Rahulikku suure nädala jätku. Täna on suur neljapäev, mil Jeesus seadis püha õhtusööma ja loen selle kohta Luuka evangeeliumist. Ja kui tund tuli, istus Jeesus maha ja apostlit koos temaga. Ja ta ütles neile. Ma olen südamest igatsenud seda paasat süüa teiega enne oma kannatamist sest ma ütlen teile, ma ei söö seda enam, kuni kõik on läinud täide jumala riigis. Ja ta võttis karika, tänas ning ütles. Võtke see ning jagage eneste vahel. Sest ma ütlen teile, mina ei joo nüüdsest peale viinapuu viljast, kuni jumalariik on tulnud. Ja ta võttis leiva, tänas ja murdis ja andis, neile öeldes see on minu ihu, mis teie eest antakse? Seda tehke minu mälestuseks. Selsamal kombel võttist, aga karika pärast õhtusöömaaega ütles. See karikas on uus leping minu veres, mis teie eest valatakse. Siiski vaata, minu äraandja käsi on minuga lauas, sest inimese poeg läheb küll ära, nii nagu seal satud. Ometi häda sellele inimesele, kes ta ära annab. Me teame suurel neljapäeval toimunust üsna palju sest kõik evangelistid kirjeldavad meile sel õhtul ja järgnenud ööl toimunut. Suure neljapäeva sündmuste hulka jääb lisaks ühisele õhtusöömaajale hetk, mil Jeesus peseb oma jüngrite jalgu rõhutades, et tõeliselt suured on need, kes on valmis 11 teenima. Suurel neljapäeval palvetab Jeesus ka Getsemani aias, et kannatuste karikas võiks temast mööda minna. Veel samal õhtul annab Juudas Jeesuse reeturliku suudlusega vangistajate kätte ning Petruski jõuab enne kukke ja koitu Jeesust kolm korda ära salata. Kõik need sündmused annavad meie usule ja igapäevasele elule sisu mõtte ja tähenduse. Evangelist Luuka poolt kirja pandud piiblilõigus jutustatakse meile, kuidas Jeesus sööb pühal õhtusöömaajal viimast korda koos oma jüngritega paasatalle. Inimesi jumalaga lepitavat ohvrirooga. Jeesusega viitab sellel söömaajal, et tema ise on see roog, mida leiva ja veini näol peagi vastu võetakse. Vana testamendi prohvet Jesaja ennustas kord ette jumalasulase ennast ohverdava messiase saabumist. Õhtusöömaajal andis Jeesus oma jüngritele mõista, et tema ongi see jumalasulane tapale viidavate all, kellest prohvet Jesaja kirjutas. Jeesus õnnistab ja murrab leiba võrreldes seda omaenese risti löödava ihuga. Ning õnnistab karikas olevat veini. Võrreldes seda iseenda ristil valatava perega. Leib muutub toiduks hetkel mil seda murtakse. Armulaval jagatakse murtud leiba, mille jagamise eel ütleb preester. Leib, mida me murrame, on Kristuse ihu osadus. Armulaua leib on Jeesuse murtud ehk risti löödud ihu. Nõnda ei ole armulaud mitte ühegi teise söömaajaga võrreldav. Armulaual ei kustutata ainelist nälga ega janu. Armulaual Me saame pühitsetud leiba ja veini vastu võttes Kristusega üheks üheks tema ristilöömisega. Kuid veelgi olulisem üheks tema ülestõusmisega. Armas isa õnnista kõike, mida sinu nimel ette võtame. Ole teejuhiks meie elus ning aita langetada otsuseid, mis toovad nähtavale sinu õnnistuse viljad. Aamen.