Meil on püsti küsimus, mille esitasid meile Janek esitas selle üsna järsul toonil, mõtlesin, et ta oli isegi peaaegu et nõudlik ja kui me talle seda ei ütleks, siis ma isegi võib-olla kardaksin natukene kui me talle head vastust ei annaks. Tema küsimus käis elektrirongi kohta, mis sõidab Tallinnast Balti jaamast Paldiski kaunisse, vanaaegsesse raudteejaama oma ja läbib Keila Kloogaranda ja kõike muud ka veel. Ja siis Kloogaranda ei läbi ja ma mõtlesin, ja siis ja siis sõidab sinna ja küsimus on konkreetne. Kui palju kilovattidest kulutab siis see rong oma teel sinna elektrit, kui palju ta tarbib just, ja oleme sellele küsimusele vastamiseks võtnud liinile Kuldar Väärsi. Või Edelaraudtee juhatuse liikmena, tere hommikust. Tere hommikust. Kui palju vahele parandan, et elektriraudtee elektrit? No ma mõtlesin, edelaraudteel on see igavene konkurents. Ette seda, aga noh, üks tegeleb elektriga, teine tegeleb väga õige ja oleme helistanud õigesse kohta ikkagi elektri kohta, küsimus ja elektriraudteelt, palume vastus, et kui palju siis võtab elektrit selline jupp Tallinnast Paldiskisse. No sellest, et Tallinn-Paldiski distants on 48 kilomeeter. Ja nüüd on see, et, et kui me võtame täna opereerima elektrirongi, siis sõltuvalt sellest, kas on tegemist talvise perioodiga, kus tuleb ka palju elektrienergiat kulutada, küttele On tegelemist suvise perioodiga, kus kütet ei ole tarvis siis on kusagil selline 7,3 kuni 7,5 kilovatt-tundi ühe kilomeetri kohta. Ehk siis Paldiski otsa peale teeb see kusagil 350 360 kilovatttundi. Mis maksab, see maksab tänastes hindades. Eks moment koha vaatama. Mis kõige värskem elektri hind on peamiselt kilovatt-tunni? Nii teeb kusagil siis selline 350 krooni, ütleme umbes kilovatt-kolmsada 50 krooni on siis need, mille hind See on siis ühe Tallinn-Paldiski otsa hind, õigemini ta tulebki pisut pisut tuleb siiski odavam tuleb kusagil 300 krooni. 300 krooni jah, et ühesõnaga tuleb välja, et tegelikult mitte elekter ei ole see, mis teeb piletihinna selliseks, nagu ta on, elekter, nagu ma kuulen, maksab 300 krooni. Aga arvestada tuleb kindlasti sellega, et lisaks sellele on veel infrastruktuuritasu, mida me tasume Eesti Raudteele. Raudteejupp kuulub Eesti Raudteele just ehk siis selle eest, et keegi seal raudtee peal sõidab, selle eest tuleb tasuda tasu. Sa tahkla lihtsalt selleks, et oleks võimalik raudtee remontida ja renoveerida ja et tulevikus saaks kiiremini sõita. Mis aga puudutab nüüd sellist, võib-olla mitte nüüd enam nii väga kauget tulevikku, siis andad, kui, kui me räägime nüüd sellistest euroopalikest uutest rongidest, siis seal on juba see elektrienergia kuulu veelgi väiksem tegelikult. Et see alandav võrreldes tänasega selline 20 30 protsenti madalam, ehk siis mitte enam ei kulu, ei kuuluks Tallinn-Paldiski Otepääle 350 360 tundi, vaid filme ütleme 290. Aga selge pilt, et ühesõnaga vastus on meil käes ja vastas enam kui täpne, 350 kuni 360, kilovatt-tundi kulub vastuse üle ka väga hea meel, et rong on tegelikult ikkagi tõeliselt suur asi ja naljad sülle ei võta. Sõidab selle maha ära suhteliselt odavalt, ma ütleks ja, ja väga hea, suur tänu teile selle vastuse eest ja ilusat hommiku jätku. Meile vastas siis elektriraudtee juhatuse liige Kuldar Väärsi.