Ja nüüd oleme helistanud elustiiliagentuuride luks, tere hommikut, Maret Soom. Tere hommikust ja meie kuulaja meile väga kallis kuulaja. Aga Erki küsis, miks kohad alla käivad ja see küsimus, eks ole, selline ülisuur ja lai, et mis oleks nagu esimene vastus, mis sa oskad öelda sellisele makroküsimusele anda? Kui ta kohtade all räägime siis kuulajatele, kes on nüüd kanalile lülitunud. Jutt käib siis ilmselt mingites sellisest aja ajaveetmiskohtadest just nimelt lounge idest, meelelahutuskohtades, treppidest, kõrtsides, pubides ja, ja nii edasi, mõne aja nad on head, mõne aja toidud, headlikesed, tunne seal, siis on hea ja natukese aja pärast käivad nad kõik alla. Et tavaliselt on kinni inimeste professionaalsusest vastavalt kas siis nagu selle koha omanik ja, või selle kohajuhtide professionaalsusest ja see on tegelikult hästi ja raske tööpõld selles mõttes, et sa pead kogu aeg olema suuteline pakkuma midagi uut ja teiseks, kogu aeg hoidma väga head kvaliteeti. Et ma ütleksin, kõige laiemalt ongi noh, teemal selles, et kui, kui väsivad selle kohajuhid siis väsib ka see koht. Et see ei ole päris niimoodi, et mõtlevad, paljud unistavad, et teha oma selline päris restorane, teha oma kohvik näiteks see tähendab ikkagi seda, et nüüd see inimene, kes mõtleb seda mõtet, see inimene on hull. Ei tea, et see inimene ei ole hull, et on ka kohad näiteks kasvõi Tallinnas, ütleme, lault pesapuu, mis on tehtud selle mõttega, et, et omanikud tahtsid teha lihtsalt ühte toredat kohta, aga nad olid sealjuures piisavalt nagu ärimehed või piisavalt targad, et nad võtsid juurde väga professionaalsed inimesed, kes neile nagu piisavalt hästi nõu andsid, et kuidas sellist kohta teha. Et see kõik nagu ka välja tuleks, et et kui sa mõtled sellise asja peale näiteks, et, et ütleme, joonistad endale paberi peale ette sellise toreda väikse kvaliteedikolmnurga ja kirjutad sinna erinevatesse nurkadesse, et et mida sa teed. Et mis asi see täpselt on, kellele sa seda teed, et kes see sihtgrupp on ja, ja kuidas sa seda teed. Ja, ja tihtipeale, mis juhtub, et et üks nendest asjadest muutub nendest sellest nii-öelda kolmnurgast Kolmnurk täiesti kokku, mis sageli muutub. No näiteks ütleme, et kui on otsustatud, et et, et kuidas seda tehakse, et näiteks Me serveerime seal india toitu siis kui siinse toit muutub halvaks siis nagu ka inimesed, kellele see on tehtud või see koht, mis on tehtud. Ei, ei, ei, ei püsi enam samamoodi üleval, nagu ta alguses alguses on plaanitud, eks et tihtipeale on ka see, et, et ütleme aasta või paari pärast, kui, kui tegelikult nagu läheb nagu sellist põhitööks kohaga siis on inimesed nagu väsinud ja unustavad ära selle, mida nad tiga alguses selle äriplaaniga mõtlesid. Ja siis on, loomulikult on see, et et noh, seesama asi, et tuleb pidevalt arendada pidevalt mõelda välja mingisuguseid uusi toredaid nippe ja, ja siis kolmas või ütleme, et ainult üks, üks selline väike nipp, mida tihtipeale kasutatakse, tehakse väikene uuenduskuur. Et kui, kui sa nagunii-öelda renoveerib kohta või, või teed uue menüü või ükskõik mis muu, siis noh, inimesed tahavad vaheldust, eks siis siis sul on jälle põhjust inimestele ennast meelde tuletada. Ja, ja, ja see on noh, ma ütleks kõige põhilisem, millega tavaliselt mööda pannakse, et inimesed väsivad ära kohtadest, et kui sa võtad ka kõige maailma kõige tipprestoranid, siis ka seal vaheldub menüü mõnes kohas iga päev mõnes kohas vastavalt nii-öelda aastaajale Aga mis on keskmine restorani eluiga? Väga head restoranid ikkagi on tehtud, nii et ma teadnudki, et ütleme, restorani puhul on see natukene teistmoodi, kui seal laulsid ja ööklubide puhul, et restoranidest üldiselt ei väsita nii kiiresti, kui ööklubidest ei laulsid. Aga mis siis nende eluiga näiteks, et mingigi number. Ütleme, ütleme ööklubidega noh, ma olen küll Londonis töötanud ja seal on, seal on väga selline tavaline reegel see, et et üks hea ööklubi püsib tipus kolm, kaks kuni kolm aastat, ainult jah, ja siis peab temaga midagi ette võtma, Londoni omanikud teevad üsna tihti selle jaoks. Nii, see oli sellise uuenduskuuri, et nad panevad selle eelmise koha kinni, teevad seal mingisuguse pisiremondi vanematele uued ime ja siis ta jälle tipus tagasi. Aga me räägime muidugi sellistest nagu täiesti tipus olevatest ööklubidest. Samas on seal ka ööklubisid näiteks nagu Annabel sai trump mis on kestnud aastakümneid ja aastakümneid ja kestavad edasi ka. Aga seal on nagu jälle see, ütleme näiteks mõlema nende klubi puhul on see, et lihtsalt hoitakse niivõrd Raliteetsena, et inimesed ei saa sinna minna, inimesed ei saa sinna sisse. Käib ja siis ütles, et, et seal on nagu selline lugu näiteks selle Annabeli ööklubiga, et et kui selleks, et sinna minna, sa pead olema selle klubi liige, võidab nagu džentelmen Sclab aga mitte nagu halvas mõttes, vaid pigem just ongi see, et asi sai alguse sealt, et kui, kui härrad käisid koos, tegid sigarid, jäid paljaks. Ja, ja siis, et seal on nagu selline lugu, et selle klubi liikmed on vanaisa, isa ja poeg Edalda saadist ühtepidi nagu seda liikmestatud parandada. Ja siis ongi see, et noh, et, et inimesed peavad ootama järjekorras seni, kuni keegi ära sureb selle jaoks, et lihtsustatult Ja me räägime vana hea Inglismaalt, aga Maret, ütle veel selline konkreetne asi, näiteks, miks toiduportsjonid väiksemaks jäävad sageli? Sellepärast, et kui hakatakse vaatama seda, et, et näiteks kohale ei lähe enam nii hästi, eks, ja hakatakse kulusid kokku hoidma siis tihtipeale võetakse see, et, et tehakse portsjonid väiksemaks ja pannakse hinnad kallimaks. Sest. See on ühesõnaga juba selge märk sellest, et selle kohaga No ei pruugi olla, aga üldiselt ega seal nagu väga hästi mõju jah, et tavaliselt söögikohtade puhul on see, et kõige paremini on aru saada, kui asjad ei ole hästi, köögis on sellest, kui kvaliteet kõigub. Et, et kui sa käid ja ühel päeval saad nagu väga hea toidu ja teisel päeval saad nagu kesise toidu ja kolmandal päeval on üldse väga halva tõid ja siis tal seda, et, et sellel köögil ei ole korralikku juhti, et ta ei suuda piisavalt motiveerida inimesi või õpetada inimesi, et see tulemus oleks kogu aeg sama. Selge pilt, Maret Soom elustiiliagentuuride luks suur tänu selle põhjaliku vastuse eest ja ilusat hommikut. Luksuslikku hommikut võiks isegi soovida.