Tere eetris portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Seni on arvutimängimise provotseeritud lõhe kulgenud lapsevanemate ja peamiselt poiste sugulaste vahelt. Aga ajad muutuvad ning arvutimängu asotsiaalsuse nakkushaigusena leviv trend on kiilu löömas juba meeste ja naiste vahele. Kansase ülikoolis USA-s alustasid neiud kampaaniat tüdruksõbrad videomängude vastu. Lokaalse tähtsusega ürituse muutis maailmauudiseks terve eelmise nädala arvutimängudele pühendanud MTV. Muusikatelevisiooni arvates on arvutimängud koos muusikaga üks olulisemaid vabaja täitmise viise ja siit ka siis nende huvi. Kuid oma üllatuseks avastasid nad, et tegemist pole sugugi lihtsa nähtusega. MTV lugu algab kahe noore Jake'i ja Tšeiki tutvustamisega. Kui šeik on milleski süüdi ja ta tunneb, et peab Tseissi ees vabandama, toob ta neiule lilli. Kui halvasti käitumise rehal astub CCC, peab tema vabandamise asemel mängima tšekiga Nintendo kaklusmängu. See lühike kirjeldus edastab kõik küllaltki ühemõtteliselt modernset noorte väärtushinnanguid. Tulles nüüd Kansase osariigi ülikooli juhtumi juurde, siis panid teadmisehimulised üliõpilased tähele, et pärast ülipopulaarse konsoolimängu halo kaks turule ilmumist tekkis seal palju paarikeste vahelisi konflikte. Näiteks kurvastab, eks neiu, kuidas tema kaaslane mängib sõpradega tonnide viisi seda neetud mängu, jõudes pärast kooli koju alles hommikul kell neli selle peale võtnud tüdruksõber ja peitnud ära mängu konsolidžuristlikkid. Pange tähele naiselikku õelust. Ta peitis ära kaks Johistlik kummagi erinevatesse kohtadesse, sest kui poissõber peaks ühe üles leidma, ei saa ta ikkagi käsi mõne teise kutiga mängida ja on loodetavasti selle aja vähemalt koduski, kus teda saaks edasi mängust eemale hurjutada. Näiteid on teisigi, kuid nende kurbade lugudega ei ole mõtet raadiokuulajad pahandada. Kõiki läbivaks ühiseks tunnuseks on pärast arvutimängu hankimist ja seejärel pärast iga uue mänguturule ilmumist tüdruksõbrale oluliselt vähenenud tähelepanu. Kuid lisaks tähelepanule saab otsa ka raha, mida mängusõltlane vaid oma mängualtarile toob. Jättes sõbranna kuivale ning eriti valusalt mõjukuid poissõber teatab, et ta armastab oma videomängu. Juhuslikust omavahelisest vestlusest avastasid neiud peagi, et tegemist on nende üksikutest näidetest palju kaugemale ulatuva mastaapse probleemiga. Janinad alustasidki klubilist liikumist tüdruksõbrad videomängude vastu. Neiud on omavahel arutanud, kuidas näiteks reeglite abil olukorda parandada. Näiteks peab poissõber oma mängu lõpetama alati, kui õrnem pool kohale ilmub. Paraku on maailma ajalugu tõestanud, et taoline piiravate käskivate reeglite püstitamine viib varem või hiljem diktatuurini. Seetõttu on pakutud tüdrukutele ka õpetust, kuidas ise rohkem mängudes kaasa lüüa. Ja eks neid, nõndanimetatud naiste loogikaosakonnast tulevaid ideid tuleb nüüd iga päevaga üha juurde. Sellepärast soovisin edastada mänguhuvilistele noormeestele hoiatuse, et maailmas on kuhjumas kriitiline massmängude vastaseid näide. Ja see ei tähenda midagi head. Vanemad mehed teavad rääkida, et põhjus, miks nad ühel päeval aastas peavad hirmuga oma tähtsad tegemised pooleli jätma, et kusagilt lilli hankida, pärineb samuti grupi New Yorgi naiste initsiatiivist. Tänu meedia tähelepanule kujunes sellest peagi aga rahvusvaheline naistepäev. Arvutimänge armastavad kodanikud, olge seega tähelepanelikud.