Põlvamaal Eesti maanteemuuseumis on kibe töö käinud kogu kevade juba ammu enne kriisi, otsustati, et tänavune välihooaeg algab muuseumile 15. mail. Maanteemuuseumi juhataja Kadri Valner ütleb, et viimast lihvi antakse veel mitmele uuele näitusele. Aga alates teistest maist võtame välialadelt nöörid ära. Kuivõrd juba täna käivad meie juures väga paljud inimesed, siis on nad lahkelt sisse lubatud ka enne viieteistkümnendat maid, sest me oleme ju 12-l hektaril ja väga palju on ruumi ja väga palju on vaadata. Tallinlastel on nii häid kui halbu uudiseid, loomaid oma väravaid veel ei ava, sest Tallinna linnavalitsus seda ei luba. Aga Eesti vabaõhumuuseum ootab külalisi ja pisut odavama piletiga. Muuseumi direktor Tanel Veermäe ütleb, et hoonetesse sisse küll ei pääse, kuid uudistamist ikkagi jagub. Talukomplekside kohta on üldinfo kõikide hoonete juures väljas, lisaks on meil territooriumil looduse õpperada on võimalik kasutada Numo äppi ja on ka meie inimesed siis eraldi natukene ettevalmistust teinud, et taluõuelt leiab ka siis toredat infot, kuidas talud vanadel aegadel elu käis. Tartumaal Ülenurmes võib alates laupäevast tutvuda lennunduse ajalooga. Eesti lennundusmuuseumi juht Mati Meos tõdeb, et kõike uutmismudelite majas saab vaadata hiljem. Aga võimalus päris lähedalt kolmekümmet lennumasinat uudistada on võib-olla tähtsamgi. Üks lennuk on meil uus kaasa ümbe lennuki jaaguar, prantsuse, inglise koostöö, see lennuk oli nähtud, et lennupäevadel esmaesitluseks. Aga kuivõrd lennupäevi me ei saa teha? Sellel aastal on lükatud järgmisel aastal, siis me teeme selle esmaesitluse nüüd ära. Lennupäevade ärajäämisel on Barakuga valusam mõju juuni alguses plaanitud peole pidanuks tulema ligi 15000, et inimest enam kui pooled selle aasta külalistest. Riik toetab lennumuuseumi niipalju, et kuus kuud pooleteise töötaja palka maksta. Suur osa ülejäänud rahast tulebki tavaliselt lennupäevade pileti ja sponsori rahast. Me oleme ikkagi päris suure lõhkise küna eest, meie häda on selles, et need reeglistik näeb ette, et toetada saab neid, kellel on põhikohaga inimesed, aga meil ju ei ole meil suurem osa tööd, tahaks täiesti tasuta ja lisaks hooajatöötajad on töö ette võtu lepinguga. Me tunnistame seda reeglit, et Gustandina hakkakse juurde, kus pole, võetakse ära. Riigi sihtasutus Eesti vabaõhumuuseum ja majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi tiival töötav maanteemuuseum kriisiga nii tugevasti pihta pole saanud. Eesti tublisti oma tulu on kaotanud mõlemad.