Tere eetris portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Raadiokuulaja, kes on ajast maas ega tea, milliste märgusena abil seltskondlikku juttu kogudes laineharjal sõuda, siis tänane kommentaar aitab teid järjele. Nimelt tutvustas bränd Chanel oma traditsioonilises, 2528 bränding uga seotud tänase tulevase professionaali küsitluse. Tulevaste all mõeldakse mõningaid edumeelseid reklaamile ja turustamisele spetsialiseerunud üliõpilasi. Seega tutvustas prints Janele mainitud küsitluse teel kokku pandud 2005. aasta kõige suurema mõjuga kaubamärke. Aga esmalt teooriast Brändon sümbol, mis sisaldab kõikvõimalikku informatsiooni mõne toote või teenuse kohta. Kuid lisaks taolisele sümboolsele kõike haaravale kujundilon, bränd natukene nagu ajamasin, sest bränd loob ootuseid tuleviku suhtes. Healt brändilt oodatakse ainult head ja seejuures on saadav Heabel unikaalne vaid sellele brändile omane. Just see viimane annab põhjuse, miks lõpptarbijad valivad lugematute sama tööd tegevate pesumasinate, televiisorite, autode, reisiteenusepakkujate ja koolide seast välja teatud kaubamärgikandjaid. Nad loodavad, et saavad enam kui ülejäänud. Lisaks paremale teenusele või tootele jagab bränd osa oma väärtusest ka selle kasutajale, muudes viimased kas korralikuks või koguni helitaarseks inimeseks. Siit jõuame kiiresti brändingu hämarale poolele, kus ainuke väärtus ongi vaid kunstlik haip, millega tühise hingega inimesi hüpnotiseeritakse. Aga sellel pikemalt ei peatuks. Kaubamärgi omaniku poole pealt vaadates tähendab hea bränd puhast raha, mida saab ka välja arvutada, võrreldes näiteks kaubamärgiga ja ilma selleta müüdavate toodete ja teenuste hindu ning käibeid. Tulles nüüd siis eksperthinnangutel baseeruva eelmise aasta parimate brändide loetelu juurde, siis kõige kõrgema koha sai otsingumootor Google mis tõukas arvuti- ja meediafirma Apple'i teisele kohale. Google pakkus eelmise aasta jooksul palju kõneainet ja enamus juhtudel positiivses võtmes. Sama tegi ka innovatiivsus ja kasutajasõbraliku ning samal ajal nauditava disaini poolest tuntud Apple. Arvestades Apple'i vaid parimana säramise vajaduse kommuniakaalsusega, võib neid siiski pidada suureks kaotajaks. Samas suurimaks võitjaks ja eestimaalaste südametesse lööke vahele jäätvaks uudiseks on Skype'i positsioneerimine kolmandal kohal. Seda hoolimata ärevust tekitavast arvamusest, mis baseerus hiljuti iibe poolt omandatud Skype'i teenuste majandusanalüüsil sõnades, et Skype'i ostuks tehtud kulutused tasuvad ennast ära alles paarikümne aastaga. Aga see on ju liiga pikk tehnoloogiamaailmatemposid arvestades. Viimane samas annab lootust, et ajarataste pinge sunnib pimeid sellel aastal millegi enneolematuga üllatama. Sellel üritusel vähemalt bränd neil takistuseks ei saa olema. Vahekokkuvõttena võibki siis öelda, et kui te olete maailma mastaape arvestavalt rahvusvahelises seltskonnas ja kordate pidevalt kolmest brändi nimest Google, Apple Skype koosnevat mantrat jätate kindlasti kuuli mulje. Kui soovite, võite sinna lisada veel kiire kohvitassiga distarbaksija Rootsi mööblifirma IKEA nimed. Euroopa kodanike seltskonnas on edetabel natukene teine ja mantra koosneks sõnadest Nokia, IKEA, Skype ning refrääniks järgnevad Saara, BMW ja BBC. Aasia ja Vaikse ookeani regioonis kasutajaga ka soni Toyotas, Samsung, Elgee ja HS BC USA-s aga Apple Google staar, paks Target ja Lions Armstrong. Näete, polegi vaja palju pingutada. Kui teie kratsite brändi selga kratsiprenteid vastu.