Armas kuulaja, soovin sulle kaunist päeva algust. Järjekordne palvustel nädal hakkab läbi saama. Me oleme möödunud päevadel mõtisklenud Jeesus Kristuse mäejutluse üle. Kuna see jutlus on küllaltki mahukas, siis ma olen kasutanud tekste peamiselt Matteuse evangeeliumi viiendast peatükist. Täna hommikul aga otsi, kokkuvõttes loen teile teksti Matteuse evangeeliumi seitsmendast peatükist. Salmid 24 kuni 27. Igaüks nüüd, kes neid mu sõnu kuuleb ja nende järgi teeb sarnaneb aruka mehega, kes ehitas oma maja kaljule ja 100. paduvihma ja tulid veevood ja puhusid tuuled ning sööstsid vastu seda maja. Aga see ei varisenud, sest see oli rajatud kaljule. Ja igaüks, kes neid mu sõnu kuuleb ent nende järgi ei tee sarnaneb rumala mehega, kes ehitas oma maja liivale ja 100. paduvihma ja tulid veevood ja puhusid tuuled ning sööstsid vastu seda maja. Ja see varises. Ja selle kokkuvarisemine oli ränk. Jeesus Kristusel oli alati arvukalt kuulajaid. Talle meeldis maad mööda ringi rännata ja inimesi õpetada. Tõtt-öelda just selleks ta ju oligi siia maailma tulnud. Et aidata inimestel vahet teha, mis on hea ja mis on halb. Mis on õige ja mis on väär. Oma tegevuses oli Jeesus eelkõige praktik. See ilmneb hästi ka mäejutluse kokkuvõttes, kus ta kasutab mõistu kõnelist lähenemist ja toob näite maja ehitamisest. Olles ametilt Puusepp, teadis Jeesus ilmselt hästi, kuidas maja ehitamine tol ajal käis millega tuli arvestada ka kohavalikul ja millisele pinnasele tuli rajada vundament. Kuival aastaajal ehitades võis inimene leida enda arvates sobiva koha ja maja kenasti üles ehitada. Kui aga saabus talvine vihmaperiood ja osutus, et maja oli ehitatud kuivanud jõesängi siis võisid tagajärjed olla üsna fataalset. Teisalt oli Palestiina mägine maa ja sageli ehitati maju laugetele mäekülgedele. Siin oli taas oluline vundamendi ehitamine. See pidi olema rajatud nii, et maja mäenõlva pidi alla ei libiseks. Siin mängis olulist rolli nurgakivi, mis kinnitati mäe kivisesse, pinnasesse või kaljusse raiutud süvendisse ja seega kandis nurgakivi kogu maja raskust. Seegi kujund nurgakivi on leidnud piiblis mitmel puhul kasutamist. Ja sellest on saanud sümbol Jeesus Kristusest kellele inimene võib oma elus toetuda nii oma rõõmudes kui muredes. Meie poolt loetud tekstis esitab Jeesus inimesele kaks nõuet. Kõigepealt inimene peaks kuulma, mida Jeesusel talle öelda on. Kui sageli oleme me vastakuti probleemiga, et inimesed võtavad näiteks kristluse teemadel sõna omamata ise arusaamist, mida tõeline kristlus endast üldse kujutab? Aus inimene ei peaks langetama oma otsust ühegi inimese ega organisatsiooni kohta kuni ta pole neid enne ära kuulanud. Aga kahjuks just nii käituvad täna paljud inimesed ei kuula. Niisiis esimene asi, kuula ära, mida Jeesus sulle oma sõna kaudu õpetab. Teine Jeesuse nõue, see on tegutse. Teadmised on omal kohal vaid siis, kui neile järgnevad vastavad teod. Teooriast peab saama praktika teoloogias, ta peab saama igapäevane elu. Pole ju näiteks mõtet kulutada arstiaega, kui me tema nõuandeid ja soovitusi ei tahagi arvestada. Pole mõtet küsida nõu eksperdilt, kui me seda nõuannet ei järgi. Jeesus õpetas mäejutluses oma kuulajaid kutsudes üles omandama teadmisi ja seejärel elama nende teadmistega kooskõlas. Kui me kuulame Jeesust ja teeme tema sõnade järele siis nimetatakse seda Jeesusele alistumiseks ehk sõna kuulelikkuseks. Selline suhe Jeesusega on meile garantiiks, et kui meie elu peaksid tabama tormituuled ja vetevood, siis meie eluhoone ei purune. See ei lähe allavett. Me palvetame issand, me täname sind sinu sõna eest, mis on valguseks meie eluteerajal. Me täname sind, et sina õpetad meid õigesti ja hästi elama. Aita palun meil alati kuulata sind, mida sul meile iganes öelda on. Ja aita palun elada selle kuuldu järgi, et meie eluhoone võiks püsida katsumustes ja raskustes, mis meid võivad tabada. Me täname, et sa hoolid meist isiklikult. Et sa hoolid meie peredest ja meie rahvast. Ja me täname sind, et me võime nüüd ja alati toetuda sinu armule ja sinu abile. Täname sind ka palve kuulmise eest. Me palume seda Jeesus Kristuse nimel. Aamen.