Aga nüüd hakkame rääkima hoopis motikatest, eks ole, ja motikatega liikumisest ja, ja meil on telefonil Riho Tänak, kes on põhja politseiprefektuuri korrakaitse osakonna komissar. Tere hommikust. Tere hommikust. Meile helistas raadiokuulaja nimega Indrek ja tema küsis, kas mootorratta siis kiivri, esivisiir, võib-olla toonitud. Mootorratta kiivrile esitatavad nõuded on ära toodud tehnotehnoülevaatuse eeskirjades. Jaa jaa, ja seal on ka ära märgitud täpsed protsendid, kui milline see läbipaistvus peaks olema. Visiiri klaasilsi. Ja põhimõtteliselt on sama nagu sõidukil, et teatud ulatuses teda võib natukene toonida, aga peab olema ikkagi läbipaistev. Et põhimõtteliselt tegelikult, kui nüüd proovida korraks mõelda, mis ma siin tänaval näinud olen, siis enamus sõidab illegaalsete kiivritega või. Vaadatakse muidugi üle sõiduki tehnokui, mootorratas läheb ülevaatusele, siis kontrollitakse üle, et kas ka kiiver vastab nõuetele. Muidugi on seal nüüd see asi, et kas igapäeva kasutuses olev kiiver seal alati kaasas on või on selle jaoks mõni teine kiiver ette näidata, see on nagu selline kõrvale. Igatahes kiiver ei saa olla päikseprillide asendus. Ei päikseprillide asendust ei saa olla ja nüüd nõuded on, tähendab peatavail vastama nendele nupp, ehk siis on tal see eurosertifikaat peab olema sees. No aga kuidas politseinikud hindavad seda, kas nüüd see kiiver on natuke liiga tumeda klaasiga või on ta veel seal lubatud kerge tooni piires? Jah, päris silma järgi seda hinnata ei saa, aga kui ta on selgelt tumedam, siis, siis tuleb mingisuguse tähendab meetmetele rakendusele võtta, et kas siis koostada protokoll ja siis hiljem selgitada välja, kui suur see läbipaistvus on või nii nagu sõidukitel saata siis kordus ülevaatusele tehnoülevaatuse punkti ja tegelikult paljudes tehnoülevaatuse punktides need mõõtevahendid olemas, nii et saab seda kontrollida küll. Selge pilt, ühesõnaga tuleb ikkagi lugeda siis eeskirjad üle ja veenduda, et kiiver vastab nõuetele ja siis ei ole probleeme.