Raadio kahes stuudios on päevakorra saatel külas kaks Eesti rallisõitjad, kes meie värve maailmameistrivõistluste tasemel esindavad küll juunioride arvestuses, aga see on ju hea niigi maksimum, mis Eesti rallisõitjatele praegusel hetkel välja pakkuda on. Tere tulemast, Jaan Mölder. Tere. Tere tulemast Urmo Aava. Tervist. Kuidas aastavahetustel möödas ostame? Sellistest küsimustest, kas rallisõitjad saavad sellist suhteliselt mõnusat elu elada, sest et ei pea mööda nööri käima, teile teha dopingukontrolli? Et ei peaks igat asja, mida te sööte, joote väga täpselt jälgima. Ja ma arvan, et ei ole elul häda midagi, et normaalselt trenni teha ja normaalselt süüa. Ja mitte üle pingutada, võib-olla mingi pidutsemisega. Ja ega siin mingit mingit ime ei ole, et tervis korras olema ja vaimne seisund ka ja ja ma arvan, et meil jaanikohta ei oska öelda, aga minul nagu aastavahetus möödus suhteliselt vaikselt kodus. Jah, ma arvan, et kuigi võib-olla ei kontrollidele ja palju, siis peame oma tulemuse nimel seda ise kontrollima ja kõike piiravat. Et sama jutt, ma arvan Urmo ütles, et tuleb korralikult trenni teha, mismoodi rallisõitjate mood üks korralik trenn välja näeb? Hakata nüüd uuel hooajal võistlema ühes samas sarjas küll erinevatel autodel erinevatel mees erinevates meeskondades, aga, aga no Urmas, sina oled mitu aastat juunioride maailmameistrivõistlustel sõitnud. Jaanil on see esimene aasta. Mida see rallisõitja jaoks tähendab, kui suur samm see on näiteks Eesti tasemelt või Baltikumi tasemelt edasi liikuda. Või te teete juba piisavalt palju näiteks trenni, et, et, et ei tee maht selles mõttes ei muutu ninaga oluliselt. Noh, mina nagu pidasin silmas füüsilist treeningut, et oma füüsis korras hoida, käid jooksmas. Ma üritan nagu kõik ei taha üldiselt põhirõhk ikkagi nagu aeroobse treeningule. Ja eks ta peab ikka päris päris hea olema, et nii uskumatu kui see ei ole, et see pulsivahemik, kus nagu minagi, Ma töötan, on ikkagi üle 100 üle 160 üldiselt nagu kiiruskatsele, et seal sinna 106 70 vahele. Ja kui tal on nagu olud kuumad ka siis ühe ralli kohta sõiduaega nädalavahetuse kohta tuleb niisugune neli pool tundi kui nädalavahetuse peale arvestada, et neli, pool tundi sa oled nagu sellises pulsivahemikus peaks päris hea päris ja vastupidav loomulikult, ega keegi sinna ära minestasin autosse vastaga, aga elu on näidanud, et see väsimus isegi endale teadmata hakkab pärssima sõidukiirust niivõrd palju, et ikkagi selle füüsisime oma tugevalt tegeleda. Urmo on seda koormust saanud mitu head aastat kujutab väga täpselt ette, mida see tähendab. Kui palju sina Jaan ette kujutad, mis sind ees ootab juunioride maailmameistrivõistlustel ja ja kas sinu treeningutesse ka juba kajastub, et sa oled selleks valmis, et sa käid ka rohkem jooksmas või ujumas või mida iganes. Kindlasti käin ja ma kujutan ette ka, sest et see eelmine aasta me sõitsime Kreeka ralli N-rühmas ja seal oli seal oli väga-väga kuumad olud, et seal öeldi, et seal Kreekas üldjuhul tavaliselt nii kuum jale, kuna Peeti juunikuusse ja ja olud olid väga kuumad ja siis sõit oli väga rasked. Seal ma tundsin esimest korda. Nii selle füüsilise vajadust, et, et eelkõige on, on vajalik, on vastupidavus seal, et, et kui on väga pikad katsed, siis siis katsete lõpuks väsisin ära kõlbelise seal, seal ma sain nagu aru, kui kui tahtis, segan. Võib-olla Urmo seda nii väga hästi enam ei mäleta. Rõhutan veelkord, et tema on mitu aastat juunioride sarjas sõitnud, aga sinu jaoks tähendab see praegu väga konkreetselt elumuutust ja karjäärimuutust, et kui erutavad su enda jaoks on see teadmine, et sa hakkad nüüd nagu juunioride maailmameistrivõistlustel sõitma, et sa astud päris olulise sammu lähemale. WRC sarjale, mis ma pakun, on, on teie karjääri jaoks selline lõpp-peatuspaik, ei oleks selle kõige kõige mõnusam koht, kus võistelda. Õhtul magama lähete kodus, millest sa mõtled nagu samal ajal, et mõtled esimese ralli peale? Jah, kindlasti valmistuma sinna kõvasti, et praegu mul on kõige-kõige suurem mure, võib olla see, et et kas me saame ikka väga piisavalt testida, rallitata auto ja oludega harjuda, et olen ju mitu aastat sõitnud hoopis hoopis teiste autodega ja eks, eks see ole põhimure, aga ma arvan, et kui me siin siin üle 300 kilomeetri enne enne rallit kohtadest ja saame, siis võib-olla mingi tunnetuse saab kätte kindlasti. Kindlasti oma esimesel võistlusel ja esimesel aastal me siin ei oska, ei oska midagi oodatagi, mingit mingitest tulemustest rääkimata. Et eks, eks üritame, põhieesmärk on finantseerida võimalikult paljudel rallidel ja saada MM kilomeetreid, et seda Eestis siin sõites. Võib-olla ei saa nii palju kogemust, et iga iga iga ralli MM-il on hoopis teistsuguse rajaprofiiliga ja aludele hoopis teised igal igal rallil igal maal leta. Et eks üritame kogemust saada ja võib-olla siin mõne aasta pärast seda kiirust tõsta. Kui sa mõtled Urmo, tagasi ma niimoodi kolme-nelja aasta siis kui sina juunioride sarjaga liitusid, et tagantjärgi mõeldes, kui kui suur samm see tol hetkel oli ja kui oluline muutus sinu jaoks võrreldes sellega, mida sa varem tegid siin Eestis. Ei, ta oli väga oluline muutus ja kahju lihtsalt see, et ta võib olla, juhtis natukene natukene olla mõni aasta liiga hilja, et oleks võinud varem, aga lihtsalt olud olid sellised, et juhtus siis kui juhtus ja ja ega huvitav igal juhul see silmaringi laiendab ikka päris päris palju ja üldse mõtlemine on vähe teistsugune, et Eestis Eestis oled harjunud nagu mingi ühesuguse kiirusega ja ja jube raske on just võrrelda Eestis nagu adekvaatselt öelda, et millises sõidus ja siis tegin, et juhul, kui seal kipud võitma, rallisid sõidad kiiresti või kui kiiresti või seda raske öelda, et täna on muidugi Eesti seis on nagu palju paremaks läinud ja, ja ma arvan, et tase on nagu päris hea, ühtlane, aga mina sõitsin seri natukene, oli sõitjaid vähem ja autosid vähem ja ja kindlasti ka tingitult tehnikast see tase hästi palju nagu kõikus ja jaoks nagu tagantjärgi tarkusena saabki öelda seda, et väga raske oli nagu analüüsida, et kui kiire sõiduk tegid, aga nüüd MM sõites üldiselt see tase on seal paigas ja see kohta kiirus ikkagi suhteliselt täpselt näitavad, et et kui kiiresti seal mingil pinnasel või mingis riigis mingil rallil nagu liigud ja ja kas on toimunud mingi edasiminek, kui paigalseis või, või isegi tagasi, nii et seda on nagu väga lihtne öelda. Öelge kas eesti nimi Estonia rallimaailmas, tänaseks päevaks maksab juba midagi? Ma vihjan sellele, et Markko Märtin on läinud aastatega väga head tööd, et ma saan sellest aru, et iga mees seisab iseenda eest, eks ole, aga kas. Kas kas see süsteem nagu töötab rallimaailmas ka, et Markko Märtin teatakse hästi, kuid on väga edukalt sõitnud? Urmo Aava Estonia selge, rohkem küsimusi ei ole. Me teame küll, mis Estonian ja omamoodi nüüd sina lähete veel omakorda Urmo tuules, et kas sellest on abi või on ikkagi täiesti omaette teema, et seal tuleb algusest lõpuni kõik ise, tõestades, et Estonian ei maksa suurt midagi. Kindlasti suhtlemisel tuleks kasuks ja ilma ilma Marko Urmo tegemist, et oleks seal võib-olla veidi veidi või poleks nii huvitatud meist võib-olla et võib-olla tänasest tänu sellele otsitakse ja uuritakse Eesti sõitjaid ja nende kiirusi siin rohkem, ma arvan. Jutt nagu peab paika võib-olla ainult lisada seda, et see on kindlasti oluline mind kas siis mingi lõpliku otsuse langetamisel või siis mingi huvi tundmisele, aga ütleme nii, et nagu suuri asju sellega ei muuda ühte koha, kust riigist sa oled üldse võid Ameerika ühendriikidest ka olla, et sa nii keskpärane sõita siis ega, ega seal nagu sinna päris WRC klassi. Ilma mingisuguse omapoolse finantseeringut ta nagu asja ei ole, et et kui nagu päris sellist läbimurret loota mingi riigi najal siis ei anna. Loomulikult on nagu see marketingi küsimus ja ja need teemad, aga see on niisugune väga-väga pikk teema, et siis kas see eesti tuntluselt kui palju, nagu see on oluline ja kui palju ta ei ole oluline, mis kohtadel. Aga aga kui ma küsin nii, et kas teid on seganud see, et te olete Eestist pärit, sellest just Urmo viitas, kahetseb marketing, et kas Eesti tõenäoliselt autofirmadele ja üldse firmadele strateegiliselt kuigi põnev paik ei ole enda endale nende väljundi leidmiseks reklaamituru jaoks. Kas teid on konkreetselt seganud see, et te olete Eestist, on see teile takistuseks olnud? Tegelikult, ega ta. Või eesmärgil võib-olla nagu nii palju ei, ei sega sellepärast et kui olla suuta nagu väga kiiresti sõita see ei ole nagu jällegi vahet, kust riis saled, aga see, et kui nad ikka need sammud lippuvad niukse normaalse normaalselt tulema ja on tegemist nagu kasvõi siis juuniorsaares normaalse konkureerimisega kord üks, esimene kord, teine, esimene, kolmas, neljas paraku ikkagi tiimidesse valitaksegi Sa oled nagu võrdne sõitis, valitakse võrdsuse puhul valitakse riigi järgi, et et see on küll, nagu võib öelda, et seganud, aga noh, selle spordimehena öelda, sest, et ei tohiks lasta endal sellel asjal segada, et oleks ise kiiremini sõita ja ja siis ei peaks täna sinna hädaldama. See on segane. Urmo sõidab taas Suzuki meeskonnas. Täna jõudis avalikkuse ette uudis Jaan, sina viimasel hetkel olete oma valikut muutnud, räägiti pikalt sellest, et sa hakkad Reno autoga sõitma. Selgub hoopis fordiga, mis juhtus, kuidas asjad nii viimasel hetkel saavad veel ümber mängitud. Tundub, et asi on suht kindlalt. Aga viimasel 29. detsembril lõppes Rootsi rallile registreerimine ja selleks ajaks me ei teadnud tiimist põhimõtteliselt mitte midagi, et ei teadnud autost midagi, ei teadnud, kuidas logistika tööle hakkab ja ja saime siin viimasel minutil samuti selle türgi tiimilt saime pakkumise, et tegemist on enam-vähem sama samaväärse pakkumisega ja ja kui nendega rääkisime, siis saime vastused väga kiiresti ja meist oli väga huvitatud. Suhtumine oli väga positiivne, kui olime sunnitud renoodimile saatma meili, et et olime leidnud teise valiku, et siis siis hakati muidugi kohe kiiremini liigutama, aga aga see oli juba vähe hilja, et et me ei tahtnud autosta enne kui me registreerisime, ei teadnud, mis autoga me sõidame. Ja mingeid vastuseid piisavalt kiiresti saanud, et niimoodi see asi jätkata ei saanud. Juunioride maailmameistrivõistlustel on kokku etappe üheksa õige ja kohustuslikud neist sõitjatele on kuus kuus. Teil need valikud ei ole päris ühesugused, rääkige natukene, millistel rallidel te kumbki osalete ja mis kaalutlustel mingi asi välja või mis põhimõtteliselt? Põhimõtteliselt hakkame siis võib-olla niipidi peale, et et meie poolt nagu oli huvi Argentiinasse minna, et saada selline mis teise kontinendi kogemus ja kindlasti väga oluline ralli, kuhu minna, aga see ei olnud nagu vastuvõetav sukki poolele kuna see oleks neile tähendanud nagu topeltautode tootmist ja topeltlogistika väljatöötamist, sest nemad ei näinud nagu võimalikku variandina seda, et nad lennutavad auto, vaidled nad laevata. Vaevalt võtab päris kaua aega. Ja sealt tingituna ei, sinna ei saanud minna. Võib-olla, ja sealt edasi tulid juba rallide valikut. Sellise et kuidas mulle kuldarile rallid istuvad ja et oleks niisugune nagu positiivne eelhäälestatud. Et meil ei ole mõtet sõita. Selliseid rallisid, mis ei meeldi. Tegelikult seal ei olegi peale ütleme Saksamaa võib-olla ei olegi selliseid rallisid, mis nagu väga ei meeldi, aga siis ikkagi nagu valiksei tehtud nagu meeldimise kaalutlusel. Jaan. Mina valisin rallid valisime eelkõige sellepärast, et valisime kõik kruusarallide siis Rootsil luga kallata. Et esimene aasta, kui me sinna lähme, siis võib-olla on mul kergem sõita kruusa peal, mida ma olen palju rohkem teinud ja Eestis siin asfaldit pole üldse sõitnud, sõitnud olen ainult paar asfaldirallit ja ja need on ka nii kiires kiiresti tulnud, et keskenduda näiteks eriti saanud ja uurida seda olukorda eriti ei jõudnud, et valisime kõik kruusarallid, et võib-olla selle sarjaga veidi kergemini. Harjuda ma arvan, et sa oled kuulnud kütufiaan, et kui naine laevas, laev pealegi kohas põhjas oled võtnud endale kaardilugeja, tahan Saksamaalt. Ta on küll väga ilus naine. Kerge see, kui tähtis on see see kaal, mis järjekorras tuleb. Kaalu järgi võetakse kaardile endale autosse. Kindlasti Junior sarjas on eriti tähtis, et et ma arvan, et mina, Karlovy oleme seal ühed kõige kergemad sõitjad, et võib-olla küll. 40 kiloosade sõitjate sõitjad autost korrus, kergemad Olavi, siis ma arvan, raha leida. Aga ma ütlen tõesti, et oleme siin treeninguid teinud kõvasti. Eestis metsa vahel oleme lihtsalt legendaarsed kirjutanud ja paika pandud, et siin, Lätis sõidame. Jaanuari keskel sõidame Lätis ühe ralli ka, et võistlusolukorras tempot veidi settida ära. Ja ma arvan, et saame asja paika, et väga-väga entusiastlik. Tüdrukuna. Ma arvan, et saame hakkama, Urmo kadedaks ei tee, et võib-olla sellised blondiiniga koos rollid oleks hoopis mõnusam. Vaata midagi Hulderi kohta halvasti öelda, et mul on kodus, võiks plani. Rohkem lastele midagi. Sinu esimene start sel hooajal toimub, kus, millal? Esimene start toimub Rootsis? Ma olin ikka viskan seal all pean siinkohal juba, jah, aitäh teile, mehed stuudiosse tulemast ja loodetavasti saavad teie eesmärgid unistused sellel hooajal teoks.