Kahe orkaan ja Kristjan Port tere. Terviseportaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. USAs California osariigi Alameda maakonnas elab ligemale 1,6 miljonit elanikku, kelle seas on registreeritud umbes 2000 koroonaviiruse haigusjuhtu ja 71 haiguse põhjustatud surmajuhtumite. Nende näitajate poolest sarnaneb pika merepiiriga USA maakond. Eestile. Silmatorkavamad erinevused on aga järgmised. Territoorium on meist 21 korda väiksem. Ühel ruutkilomeetril elab 25 korda rohkem inimesi ja seal asub Tesla elektrisõidukite vabrik, milles töötab üle 10000 inimese. Vabrikus valmistatakse mudeleid S mudelit kolm mudelit exe mudelit y, millest firmajuhi sõnul järeldub, et firma sõidukid moodustavad seksika autokvarteti. Iranud maski. Unikaalsemat tema ema valgustamiseks antud näitas. Loomulikult ei piisa. Keeruka nähtus ilmingud on vastuolulised ja võimalik, et temaga seotud erakordsete ja edukat ettevõtmiste juht peabki normist eristama ning pahandamise võib asendada kiretuma ehitusega. Arusaadavalt on seda väga raske teha. Näiteks paari nädala eest reedel, esimesel mail säutsus ta Tesla börsiväärtuse liiga kõrge hinna teemal ja firma kaotas nädala viimasel börsipäeval 14 miljardit dollarit. Kuna nädalavahetusel kauplemine seisab, oli mai esimene nädalavahetus oodatust stressi rohkem. Kolm päeva hiljem sünnist poeg ja värske papa teatas, et paneb lapsele nimeks krüptilised yks Aegrips 12 mask ignoreerides, mida ilmsemalt California seadused ei luba inimesi võimalik registreerida. Järgmist üllatust polnud vaja kaua oodata. Värskeim normi piire ületav samm toimus nädal hiljem esmaspäeval, kui autotootja oma salameedas kehtivate eriolukorra karantiini seadust eirates. Autovabrikuvabriku trotsib avamine teenisti hiljutistest tegudest kõige rohkem tähelepanu asjaolu mis ju iseloomustab käesolevat uudisterohket ajastut. Üsna hiljuti oleks ju ühest maikuusse sattunud Ilon maskelikust lembust piisanud pikemaks võib-olla paarikuiseks vaagimiseks. Aga kedagi ei paistnud üllatuvad, kui kõigest päev enne autotehase avamist pakkus tippettevõtte juht, et teda võib alates esmaspäevast vangi panna. Olgu võrdluseks Jaapani autotootja Nissani peadirektoriga allus klouni vangistusest põgenemise skandaal ja selle mõju firma renomee-le. Kloun väidab, et teda püütakse süüdi mängida. Musk seevastu teatas, et võtab sisse koha töötajatega ühisel tootmisliinil ja pakub end arreteeritavaks, kuna seaduse rikkumine on tema otsus. Seekord pole tegemist lihtsalt ujukuse või Origini valitsemisega. Tesla jõudis pärast pikka kahjumi perioodi eelmisel aastal lõpuks kergesse kasumisse. Firma majanduslikust seisust olulisemaks võib aga pidada mõju teistele autotootjatele. Arvatavalt Tuleks ilmad, Tesla tegutsemiseta senised suured autofirmad, jätkanud veel aastaid sisepõlemis mootoritele rajatud sõidukite valmistamisega. Elon Musk võttis aga uue põlvkonna elektrisõidukite loomise vigade tegemise riski enda peale. Riskipreemiaks oli võita arendustöös mitmeaastane Eduma. Esialgu vaadati Teslale väikese ignoreeritava autotootjana. Kuni suhteliselt lühikese ajaga muutusid uue logoga autod mitmel turul enimmüüdud auto markedeks. Suurtel dinosauruste kulus esialgsest ehmatusest üle saamisele paar aastat. Tänaseks on nad jõudnud kohe-kohe teeslaga konkureerimiseks sobivate mudelite turule. Toomiseni ja Tesla jaoks on need oma säilitamise nimel tootmise jätkamisele seega suur surve. California on olnud Tesla suurim turg. Osariik on maailma riikide võrdluses majanduse mahult Saksamaa järel viiendal kohal. Võinuks ju arvata, et vabriku emamaal jälgib juht kohalikke seaduseid aga ometigi trump esmaski jalgu ja lubas Twitteri vahendusel kogu tootmise osariigist ära viia, kui nende nõudmist kohe ei rahuldata. Osariigi kuberner keevenjoosson püüdis meest rahustada ja lootis, et probleem laheneb koostootmise ohutuse reeglites kokkuleppimisega. Kuid paistab, et mask kohtus kohaliku maakonna terviseameti juhi RK bänni näol paraja vastasega. Proua on hoidnud seni järjekindlat joont, et vabriku tohib avada järgmisest nädalast koos eriolukorra piirangute lõppemisega mis osutab, et tegelikult polegi probleem nädalas suurem. Autofirma juht aga nõuab, et vabriku saaks parem vähema koosseisuga tööle et järgmiseks nädalaks jõutaks valmistada piisavas koguses tootmiseks vajalikke osi. Kuid maski kevadise mõtlemise vimkadega arvestades võib mõelda ka nii, et mees tahakski pääseda kartserisse sest lisaks tema renomee põnevust juurde. Ja ühtlasi pääseks omavalitsus piinlikust olukorrast heledaks maski varjatud soovid. See tähendab, et laseks vabrikule edasi töötada ja pakuks mehele koha närvide puhkamiseks. Kuula varasemaid portaale R2 L2.