Tere hingamispäeva hommikust. Sel nädalal mõtiskluse aluseks olnud meieisapalve kuues lause ütleb. Ja ära saada meid kiusatusse. Kuidas võib jumal kedagi saata kiusatusse? Apostel Jaakobus kinnitab, ärgu kiusata välgu. Jumal kiusab mind. Sest jumalat ei saa kiusata kurjaga ja tema ise ei kiusa kedagi. Algteksti sõnastust ära saada või ära vii meid kiusatusse võibki tõlkida kui termissiivset ehk lubavad. Ära lase meid sattuda kiusatusse. Juba see on kiusatus ja kindlasti üks tõsisemaid. Kui ma arvan, et ka kuri tuleb jumalast, et ma kirjutan tema arvele halva ja õnnetused. Muidugi ta võiks seda või teist takistada, aga küllap temal on oma põhjused, kui ta laseb sündmusi nõnda minna, nagu meie vead ja vääratused neid tingivad. Ja võib-olla jätsime õigel ajal palumata, et tema meid hoiaks kiusatusse sattumast. Sest kiusatusi on kogu aeg ja igal pool. Ja kui jumal meid ei toetaks, siis me ei peaks kuigi kaua vastu. Kui tema oma valguse kinni kardab ja käe tagasi tõmbab. Oleme kadunud. Paulus hoiatab. Kes Endale tundub seisvat, vaadaku, et ta ei langeks. Senini pole teid tabanud muu kui inimlik kiusatus. Aga jumal on ustav, kes ei luba teid kiusata rohkem kui ta suudlate vaid loob koos kiusatusega ka väljapääsu. Nii et te suudate taluda. Kiusatus Päi Rasmus on läbikatsumine, proovilepanek. See ei ole üksnes algajate osa, vaid kiusatusest tuleb läbi minna ka kõige pühamatel. Pühakuid ei kiusata banaalsete pattudega vaip peenel kombel. Kiusatused olid ka Jeesuse osaks kes on kõigiti olnud kiusatud otsekui meie ja ometi ilma patuta. Kuid seetõttu, et ta ise on kannatanud kiusatuna, võib ta aidata kiusatu, vaid Jeesuse kiusatused olid messija. Missiooni puudutavad kiusatus ründab igaüht just talle kõige olulisemast kohast. Õnnis on mees, kes vastu peab kiusatuses. Sest kui ta on läbi katsutud, saab ta pärjaks elu, mille issand on tõotanud neile, kes teda armastavad. Seitsmest palve on samasse suunda vaid päästa meid ära kurjast. Sõna-sõnalt tõlkides kisu või rebi meid välja kurja käest, kusjuures kuri võib tähistada kas ebaisikulist kurjust või siis personifitseeritud kurja. Ent nii või teisiti Jeesus on kurja ära võitnud. Ja kui jumala lihaks saanud sõna püsib meis, võime ka meie võita kurja. Sellepärast palume päästa meid ära kurjast, nii et mingit sidet ei jääks. Et jumal, üks päinis täidaks kogu elu siseei tarvitse enam kedagi karta ei ennast ega teisi. Selles on jumala armastus saanud meie juures täielikuks, et meil oleks julgust kohtupäeval. Sest otsekui tema oleme meiegi selles maailmas. Armastuses ei ole kartust, vaid täiuslik armastus, välistab kartuse. Sest kartusel on ees karistus. Aga kark ja ei ole saanud täiuslikuks armastuses. Palvetagem. Meie isa, kes sa oled taevas? Sinu tahtmine sündigu nagu taevas, nõnda ka maa peal. Ära lase meid sattuda kiusatusse vaid kisumeid välja kurja käest sest sinu päralt on riik ja vägi ja au. Nüüd ikka ja igavesti. Hoone.