Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Kevin Kelly on pikaajalise kogemusega ka ja hea analüüsivõimega tehnoloogia, arengukommentaator ta inimeste kultuuri ja tehnoloogiliselt muutuva maailma arengute kombineerimise protsessi kirjeldamisele pühendanud ajakirja pojed asutaja selle sisu, headusele, viidapisimine valdkonda, kirjeldavate väljaannete paremini, kus juba veerand sajandit lisaks ajakirjanikutööle keming hälli kirjutanud tehnoloogia arengut kujundavad tegurite analüüsi põhjalt ning neist johtuvatest võimalikest tulevikustsenaariumidest mitmeid hinnatud raamatuid. Ja ta on regulaarne nõuandja maailma muutmise rindejoonel tegutsevates tippettevõtetes ning populaarne loengupidaja tulevikust huvitatud ringkondades. Ise peab ta end digitaalse kultuuriõpilaseks. Antud sissejuhatus, eesmärk polnud toretsevate loeteluga kriitilise mõtlemise uinutamine. Debati jaoks on ju kasulik teada seisukoha esitaja tausta ja debatt omakorda. On vajalik ühiskondlikuks diskussiooniks, milles erinevate arvamuste konfliktide analüüsi abil testitakse ning Peilitakse võimalikku tõde. Näiteks. Millal sõidavad meie tänavatel ilma inimestest juhtideta robotautod? Autotööstust haaranud robot autonduse kevade märkidest, pakatavale ootusele kohe-kohe aset leidvast hüppest pakub 68 aastane Kevin Kelly, et tema seda aega ilmselt teine. Täpsemalt puudub tal usk, et jõuab elu jooksul omada taolist sõidukit. Probleemiks ei ole selle mehe tervis ega ka asjaolu, et robotlaudad vahest ei peagi omama, sest ärimudeliks võib kujuneda teenuse kasutamine. Kelli peab siin silmas jõudmist tavakasutusse. Probleemiks on ülesande keerukus. Kelly paigutab robotautode ajastu saabumise 15 kuni 20 aasta kaugusele. Celi oodatust pessimistlikumad ennustuse tähelepanekud asuvad mõne aasta taguste asjade interneti käsitleva raamatu toimetamises. Enne seda oli temagi. Mõtelnud peatselt kätte jõudva ajale, milles käsib autolent teenindada õppis raamatu kallal töötades paremini mõistma sellise uue tehnoloogia argikasutusse jõudmise eelduseks olevate muutuste haaret ja sügavust. Kaks suuremat teemadel. On olemasoleva taristu täiendamiseks vajamineva töö hulk ning selle kõrval on vaja siis leida vastused ja kokkulepped moraalsetele ning õiguslikele küsimustele. Kelly pakub, et alustada võiks enim esile kerkivast küsimusest, kuivõrd realistlik on robotlauta selline, mis sõidab täielikult iseenda tarkusega ühest linna otsast teise. Ta peab seda realistlikuks aga aga ootama peab umbes paarkümmend aastat sest märgatav osa autosõiduprobleemidest asub sõidukist väljaspool kelle hinnangul peavad Teide tänavad muutuma autonoomse sõiduki vajadustele vastavaks. Täielikult. Autonoomsusel saavutamine pole aga tänastest oludes võimalik andisionärv veendunud. Robotautodele sobilikum teedevõrgustik eeldab uusi liiklusmärke. Lasertähiseid antenne, kaabeldust ja palju muud. Kuute tehniliste elementide lisamise kõrval peab tõhusa ja ohutu sõidu tagamiseks teedet mitmesuguseid tänaseid asju ka eemaldama. Robotautode saabumise ajaks eraldatakse neile tavaliste autode kõrval tõenäoliselt eraldi sõidurajad et neil oleks oma ruum, muuhulgas teistsugune parkimise korraldus ja palju muud. Kelly soovitab mõtelda, kuidas muutus teede ja tänavate pilt kui hobuste ning jalakäijate asemel asusid neil liiklema autod. Võrreldes juhiga sõidukitega. On robotautod, isegi suurem muutus, kui auto oli hobuvankrile. Linnade tänavavõrgustik on kujundatud tänaste sõidukite vajaduste järgi. Oodatavalt kulub. Poodidest sõidukitele tee silumiseks aastaid ja seda tehakse etapiviisiliselt. Ilmselt muutub autotranspordi kasutamise kultuur ja. Lähtume linnasiseste ühe inimese transpordi asjandustega linnadevaheliste hiigelsõidukiteni, milles võidaks. Kas öösel magada, tööd teha ja nii edasi? Sõiduki suurusest sõidurežiimist tulenevalt võivad tekkida spetsialiseerunud teed. Kelly on kindel, et autodeni peab jõudma laiemale andmesidekanal kui inimeste kodudesse. Reisijad kasutavad autos viibimise aega aktiivselt. Tegevuseks ja nad peavad olema ühenduses teiste inimestega. Samal ajal kui sõidukid suhtlevad teiste autodega. Autod moodustavad. Aktiivse võrgustiku nii tehnilises kui ka sotsiaalses mõttes selle toimimine vajab see ka stabiilset ja suuremahuliste andmesidet. Tehniliste väljakutsete järel, kelle jõuab eetiliste ja õiguslike probleemide mäeni. Oodatavalt vajavad lahendamist ohutuse tagamise meetmed ja vastutuse küsimused. Teadaolevad seadused ja moraalselt õiged lahendid. Võib juba täna programmeerida auto arvutisse, aga probleemiks on see, mida me täna veel ei tea ja milles pole kokku leppinud. Kusjuures silmatorkavaks puuduseks on see, et me ise ka veel ei tea, mida sellistest laudadelt tahame. Mida ja kuidas toimetades? Peavad nad meid teenindama, me ju ei tea omi soove ja ka nendega seotud uusi kokkuleppeid, kuna pole. Et autodega varem kohtunud järelikult on kitsaskoht meis endis, mille ületamiseks kulub arvatust oluliselt kauem aega. Kuna me ei tunne iseennast Kuula varasemaid portaale R2 L2.