Hea raadiokuulaja täna hommikul jätkan sinuga mõtisklust kristliku usu aluseks oleva apostliku usutunnistuse üle. Selle teise keskse osa teemaks on lunastus, kus võetakse väga askeetlikult kokku kõik see, mida jumal Jeesuses Kristuses jõntsuseks teinud on. Mina usun Jeesusesse Kristusesse jumala ainsasse pojasse meie issandas kes on saadud pühast vaimust ilmale tulnud Neitsi Maarjast kannatanud Pontius Pilaatus all risti löödud, surnud ja maha maetud, alla läinud, surmavalda kolmandal päeval üles tõusnud surnuist üles läinud taeva istub jumala oma kõigeväelise isa paremal käel. Sealt tema tuleb kohut mõistma elavate ja surnute üle. Usutunnistus rõhutab, et jumala inimeseks saamisega on tegemist püha vaimutööga. Nii nagu jumala vaim tegutses juba loomises, jätkab ta seda seni, kuni kõik luuakse uueks. Lukk. Evangeelium alguses jutustatakse pikemalt jumala inimeseks saamise saladusest ja selle õnnistusest, mis Jeesuse sünniga sai osaks mitte ainult ühele rahvale vaid kogu inimkonnale. Kõik evangeeliumid toovad ära meile Jeesuse kannatusloo ning kirjeldavad tema ülestõusmisele järgnevat reaktsiooni. Ning nelipüha järgselt antakse apostlite kaudu sellele kõigele igavikuline hinnang. Apostel Paulus nimetab Kristust viimaseks saadamaks, kes on ühtlasi uue loodu esmasündinu. Ainult püha vaimu kaudu sünnib siin maailmas jumala riiki päriv uus inimene. Neitsi Maarja mainimisega usutunnistuses väljendatakse aga Jeesuse tõelist inimlikkust ning rõhutatakse vajalikku ja ajatu kokkukuuluvust. Jumala armastas oma loodud maailma selliselt, et oli valmis saama üheks meie hulgast. Jeesuse kannatused on julgustuseks meile oma risti enese peale võtma ja seda lõpuni kandma. Jeesuse surm annab meile kindluse oma surma ees. Ja tema matmine tähendab ka meie hauapühitsemist puhkepaigaks ülestõusmisootuses. Pontius Pilatuse mainimisega usutunnistuses seotakse Jeesuse elu ka konkreetse ajaloolise taustsüsteemiga ning näidatakse, kuidas kõik selle maailma vägevad on ainult etturid. Jumala malelaual, ei enamat. Jeesuse ülendamine taevasse ja seal jumala oma isa paremale käele istumine on üks piibli kaunimaid kujundeid. Inimeste poolt põlatud ja jalge alla tallatud jumala poeg, ülendatakse isandaks. Ja saab üheväärseks isaga, kes on kõiketeadev, kõikenägev ja kõikjal ligi olev. Veelgi enam, kristluse kätte on antud juba ka selle maailma ülekohtumõistmisatribuudid. Kuigi me kõik oleme jumala ees, kohtualused ei peame seda enam kartma, kui me usume, et Kristus on ülestõusuna oma vaimu läbi meie juures nii tööl kui kodus, nii koguduse jumalateenistusel kui isiklikus palvekambris ristimisvees kui armulaua leivas. Et annab meile jätkuvalt püha vaimu ja palvetab meie eest, et meie usk ei lõpeks. Just sellepärast ma usungi Jeesusesse Kristusesse kes on saadud pühast vaimust, kes on kolmandal päeval üles tõusnud surnuist ja üles läinud taevasse ning tuleb kord kohut mõistma elavate ja surnute üle.