruumi või ainult elu siis ma vist oleks ammu omadega välja, kus kohtades, et mulle meeldivad mõlemad asjad, tunne kogu aeg, et me ole siukse joone peal, mis vajab tasakaalu nagu mõlemast otsast. Kas see Tuiematu Mare on sellise ette vägeva sügava vao edega teeb asja kergemaks või on selle võrra hoopis palju raskemat? Ma isemaal on üks niisugune vanasõna. Kui see nüüd Kihnus tagurpidi keerata, siis see peaks kõlama sedasi, et sasiadraga rikutanud seda äkkega ei paranda. Ei, seda kindlasti põled. Meitel Marega Nika kuraga mariga kolmendas tööd tehes, kõik need aastad oli Teie koostwe, meie läksime ette hästi, Mare ning mari on rohkem kunstiinimesed. Mina olen niisugune praktilisem ning margast, me arva, et me ikka võime nõu küsida ning tema ikka oma targa sõna juure. Kõik on hästi, selles osas. See ju teada, et Mare pääsu ei saa, et liiga palju oli ühel inimesel vedada seal juhatajana ka. Kas see merepidu ning viiulifestivalil pillilaager ning kõik saaksid hästi, ikka jäävad alles? Ikka need kõige tähtsamad asjad on veel ju kudumisfestival juba aastuks jääb alles, tuleb juurde uusi asju, tulevad veel mõned laagrid juure, nii, meite põhitõeks. Nüüd kahe järgneva siukse kuu jooksul on see, et me paneme tõsise plaani kuraga mariga paika, kuidas sui hakkaks minema laste erinevad pärimuslaagrid, saaks tulla Kihnu laagritesse just Metsamaa pärimus taluse. Sest Mare ju ligi 10 aastat kultuuriruumis seda Metsamaa pärimustalu ehitasid, seisundit seisma jääda, kõik on ju valmis, uuenenud olemas, nüüd tuleb see tüvesse panna. Kas Metsamaa pärimustalust saab lasteturismitalu, visake vabaveetmis koht, turismitalu ei saa meie teha seal ju keelatud, et siukest asja pole võimalik. Lapsed tulevad pärimuslaagrites, see on selle koha eesmärk, see on projektiga läbi aastate on selle koha mõte, miks üldse metsamaad tegema hakati, et kui pillilaager ainult üks asi viiulifestival, siis me tahaks, et ka vaesema lapsed saaks rohkem Kihnus käive ning rohkem meite kihnu kommetest ning kõigest sellest osa süvemistest laule, stantsest, igasugustest nõksest õpetustest, kogumeid. See kava peab sõduma Kihnu pärimuskultuuri kogu. See kõige tähtsam. Kui sa räägid, et maisema lapsed, kas need on siis üksi eesti lapsed või on Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Saksa lapsed? Tulevikus võiks kõik tulla, et kino on ju ette põnev koht ning nagu siiamaani enamuses teasse ju ikka täiskasvanud inimestele igasuguse ekskursioon ning ringani matkusi laste osanud ju kasutamata, me arva, et see saksa laps või Leedu, Läti laps Sapsid sama palju kui mõni laps, kes ei tule, ma ei tea Narvast või, või Rakvere kandist Kihnu, kas nendele hakatesse siis kihnu keelt õpetama? No ma ei arva, et selle ühe-kahe päevaga mõne sõna nad ikka selgeks saavad äkki Jumi käravaid jões või ütleme näiteks, et natuke rohkem teistmoodi sõnad ei kindla peale ning Soxi AT ning eit ning juba me arva, et mõistab ka selline välismaalaps rääki. Soome laps teab, et hästi SAS'i Joe's olnud, sest nendel on luige olnud ju ei otse saksa Kanterarh keerulisem teagitaja ise, kuidas Luige saksa keeles onud aga jaapani ning saksa telekanalid Mare oli nende kätte suursema, kuidas nendega läheb, tulevad ka ikas tõitele. No mina arva, et Marab ikka seda asja õde kohe, et emalik alles praegu see turg nüüd ühes hakkab koos Zetodega koos, et siis hakkab alles tulema sihukest rahvast kihnu maa peale ka ning see on ikka mare teha. Teatrietendused sellel metsamaal ei näe, kus on tänavu aasta plaanis küll üks teatrietendus ka teha? Need läbirääkimised hakkavad nüüd pihta. Meite salaluure on välja uurinud, et selle tüki nimi olla kihnu jänka on tõige vä? Südamel kinnita, praegu ei saa veel. Aga Kihnu jänka all mõeldakse siis Kihnu virvel Kihnu virve meest vaigu jänkadki, see oli maneer, pärit, et on see midagi taolist tulemas. Et ma ei taha ühtegi kassa kinnitage ümber lükata, enne kui asjad 100 protsenti paika saanud. No maite Eestis on ju niisugune komme, et meedia teab paremini ja rohkem kui tegelikult inimesed, kes asjasse puutuvad. Sassis äss tähenete mee, Kihnu kultuuriruumile soovime minu mõttes oleks taris ikka jõudu ning jaksu ning et huvilised kisti tõestanud Kihnu kultuurist huvitajate meid ei ole, kohapeal ei jõuaks. Et see on kõige tähtsam, siis saab kõik asjad tehtud nii kaotud. Nad jõudvad, kui ilmad ikka lubavad ja kliima soojenemine liiga palju torma ilmas ei tee, läheb ülekeelega, et seda kõike pole seal, naguniisugune saigi meid tänaõhtune, saade oli selle koha peal.