Tere eetris on portaal, tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Kujutage ette, et tulevikus ei pea ostma laiatarbetarkvara, saate seda tasuta. Õieti saate kasutada niikaua, kuni süda lustib. Tähendab, ette pole mainitud tarkvara omanik kuid olgu selle omandisuhtega kuidas tahes, on kõigile selge, et sellist nähtust nimetatakse ikkagi tasuta tarkvaraks. Lisades aga siia kõige väiksemagi tarbijapoolse panuse, isegi kui see pole raha, ei saa me enam rääkida tasuta tootest. Tegelikult enamus tasuta asjadest ongi taolised peaaegu tasuta tooted, kus lõppkasutaja kohustuseks on eraldada Omalt poolt natukene tähelepanu ekraani servas vilkuva le reklaamile. Nii oleme sujuvalt jõudnud nõndanimetatud tasuta ehk inglisekeelsest sõnast free software kategooriast hoopis kategooriasse äädvuer ehk reklaamiga toetatud tarkvara. Näiteks töötavad nii kõik suuremad otsingumootorid, nood teevad tööd tasuta, jutumärkides, otsides teile informatsiooni näilised sentigi küsimata aga vaid seni, kuni otsi tulemuse lähedale saab paigutada mõne reklaami. Nagu mainitud, pakutakse otsingumootorite kõrvale hulganisti reklaami toel tarvitavat tarkvaragi nagu näiteks hiljutine versioon Opera brauserist. Tänaseks on opera taolisest ärimudelist loobunud tänu brauserite turu omapärale ja tihedale konkurentsile. Tänase kommentaari seemned asuvad mõne nädala taguses kommentaaris, milles oli juttu, et Google hakkab pakkuma tasuta bürootarkvara. Taas kord peab olema täpne plaanid näevad ette reklaamirahadega kinni makstud onlain, teksti töötlemise vahendeid ja tabelarvutusprogramme. Ning siit jõuame tänase bürootarkvara valitseja Microsofti juurde. Firma käibest ja kasumist tuleb kõige olulisem osa juba mainitud bürootarkvara ja Windows operatsioonisüsteemi müügist. Firma omanikud teavad, et Microsofti tarkvara müük on vaikset langemas. Lisaks on ees oodata müügi järsku kukkumist, kuid tasuta või siis reklaamiga kinni makstud bürootarkvara läheb massidesse. Seega pole üllatuseks, kui seni ahnuses süüdistatud Microsofti suunat kostub nõndanimetatud tasuta tarkvara jutu. Täpsemalt juttu, et hoopis muutub peagi tasuta kättesaadavaks. Viimati kostus sellist rosinat just mõni päev tagasi. Täpsemalt levisid internetis koopiad Microsofti peatehnoloogi või osi ja peatarkvaraarhitekti Bill Gates'i äsja lõppenud oktoobri memorandumit ringkirjas. Nad kinnitavad, et kui firma ei suuda reklaamipõhisele tarkvara müügitootele üle minna, on kogu ettevõtte edasine ellujäämine senise äriplaani põhjal tõsise riski all. See tähendab, et suurfirma tulevik vajab ootamatult tõsiseid korrektuure. Firma tulevikuvisioonidest on Office Livia Windows Live Ühed märksõnad. Mõlemad täiendavad olemasolevat bürootarkvara läbi onlain teenuste, aga seda võib-olla natukene liiga vähe. Laiem küsimus puudutab lõppkasutaja reklaamitaluvust. Reklaamid on tõsiselt tüütavad ning tähelepanu koormavad. Isegi kui esialgu läheb suur hulk ülem kalli tarkvara asemel reklaamipõhisele ning otseselt rahata kasutatavale tarkvarale ennustavad mõned vaatlejad, et peagi võtavad osa neist rahakoti välja ja ostavad reklaamivaba toote. See tähendab umbes sama, et me maksame vihmatõrjeks vihmamantli eest ja see tundub loomulik. Tulevikus aga hakkame maksma selle eest, et reklaaminimelist loodusnähtust endast eemalehoid.