Armas kuulaja, soovin sulle ilusat uue päeva algust. Tänase lühikese palvuse teksti leiame taas Jeesus Kristuse mäe jutlusest ja ma loen selle Matteuse evangeeliumi viiendast peatükist. Sõlmid 27 kuni 30. Te olete kuulnud, et on öeldud, sa ei tohi abielu rikkuda. Aga mina ütlen teile, igaüks, kes naise peale vaatab teda himustades on oma südames temaga juba abielu rikkunud. Kui aga su parem silm ajab sind patustama, siis kisu ta välja ja heida minema, sest sulle on kasulikum kaotada üks osa oma kehast. Kui lasta kogu keha heita põrgusse. Ja kui su parem käsi hoiab sind patustama, siis raiuda maha ja heida minema, sest sulle on kasulikum kaotada üks osa oma kehast, kui lasta kogu kehal minna põrgusse. Selles tekstis käsitleb Jeesus Kristus taas ühte käsku 10-st käsust. Ära riku abielu. Jeesus peab väga oluliseks inimese moraalset ja eetilist puhtust. Ilmselt enamus Jeesuse kuulajatest võis tunda, et selle käsuga neil probleeme pole. Nad polnud mitte kunagi ületanud seda füüsilist piiri lubatu ja lubamatu vahel. Kuid Jeesus võrratu dioloogina viib asja taas inimese sisemaailmatasandile. Inimese moraalne langus ei tule enamasti mingi hetkelise välise impulsi tulemina vaid see saab tegelikult oma alguse inimese mõttemaailmast. Just siin on see algallikas, sest sõnale ja teole eelneb alati mõte. Ja see on see kaasinimese silmale varjatud ala, mis pole kellelegi avatud. Just sellel mängualal laseb inimene tihtipeale oma fantaasia ohjest vabaks. Keegi ju ei näe, keegi ju ei tea. Aga Jeesus teab ja ütleb, lihtsalt. Patt magab sinu ukse ees, kuid sina pead tema üle valitsema. Niisiis inimene korrasta oma mõttemaailm. Jeesuse õpetuse abielust oli tollases maailmas 2000 aastat tagasi väga radikaalne. Lugesin kunagi ühte kirjeldust Antiik-Rooma-aegsest ühiskonnast, kus oli juttu pulmadest ja seal oli mainitud, et sõlmitav abielu oli mehele arvult 16. ja naisele arvult 24.. Kaasajal kõlab sama radikaalselt tõdemus, et abielu sõlmitakse üks kord ja kogu eluks. Ja sinna peale kiriklikud, laulatused, kostuv vormel. Mida jumal on ühte pannud, seda inimene ärgu lahutagu. Miks Jeesus on selles küsimuses radikaal ja sellepärast, et ta vihkab murtud südant. Ta vihkab südamevalu ja pisaraid, mida lõdve suhtumine Emoraalitus alati endaga kaasa toovad. Jeesus tahaks alati näha inimeste õnnelikuna ja just seetõttu kõlab tema õpetus silma väljakiskumise ste käe maha raiumisest väga karmilt. Loomulikult ei saa seda rakendada otseses tähenduses. Jeesus ei kutsusin tegelikult üles enese vigastamisele. Tema jutu mõte on selles, et pat tuleb elust kõrvaldada. Patust tuleb hoiduda ja kui see tahab elus oma surmavat tead tõsta, siis inimene peab sellele väga radikaalselt vastu seisma. Antud kontekstis siis ütleb Jeesus, hea inimene, hoia oma mõttemaailm puhas. Isegi siis, kui kogu ühiskond näib sellele vastu töötavat. Ja mina tahan sind selles südames toimus võitluses aidata. Me palvetame issand, Ma tänan sind kõige hea ja ilusa eest, millega sa tahad inimese elu õnnelikuks teha. Tänan sind, et sa hoolitsed ka inimese südamepuhtuse eest. Palun, kui ma tunnen, et mõtted on nagu linnud, mis mu peast läbi lendavad ja siis sand aitab mind, et halvad ja ebapuhtad mõtted ei saaks minu pähe endale pesa teha. Palun seda Jeesus Kristuse nimel. Aamen.