Heligaja. Tere, head klassikaraadio kuulajad algab muusikauudistesaade, mille teemad on järgmised. Seitsmendast rahvusvahelisest koorikonkursist teeb kokkuvõtte professor Ene Üleoja Nargen Opera ja Von Krahli teatri ühisprojekti Veljo Tormis, Eesti meeste laulud ja Nargen festivali kontserdisarja mehed. Naissaarel tutvustab dirigent Tõnu Kaljuste. Eesti filharmoonia kammerkoor esineb Eesti vabariigi juubelile pühendatud kontserdikavaga. Mu õnn ja rõõm Eestimaa kirikutes sellest räägib dirigent Mikk Üleoja. Algava kolmanda Tallinna kitarrifestivali kohta jagab infot kunstiline juht Tiit Peterson. Kitarrikunstnik Heiki Mätlikul on tulemas soolokontserdid Rahvusooper Estonia poistekoorikontsertidest Tallinnas ja Tartus, räägib dirigent Hirvo Surva. Tartus algavad promenaadi muusika sarja Emajõe suvi, tutvustab korraldaja Toomas Peterson. Tallinna barokk. Orkester tähistab Mustpeade majas kontserdiga oma kahekümnendat sünnipäeva. Lähemalt räägib orkestri kunstiline juht ehk Mont välja. Raivo Tafenau tutvustab uut albumit kontrastina kalas ja saate lõpus Tepp Priit Kuusk valiku muusikasündmustest Eestist kaugemal. Head kuulamist, sülgaja. Eelmisel nädalal toimus Pärnus seitsmes rahvusvaheline koorifestival, mille raames anti kokku 15 kontserti ning peeti rahvusvahelise mõõduvõtmisega rahvalaulukonkurss. Rahvalaulukonkurssi hindas rahvusvaheline žürii professor Ene Üleoja, rahvamuusik Anu Taul, muusikateraapiat koorijuhtimist ja klaverit õppinud Andrea Anželiini Itaaliast eesti dirigent Hirvo Surva ja eesti lauljanna Aile assoni. Ene Üleoja sõnul oli festivali üldmulje väga positiivne. No kahtlemata üldistusena on see, et üritus iseenesest on väga meeldiv, tore meeleolukas inimesed on heatujulised, võib-olla vajaks reglement natuke täpsustamist kooride suuruse osas, siis oleks žürii natuke kergem hinnata, seal oli ju 11 koori erinevatest nii-öelda paikades ja üldine niisugune tase oli täiesti meeldiv. Need kõige hulgas oli mitu kõrge tasemega koori. Külaliskoor oli kaks Soomest, üks Lätist ja üks Austriast. Nii et seal võiks olla rahvusvaheliselt kirju seltskond. Rahvalaulukonkursi reglement nägi ette, et kava peab põhinema rahvalaulul. Kava pikkus on minimaalselt kaks testi maksimaalselt 17 minutit. Seal peab olema vähemalt ühe oma maa rahvalaulul põhinev teos ning laulu saateks võib kasutada rahvamuusikainstrumente või meloodia ja löökpille. Minu jaoks oli suurüllataja televisiooni noortekoor ETV noortekoor, mida juhatas Külli Kiivet. See on üks, noh, ütleme niisugune perspektiivikas noorte seltskond taas Eestis. Rahvalaulukonkurssi Grand Prix võitjaks osutus Soome kümneliikmeline naisansambel Slevauniks traktor, kes tegeleb Soome ja eriti Bulgaaria rahvamuusika esitamisega. Nende eesmärk on oma loomingus kasutada naiselikku väge ja energiat, mida loomu poolest naistelauludest sisaldub üle kogu maa. Tegemist on väga sihipärase ja omanäolise seltskonnaga ja nende sihi seadmine on äärmiselt konkreetne ja nad esinesid väga jõuliselt kav, veenvalt ja väga huvitavalt tõusti nagu kogu sellest seltskonnast teravalt niimoodi esile. Klassikaraadio salvestas Pärnu seitsmendal koorifestivalil ning valitud palad on eetris saatesarjas külmina laulan ning seda juba alates 13.-st juunist. Eelmisel pühapäeval kreegi päevadega Haapsalus alustanud Nargen festival jätkab juunikuus meeste toonidega. Festivali kunstiline juht on Tõnu Kaljuste. Kahel suvel naissaarel mängitud naistelaulude vastu oli publikuhuvi nii suur, et ilmselt oleks võinud ka sellega jätkata. Ometi olete sel aastal võtnud meestelaulu käsile. Jah, sest looduses kujunes niisugune tsükkel välja, et kaks aastat eesti ballaade, kaks aastat naiste laule ja et ma ei tea, kas meestelauludes kujuneb kaks aastat või mitte, sest koht, kus me seda esitame, võib sattuda niisugusesse remondihaardesse ja kas sellisel kujul see ruum ka järgmine aasta on, seda ma ei oska öelda. Aga sel aastal küll soovitan seda katlamaja nautima tulla, sest sellel niisugust rekvisiitide hulka ja niisugust ümbrust ei saa kõige paremini varustatud teatris teha, sest niisugust keskkonda lihtsalt on väga raske luua. Tallinna kultuurikatel ja kus kandis see on linnahalli kõrval, kui te näete suurt korsten, siis selle all just andis statoili kõrval. Ja mis puudutab nüüd meestelaulude muusikalist materjali, siis seda on üks pool tundi vaid, ja erineb Veljo Tormise teistest teostest nii palju, et seal ta kasutab uuemat rahvalaulu, runolaulu need niisugused linna laulud, lorilaulud, viinalaulud ja kõik niisugune hoopis teistmoodi. Rahvaloominguliin on mees korjaga pelat tsüklis, tal nagu kaheks jaotatud viis laulu ja viis laulu, aga me oleme lisanud sinna tema kooriloomingust veel kolm teost raamivad kogu õhtut. Tasase maa laul ja viimane laev. Ja ka uus meeskoor ja Raua needmine. Seade on seal sees, nii et meeste lauludest teeme Tormise loomingu niisuguse suurema suurema kaare, mitte ainult et ei jää selle tsükli piiridesse ja see kestab siis kokku umbes tund aega tund ja veidi üle, kas see on siis samuti lavastatud jajaja anda, seal lavastatud, aga tal on erinevalt aastatetagusest Kaarel Irdi lavastusest, kus oli nagu anekdoodid selleni küla folklooriga segamini lavastatud, siis seekord on muusikalavastused lisatud lihtsalt Tormise looming, mis on veidi teistmoodi ja teistlaadi. Esimene tasase maa laul on siis ju Paul-Eerik oma tekstile ja viimane laev Juhan Smuuli tekstile. Eesti meeste laulud on Tallinna kultuurikatlas seitsmendast 20. juunini aga tegelikult on teil terve juunikuu nii-öelda meeste mängude päralt. Te kutsute siiski naissaarele, aga seal on testlaadis meeste mängud, Molpam veiniks veel. Enne Naissaart Keila joale, seal on ka mehed, seal on nüüd Uku ja Vanemuine, Eesti rahvas ja jumalad ja see väikene lauleldus on kavas rippsildade kontserdil kaheksandal päeval kell kolm, seal on meil teekandmisel laulaldus koos jutustajaga. Teeme sellest ooperist publikule niisuguse ilusa ülevaate. Me oleme koondanud kogu Eesti jumalate partiid kolmele solistile. Hämariku ja salme osa laulab Kädi plaas, Lemin käise Endli osa laulab Mati Turi ja sarvik Uku ja Vanemuine on siis Priit Volmeri kanda. Ja koorideks on segakoor noorus ja kantus. Raplast on väga õnnestunud kooride koos, siis me tegime ühe proovi ära ja see kõlab väga armsasti. Mõlemad koorid on tõesti väga head. Kas on nüüd pisut teistmoodi saada kui seda, mida filharmoonia kammerkoori esituses sai siin aastaid tagasi kuulata? Aitäh, nojah, ta on juba oma asukoha tõttu erinev, ta on vabaõhuetendus ja tan lugejaga. Ülle Kaljuste loeb seal vahetekste ja me nagu veidi teistmoodi läheneme sellele asjale, oleme võtnud sealt parimat stseenid välja. Nii et see on Hermanni Uku ja Vanemuine, Ecut ja Ukut ei ole sellesse punti võetud, seekord. See ei kuku raadiokuulajale lihtsalt selgituseks, et see oli Raimo Kangro, teine lühiooper, mis arendas eesti jumalaid siis Euroopa liitu ja NATOt ja kõike, mis oli tol ajal väga populaarne, mis oli iga päev ajalehtedes ja inimeste poliitilistest püüdlustest selle jumaluse keeras leelo tungal ja Raimo Kangro müüs üks väga softiseks ja huvitavaks ooperi eks, aga seda me seekord ei esita, aga me esitame seda esimest poolt, Uku ja Vanemuine, mis on ka Raimo Kangro orgestreeritud, väga-väga kerge asi ja väga ilus orgestratsioon. Aga. Mis meeste kontserdit siis naissaarel? Juuli juuni teises pooles naissaarel on üksikute eesti meeste õhtut olen välja valinud niisugused mehed, kellel on oma sõna tihtipeale öelda, kes esitavad ka Eesti parimat luulet. Niisugust kitarriga meestelaulutüüpi väga erinevate generatsioonide esindajad, see on alatus priid salajasest ja Tõnu Tepandi, st, kes on minu ajal olnud väga populaarsed kitarriga mõtisklevad kuni tänapäeva noorte paremate tekstimeistrit Chaliis, siis Jarek Kasar ja, ja siis on Tommyboy üks päris noorte omapärasemaid vendasid ja sinna lisaks Riho Sibul koos Tõnis Mäega tähistavad oma juubeleid üks viiekümneseks, teine 60.-ks, sellepärast kontserdi pealkiri on 110. Siis on Jaan, et oma laulud õhtuga ja Lauri Saatpalu täpselt samamoodi meisterlik oma väga välja kujunenud stiiliga trubaduuriks õhtud võiks öelda. Eks üldis mull varre kui sallis käisin särgi Taev, Veljo Tormis, Tõnu Kaljuste, Peeter Jalakas Eesti meeste laulud. Seitsmendast 20. juunini Tallinnas kultuurikatlas info ja piletid Von Krahli teatrist ja piletilevist. Liiga ja Eesti filharmoonia kammerkoor esineb kuuendast 11. juunini Eestimaa külades kava kah mu õnn ja rõõm, mis on pühendatud Eesti vabariigi 90.-le juubelile. Juhatab Mikk Üleoja. Kas saite selleks kontsert turneeks innustust ülimeenukatest kontsertidest, mida andsite talvel koolides? Õieti need kaks sarja olid nagu koos planeeritud mis on seotud Eesti vabariigi 90. juubeliaastaga. Esimene nendest siis toimuski seal vabariigi aastapäeva ümbruses, kui Risto Joosti juhatusel anti hulk koolikontserte, millest sa tekkisid ja nüüd see teine sari aktisest jooksnud sellel ja järgneval nädalal. Kavas on mõistagi Eesti muusika, aga mida pidasid eelkõige silmas selle kava koostamisel? Siin on lähtutud nagu kahest aspektist üks aspekt, mis sai mulle nii-öelda kohe alguses selgeks, mis pidi olema ja ongi selle kava aluseks on sõna kvaliteetne sõna ja ütleme siis nii, et see programm on ehitatud ümber Tormise Fernando kesvatornikell minu külas teose ja sinna juurde lisandus siis kohe Ester Mägi mõtisklused Anton Hansen Tammsaare tekstidele ja vot selle ideestiku ümber rai hakatud seda programmi loomatekst oli, võib öelda üks lähtekoht, teine oluline lähtekoht oli see, kuidas me näeme isamaa tunnetust või mis asi on üldse Isamaa ja Isamaa tunnetus tihtipeale. Me seondub sellega pateetika, mis võib väga kergesti olla õõnes, pateetiline ideoloogia ja hakkasin mõtlema selle üle, et millest üldse öelda, inimese Isamaa tunnetus koosneb. Ja Mulle tundub, et see on kindlasti erinevatel inimestel erinev, aga see koosneb paljudest elementidest, millest kindlasti suur osa moodustuvad näiteks inimsuhted, samuti ka suhe looduse ja keskkonnaga. Et ma usun, et need asjad vähesed ja selles kavas üritamegi vaadata antud teemale nagu erinevatest rakurssidest, seda mitte ainult muusikas kirjutatud tekstide läbi, vaid ka proosatekstide läbi, mida selles kavas loeb. Anu lamp. Ja need proosatekstid on ka eesti autoritelt. Ja seal on erinevad tekstid Lennart Meri hõbevalgest on üks lõik siis pilvi luige, seitsmendast rahu kevadest. Juhan Viidingut Ta on mälestis aastast 1954, siis on vääri tekst 18. sajandi lõpust. Kuidas nii-öelda eestlane baltisakslase pilgu läbi ja siis on kabemmell Tammsaare õiguse viiendast osast üks tsitaat, nii et selliseid erinevaid vaatenurki eestlastele üldse eestlase olemusele. Tekste esitab näitleja Anu lampkontserdid toimuvad täna Saaremaal Kihelkonna ja Kaarma kirikus homme Saaremaal, Valjala kirikus ja Muhu kirikus 10. juunil Viimsi Püha Jaakobi kirikus ja 11. juunil Harju-Madise Mattiase kirikus. Kõik kontserdid on tasuta ja need on ühtlasi Eesti filharmoonia kammerkoori selle hooaja viimased kontserdid Eestimaal. Järgnevad esinemised Saksamaal, Sarbrücenis ning mitmel olulisel Euroopa muusikafestivalil Horvaatias, Suurbritannias ja Austrias. Kuuendal juunil Viimsi Püha Jaakobi kirikus toimuvast kontserdist teeb klassikaraadioülekande. Juuni alguses toimub kolmandat korda Tallinna kitarrifestival ja klassikaraadio stuudios on Tiit Peterson, kes on selle festivali algataja ja kunstiline juht. Kui me kolm aastat tagasi esimest korda sellest festivalist rääkisime, siis ütlesin, et igal normaalsel Euroopa pealinnal on oma kitarrifestival. Ja tundub, et sellest Tallinna festivalist on saanud traditsioon, et ta on oma nishi ja koha leidnud Tallinna poes ja üldse Eesti kultuurimaastikul ja teiste festivalide seas, et kuidas sulle endale tundub, et kas on läinud kõik plaanipäraselt või on ka nüüd kolm aastat hiljem olukorrad mingis mõttes muutunud ja arengud olnud teistsugused, kui prognoosisid. Nii nagu ootuspärane oli, nii on ka läinud ja mitte nüüd lihtsalt, et peaks olema igal Euroopa pealinnas. Sellepärast festival, et kellelgi teisel seal kuskil on varem olnud, aga aga lihtsalt sellepärast, et noh, suur linn ja meil on siin see publik olemas, kes kitarrimuusikat väga palju austab ja sellega ise tegeleb ja kuulata tahab, seetõttu on see igati õigustanud ennast ja suure hulga publikut endale leidnud ja nõndamoodi traditsiooni jätkame ka. Oluline osa meie festivalil on olnud ka eelmistel aastatel väliskülalistel nii ka seekord ja saabumas on mõned väga olulised nimed kitarrimaailmas. Raske on kedagi eraldi välja tuua, seal kavalehel ja afizzil kindlasti. Esimesena torkab silma Argentiina kitarrilegend Horchecardooso kes tõepoolest on nendest, kes selle aasta esinejatest kõige nimel hakkame juba aastakümneid olnud kõige nimekam tänu oma aktiivsele tegevusele, nii helilooja kui interpreedi üle üle maailma, siis aga ma ei tahaks seda nüüd eriti rõhutada, kui, kui mingit esinejad seal on. Samuti on vanamuusika legend Itaaliast massi mallanardiim kes samuti oma aastakümnete tegevuse jooksul on tohutult palju siis renessanss barokkmuusikat mänginud ja propageerinud kõikjal maailmas vanadel pillidel. Samuti nüüd esimese avaõhtu kontserdi esinejaga Ellessolaal prantslanna ei ole mitte niisugune noor tõusev täht, vedanud Igor, täiesti kõrgele tõusnud täht, üle maailma tunnustatud kitarrist ja oodatud igale poole ja kriitikud ma ei tea, kas tõsimeeli või naljaviluks, aga nimetanud teda kõige vägede parimaks naiskitarristiks. Ma arvan, nad on kõik erinevad, kõik huvitavad kõik väärivat kontserdile, tulemisse, kuulamist, Soomest vähemalt üks huvitav kitarriduo Janne lehtiline penti Hildeem, kes ütleme niimoodi, et on Soome kõige staažikam kitarri tuua selle aasta kontserttuuriga tähistavad oma kolmekümnendat koostegutsemisaastat on andnud välja järjekordse paadi selle puhul ja selle 30 aasta jooksul nad tohutult palju teinud kontserte kõikidel kontinentidel. Siine kava, mis tuleb nüüd, on suhteliselt traditsiooniline, aga ütleme ka, et sihuke publiku lemmikava kõlavad hispaania helilaadis hakal peenise, Federico Moreno, torr, Rooba, Manuel defalia ja teiste teosed. Väliskülaliste osakaal võib tunduda nõnda, kui vaadata esmapilgul seda FISi, aga kui minna nüüd festivali kodulehele ja vaadata sealt natuke põhjalikumalt, siis on, on iga päev kontserdid nimetuse all noored talendid, kus meie eesti paremad õpilased ja noored kitarristid mängivad, et ütleme, sihukese huvitavama parema osa kitarriklassikast ja ka 20. sajandi muusikast ja võib-olla võib-olla ka uuematest teostest, mis nüüd viimastel aastatel kirjutatud, nii et tegelikult on ilusasti tasakaalus need kõik kuulsad maailmanimed ja superhead, esinejad, meie noored kitarristid ja see aasta Mul on endal plaanis huvitav asi, Tangoballett kontsert, etendusena, kitarri, publiku, et see on siis kahe muusiku koostaja, akordioni kitarri, Allan Jakobi akordionil, mina kitarril ja samuti on sinna loodud põnev koreograafia Dmitri hartšenko poolt, kes ka ise tantsib koos oma partneri Helen orgiga. Se Tangoballett ei ole niisugune absoluutselt uus asi, see on mõnes mõttes juba meno kontserdiks etenduseks saanud ja palju mööda Eestit oleme käinud sellega kitarri, publik on seda episoodiliselt kuulnud ja Tallinna kitarri publik, ütleme nii, et praktiliselt üldse mitte ja seal kontserdil kõlab siis Astor peatsolla muusika ja selle loodud koreograafia ja see sobib minu arust väga hästi. Festivali lõppkontserdiks. Festivalil on varasematel aastatel ka selline hariduslik pool olnud, on olnud meistriklass ja mõningaid loenguid. Kuidas sellel aastal sellega on? Päevad on täidetud nendega iga hommikul kell 10 algavad meistriklassid kell üks iga päev päev on soome kitarristi helile Kainiemise meistriklass või siis workshop heliloojatele, kompositsiooni tudengitele, kes tahavad rikastuda oma oma pilti kitarrist instrumendist ja nendest võimalustest temale kirjutamiseks. Kell neli on siis need noorte talentide kontserdid ja kell seitse õhtused kontserdid. No eks see ongi üks festivali eesmärke ka, et kokku tuua noored ja vanad tegijad, et nad üksteiselt midagi õppida saaksid ja kolleegidega suhelda. Täpipealt siin on meelelahutus ja haridus ja kõik need käivad käsikäes. Minu arust Tallinna festivali puhul on üks oluline asi ka see kõik kontserdil on väga ilusates saalides, mis just klassikalisele kitarrile ideaalselt sobivad. Ja sel aastal saab kuulda lauto mängu siis just sellises keskkonnas, mis on pärit umbes samast ajastust, kui seda pilli tegelikult iga päev mängiti. Ja ma selle lauto, mõtlesin jah, siin ajaloo muuseumisse panna, kuna ajaloo muuseumil on heapika ja pikaheliga pilli jaoks isegi liiga pika ja aga laotale, mis on õrna ja ilusa, kuid lühikese heliga. Minu meelest see saal peaks talle andma selle täpselt selle juurde veel, mis sealt puudu on, nii et see tulemus peaks ideaalilähedane tulema ja need kitarrikontsert on jah, seal Mustpeade maja ja ajaloomuuseumi vahel ära jagatud, välja arvatud see lõpuks kontsert, mis on kumu auditooriumis, kuna see muusika samuti see muusika on võimendatud ja pluss dance sobib sinna jällegi ideaalselt. Meil õnneks leidub neid kohtasid, kus saavutada kõige parem tulemus, kitarriga. Oleme rääkinud esinejatest ja kontserdipaikadest. Nüüd oleks aeg natukene fakte täpsustada, millal festival algab, kaua kestab ja kust saab lisainformatsiooni? Selle aasta festival kestab esmaspäevast kuni reedeni, üheksandast kuni 13. juunini. Kogu info festivalil toimuva kohta leiate kodulehelt www punkt. Kitarrifestival punkt e. Nüüd kevadel täitub juba esimene hooaeg, mil kasutuses on uus kammersaal meederi saal ja mis sobiks veel sellisesse toredasse baroksesse väiksesse saali paremini kui klassikaline kitt Starr. Ning 11. juunil toimubki seal Heiki Metliku sooloõhtu tuntud uue ja huvitava repertuaari otsimise ja leidmisega. Ka selles kavas on selline muusika, mida väga tihti kitarri ligule No vast selline soov leida uut repertuaari kitarrile on ajendatud sellest, et nende aastakümnete jooksul on kõik vana ja tuntud on juba väga palju ära mängitud. Ja, ja mul üks hea kolleeg David Russell Inglismaalt, et viimati, kui ma nägin teda, ütles, et me peame varsti-varsti leidma uut kitarri repertuaari, muidu kitarr hajub unustuse hõlma. Ilmselt need ongi need esimesed sammud, mis on juba mitu aastat kestnud kitarrimuusikat, mis ei ole mitte kitarrile kirjutatud, kuid väga hästi sobib. Ja esmane lei tuli siis maks, Reigeri tšellosüüdid, mis nüüdseks on juba nii albumina, ilm DVD-na ilmunud ja noodid on trükitud Saksamaal ja minu teada nendesamade nootide järgi mängitakse juba neid süüteJaapanis ja Ameerikas olen saanud tagasisidet, on nagu väga rõõmsad selle uue repertuaariga ent järgmine samm on siis mängida kitarri peal hommegi Riia hindiumiti muusikat ja viimati siin kastrullidel Rootsis jaanuarist mängisin Hannekeri viiulisonaati, näiteks mis on ka küllalt tore, pompöösne ja märkimisväärne teos ning teine uus lehekülg on siis minu jaoks on olnud sümptomite avastamine kitarrimuusikast ja eriti tema tšellomuusika siin meetri saalis, 11. juunil saab kõlama tema tšellosonaat umbes 25, mida ma olen ka nüüd mänginud, mõnedel kast rullidel ja festivalidel. Ja miks mulle seejuures väga meeldib, kuna selle teose komponeerimise aastal 1920, nii et see on siis peale esimest maailmasõda. Ja, ja ma leian selles teoses samu suguseid juunil nagu võib leida Hašeki romaanis Vahva sõdur šveik. Et kus on väga palju tiiri, groteski naeruvääristamist vaata selles võtmes, siis kõik see võib, peegeldades selles muusikas ja ma usun, et see on nagu võti selleks et seda tšellosonaati mängida kitarri peal ja mis annab täiesti uutmoodi interpreteerida. Kuna iga kontsert peab olema selline, kus on siis eelroog dialoog, siin internet ja reegel ja muidugi siis magustoiduks siis originaalkitarrimuusika kloon poolingu prantsuse helilooja sõnad džässstiilis, mis tegelikult on siis ikkagi kirjutatud klassikalisele kitarrile ja ja väga palju ei ole seal improvisatsioon, aga pigem on kõige magusamad džässielemendid on siis pandud sellesse muusikasse. Kas sellist eksklusiivset kava on lähitulevikus võimalus veel kusagil mujal mängida? Kavaga on meil ühist kontserdit siin suvel teatud festivalid, et ma sõidan siin Taani ja Saksamaale. Ja Eesti publik saab siis kuulata seda kava 20. sajandi muusikast süütidest, sonaatidest, riikimetliku esituses meederi saalis 11. juunil kell kuus. Kui me räägime rahvusooper Estonia poistekoorist, siis peaks alustama ilmselt sellest hetkest, mil 36 aastat tagasi Venno Laul asutas Eesti poistekoori. Kaheksa hooaega on poistekoor kandnud Rahvusooper Estonia poistekoori nime ja sama palju on olnud selle koori peadirigendiks. Hirvo Surva. Hirmo. Estonia lõpetab 100 teist hooaega. See tähendab ka seda, et poistekoor lõpetab hooaja. Milline see lõppev kaheksas hooaeg teil oli? Meil oli väga tihe hooaeg, väga huvitav hooaeg, mis algas tegelikult meie jaoks aasta tagasi, augustis, kui rahvusooper oli Talphalas ooperifestivalil, kus poisid tegid kaasa, see oli siis Augustiku ja poisid töötasid. Et eelmise hooaja alguses terve kuu kauguste kuus septembris teha maailma esiti Connelly Rover Bachi reekviem iga septembris Bremeni festivali Saksamaal siis olid kontserdid Eestis jõulukontserdid veebruarikuus. Me olime Kiievis, kus oli kontsert vabariigi 90. aastapäeva ürituste raames. Märtsikuus oli uuesti. Et Kanada see on naljakas, et kõneldavat tšehhist sellist festivali, aga kuna seal hoopis kanadalased ja kuhu tulevad siis poistekoorid Kanadast, USAst, Inglismaalt, Eestist, Tšehhist. Kas see on ainult festival või kaasneb sellega ka konkursil lund festival on seal ka mõni kohustuslik laul või kooriteos? Ja me laulame seal koos tšehhi looja kooliteost ja töötab siis suure seltskonnaga Robetsunud Rootsist, kõik esinevad nii-öelda Kaala kontserdil, koos on ka soolokontserdid, aga tehakse koostööd nii-öelda siis meistri väsikus töötav Robert sundpoistega. Aga enne seda on võimalik ka meie, Eesti publikul Tallinna ja Tartu koorihuvilistel teie koori kuulata ja see on juba järgmisel nädalal. Sealt 10. juunil ehk teisipäeva õhtul kell 19 null null Niguliste kirikus ja kolmapäeval kell 20 null null Tartus Jaani kirikus. Ja tegelikult ka veel 28 juuni Narvas. Et tegelikult on ju poistel kool läbi tunnis käes, aga töö käib veel edasi. Milline on selle Tallinna ja Tartu ja Narva kontserdikava, on need ühtsed? Me oleme ühtsed ja me laulame, ütleme siis sellist läbilõiget viimase vaja õpitust ja, ja võib-olla natuke ka eelmistest, aga aga see vaimulik ava, seal on Creeki malt saart Kuldar sinki, seal Mendersoni, seal tuleb ettekandele ka tšilkotti lault ja ka eespere Ave materjale paator, niiet. Ma arvan, et see on suhteliselt huvitav. Ava. Praegu kestab rahvusooperis Estonia suvetähtede festival, seal on ka terve rida oopereid veel. Kas poistekooril ka on lavale asja? Meil ongi nii, et 10. juuni on Niguliste kontserdi üksnes Tartuga, 13 on veel Tosca, kus poisid kaasa teevad, nii et teate, see on meie viimane selle hooaja 13. juunil. Rahvusooper Estonia poistekoor on hooaja vältel päris mitu korda kutsunud uusi lauljaid oma ridadesse. Kas suvi pakub ka sellist võimalust nendele poistele, kes tahaksid sügisest alustada, et nad hakkaksid juba aegsasti õppima konkursiks laulu ja tulla millalgi ette laulma? Annaks suveks aega puhata, natukene, aga tean puhata võib olla ettevalmistajat augusti lõpus, septembri alguses. Võtkem jälle uue konkursi, et võtta vastu uusi poisse. Nii et tuleb hoida silmad-kõrvad lahti, et teada saada, millal edu teile. Suur aitäh. Puhkpilliorkester Tartu korraldab juba kaheksandat suve järjest promenaadi muusika kontserdite sarja Emajõe suvi 2008 lähemalt räägib ürituse korraldaja Toomas Peterson. Hakkasime kaheksa aastat tagasi korraldama promenaadi muusikat Emajõe suvi selle tõttu, et tollel ajal Tartus ei olnud suvel liiga palju üritusi ja tegelikult saaks väga hästi meie enda orkestri tahtmisega suvel linna peal rahvast rõõmustada ja iseendalegi sellist meeldivat tagasisidet saada. See, mis me teeme, on tore. Nüüd on kaheksa aastat mööda läinud. Tegelikult Tartu ei ole ammu enam suvel selline uinuv linnake, iga nädalavahetus toimub mõni festival, tihtipeale isegi mitu, aga sellisel promenaadi muusikal on endiselt oma koht. Säilinud on terve hulk inimesi, kes ei soovi olla rahvamöllus, kes hea meelega istub tänava peal kohvikus, kuulab sellist intiimsemate muusikat ja seetõttu on see üritus endiselt täies elujõus. Igal aastal lisandub jälle mõni kohvik, kes meie üritustega kaasa tahab tulla, nii et, et see aasta päris kindlasti tuleb rohkem kontserte kui iial varem. Ja juba laupäev päeval on meil esinemas väliskollektiiv, sedapuhku siis lahti piikmend, kes viljeleb autentset 30.-te 40.-te aastate svingmuusikat muuhulgas kasutades naturaalset bassi ja kitarri, mis ei ole tänapäeval tavapärane. Kes on sarjas esinejateks? Jaa, ja millal need kontserdid toimuvad? Kuna kontsert on kindlasti üle 50, siis ma kogu nimekirja ei jõua iial ette lugeda. Loomulikult esinevad meie enda kollektiivid, puhkpilliorkester, Tartu pihkmenta Salvador saks kvartett, Tartu saksofonikoor, rivitrummarid, aga loomulikult terve hulk teisi muusikuid, sest iga nädal toimub vähemalt kuus kontserti. Suve jooksul on teadagi 13 nädalat mõned kontserdid sinna pihuga peale veel kogu see uhke sari siis lõpeb augusti lõpus, kus saab toimuma meie teine festival, sedapuhku siis neljas rahvusvaheline puhkpillifestival mürtsub Pill, kus nelja päeva jooksul esinevad juba terve hulk rahvusvahelisi kollektiive, aga ka meie enda orkestreid ja kus siis nelja päeva jooksul võetakse, kui kaks festivali tehakse terve hulk väga mõnusat puhkpillimuusikat, niiet et 20 kuni 23 august, kui enne jõua meie kontserditel ja siis siis tuleb hiljemalt kohal olla. Kontserdipaigad on kaunimad paigad Tartu linnas, kaldapromenaad püssirohukeldrijõukohvikutest on aktiivselt kaasas ristiisa pubi, kohvik, Raekoja plats, siis restoran, Volga, Dorpati hotelli, restorani, nende suvekohvik, aga ka pisikest kohvi teatri külje all ja tõenäoliselt neid kohti lisandub veel, sest iga aasta on ju avastatud ka poole suve pealt, et oh, seal tahaks esineda, selline kollektiiv meie kätt ette ei pane, kui vähegi saame, ikka aitame selle esinemise publikule meeldivalt maha pidada. Sarja eesmärk on kahetine, et meie poolt eelkõige see, et kuna me ise naudime puhkpillimuusikat ja muusikat üldse laiemalt, siis loomulikult ei saa me oma vaimustus jätta ainult iseenda teada ja tahame seda kõigiga jagada. Teiselt poolt on meil see kogemus, et rahvas sõltumata sellest, kas nad on muusikud muusikat kogenud, põhjalikumalt õppinud. Üks asi on igale inimesele selge. Kui muusik teeb oma asja vaimustunult, siis vaimustus jõuab kõigile kohale. Sellega oleme me saavutanud selle, et meil on omavaheline klapp, keda ma näen kontserdist kontserdile ja meil on sellest ainult hea meel. Promenaadi kontserdisarjaga saab lähemalt tutvuda internetis aadressil Veeveebo Tartu ehe. Tallinna barokkorkester tähistab kahekümnendat tegutsemisaastat järjekordse kontserdiga, mis toimub homme Mustpeade majas. Tallinna barokkorkester pole väga tuntud kollektiiv, kunstiline juht Egont välja, kuidas loodi Tallinna barokkorkester ja kes selles mängivad? Tallinna barokkorkester on tegelikult tegutsenud 20 aastat, ehk siis nüüd nendel vanalinna päevadel möödub 20 aastat meie esimesest nii-öelda avalikust ülesastumisest ja see orkester loodi omal ajal vanalinna muusikamaja juures või nendest inimestest, kes olid sinna kogunenud küllaltki niimoodi spontaanselt tekkis tegelikult selline olukord, et me hakkasime nagu orkestrile Aak mängima. Ega meil ei olnud palju ei teadmisi ega oskusi. Samuti mitte Pille, et see 20 aastat on olnud tegelikult üks protsess, üks areng, noh ja nüüd siis võid kuulda, kuhu me oleme jõudnud. Kas see on selline statsionaarselt pidevalt tegutsev kollektiiv? Kuna barokkorkestris ikkagi mängitakse barokkpillidega, siis tegelikult ühe orkestri jagu Eestis on, et needsamad inimesed ikkagi mängivad barokkorkestrist, kes mängivad barokkpille. Nad töötavad, kes sümfooniaorkestris, kes teadis, kes õpetab, ka Euroopas on tegelikult selline praktikat, et et ega selliseid nii öelda palgalisi barokkorkestreid nagu ei ole, käime koos vastavalt projektidele. Ja on neid tihedalt neid projekte ja esinemisi. See on periooditi küll lihavõtete aeg, on üks periood, kus barokkorkestrit on tingimata vaja passioonide esitamisel jõulude ajal ja Tallinna barokkorkester esineb ka igal aastal Haapsalu vanamuusikafestivalil juulikuus, et need on niisugused suuremad projektid, on sellised. Kes teil peale sinu veel selline eestvedaja on, või, või juht või dirigent? Vastavalt projektile Haapsalus juhatab orkestrit Toomas Siitan. Juubelikontserti Meil on suur rõõm, et Ivan moni ketti on jälle meiega. Tema oli muideks ka selle orkestri alguse juures ja töötas väga palju selle orkestriga ja aitas oma teadmiste ja oskuste ja sidemetega. Juba see stiil, barokk seab oma piirid, seal on kindlad heliloojad ja kindlad teosed, mis just selline repertuaar, mis just barokkorkestrile sobib ja seda te ainult viljeleta, ilmselt siis. Hilisemat kui moodsat ei ole mänginud. Tõsi, me oleme mänginud mõnda eesti muusikateost ja ka praegusel kontserdil on kavas üks kaasaegne teos kirjutatud barokkorkestrile, aga üldiselt muidugi barokk, heliloojat Endel Bach. Palju varasemaks ei saa ka minna, siis on juba teised pillid ja. Teine stiil, aga räägime nüüd lähemalt sellest homsest kontserdist, mis seal ettekandmisele tuleb. Sellel kontserdil Me mängime Vivaldi muusikat, kevadet, seal on solist Elar kuiv barokkviiulil, siis mängime Vivaldi talve ja seal on solist Ivan moni ketti tšellol. Kuigi seal on tegelikult viiulikontsert ja mängime veel Telemani kontserte Die Blocleoidile ja barokkfagoti. Ja. Ja Tallinna barokkorkestri sünnipäeva kontsert on siis homme Tallinnas Mustpeade majas, algab see kell kuus õhtul ja eriline on see kontsert ka. Jah, see kontsert on vanalinna päevade raames ja seetõttu ta tasuta kontsert, nii et ootame kõiki kontserdile. Aitäh ehmunud välja ja palju õnne Tallinna barokkorkestrile ning rõõmsaid muusikalisi kohtumisi teiega. Taas on ilmunud üks uus ja huvitav plaat, see on valminud Brasiilia laulja Sergio pastose ja Raivo Tafenau bändi koostöö tulemusena. Raivo Tafenau, millega tegemist on? Tegemist on äärmiselt elurõõmsaplaadiga äärmised elurõõmsa muusikaga selle ansambli koosseisus ei ole mitte ainult eestlased ja brasiillane, aga selle ansambli koosseisus on kaks soomlast põrkussiooni, mängija, kes on pärit Tšiilist. Ja siis Brasiilia lauljanna ja kuidagimoodi seesama seltskond on siin Eestimaa pinnal kokku saanud ja see ansambel on, ma ütleksin ikkagi ikkagi väga-väga-väga elus. Ja selle albumi nimetus või pealkiri on kontrastincos. Vastandvärvid võib-olla see vastandvärv siin tähendakski enam võib-olla seda, et me oleme nii erinevatest kultuuridest, aga kuidagi see muusika paneb meid nagu ühte, kelle poole ma ja ma ise arvan, et see on minu elus vähemalt kõige parem ansambel, kas mul on üldse olnud ja ma kahtlen, et kas üldse midagi veel paremat tuleb, sest et need isiksused, see sünergia, mis tekib stuudios, see, millest räägitakse väljaspool kontsert, see on kõik meil väga hästi klapib, et me oleme me hingame nagu ühte sama õhku, olgugi et meie kultuuritaustad on totaalselt erinevad. Mislaadne muusika sellel plaadil kõlab. See oli esimene plaat nimega assoni paneemas oli väga edukas, seal olid ka needsamad kontrastid ja needsamad kontrastid. Me oleme mänginud jälle sedasama plaadini välja ja see muusika on ikkagi tal hästi rütmiline muusika ja hästi positiivne. 11-st loost üheksa on mosooris hästi rõõmsad ja valdavalt muidugi portugalikeelne plaat. Brasiilia muski, emakeel, mina liigitaks seda džässmuusikavaldkonna, olgugi et siin on väga palju nüansse, miks ta just ainult džässmuusika ei ole, see on ikkagi rohkem selline rütmimuusika ja rütmi ja meloodia fantastiline. Koosta räägi palun sellest lauljast pastasest. Vastas tuli 96. aastal Soome Brasiiliast, keegi soomlane teda kutsus ja kas väga presideeruma rohkem Soomest kui Brasiiliast oli hästi huvitav laulja. Aga elame, kui ta tegigi tegelikult üksinda, laulis kitarriga kusagil väikestes kohtades ja nii edasi ja siis me saime, kui Eestis, kus tema mängis nurgas kuskil ja mina olin siis suurem ansambliga siis laval ja siis ma kuulasin, mis mees tegi ja aasta pärast ilmus mees ja kus on tehtud salvestused. Salvestus on tehtud muuseas Ivar Musta stuudios Tallinnas muuseas, väga-väga hea stuudio ja Masterdatud on siis plaat Soomes? See album näeb väga kaunis välja, siin on ka kõikide laulude sõnad kirjas. Kõikide laulude sõnad on nii, et kes vähegi huvi tunneb hispaania või portugali keele vastu, palun tahaksin siin eriti tänada Piret Rohusaart, kes sellest muusikast nagu sai innustust ja maalis meile selle plaadi esikaane. Ja sedasama lauljat Sergio pastast saab ka nüüd suvel lähiajal siin Eestis kuulda. No meil on üldiselt päris palju kontsert, aga mida me eriti tahaksin rõhutada, on Rapla kirikumuusikapäevadel, me oleme 31. juulil krantsi tallis. Me esitleme seda plaati. Muidugi saab veel kuulata teda Tabasalu Churchill, 12. Juuli. Ja sedasama albumit kontrastsed värvid saab kuulda ka klassikaraadios juuli alguses meie albumi tunnis. Suurim Saksamaa raadiofestivalist sõitsingenis Edela-Saksa Ringhäälingu toetusel kestab vaadeni kuurvürsti Karl Deodori omaaegses residentsis, Schweitzingeni lossi rokokoo teatris, lossi aedades ja teistes saalides viimast nädalat. Pidustuste ooperietendused, nüüd nimeka Thomas Heingelbroki kunstilisel juhtimisel toimuvad rokokoo teatris 45.-st aastast saadik ja on muusikamaailmale tutvustanud esmakordselt ligi neljakümmet uut ooperit, mis Edela-Saksa raadio siia teatrisse spetsiaalselt tellinud. Festival algas juba 25. aprillil, seekordse uus ooperiga Adriana hõldskilt nimetusega hübriidjoobe. Et ta sobiks paari Aqua Stiina Stefani 300 aasta taguse ooperiga Niobe Teeba kuninganna. Seekord on nagu ikka peale päriga teisi teemasid klaveri tuuad Haydni ja tšehhi koolkond, ameerika keelpillikvarteti, pianistide noor eliit koguni seitsme solistiga, mida alustasid alles jo paks Jonathan vis ja Boris kilt. Burg lõpetavad sel nädalal aga prantslanna liiste Lass all ja tšehh Martin Kaasik. Eelmisel nädalalõpul sai endale kolm päeva tähelepanu siitmailt Stuttgardis pärit helilooja Helmut lahelmann ja teda olid mängima tulnud nii artikli kvartett, ansambel Modern kui ansambel rassers. Ameeriklaste passifikartett mängis tänavu aastaseks saava LJ Caateri viiendat kvartalit. Sel nädalal esinebki ameeriklaste sarjas viimasena töötlel aelandi kvartett KesK Neeme Järviga koos üles astunud ja sagedaste džässmuusikutega koostööd teeb. Sel nädalal kuuleb ka viiuldajad Toomas, see, et Mairi täna on rokokoo teatris, jaga traditsiooniline Ange naht. Üheskoos musitseerivad Ameerika ja Saksa noored solistid. Enne kui spetsinganist lahkume. Meenutagem, et rokokoo teatri valis oma lahkumisturnee paigaks ka Alfred Brendel mängides siin 16. mail Haydni Mozartit, Beethovenit, Schubert. Kolmapäeval jõudis lõpule festival Bergenis kui Bergeni filharmoonia orkester, Eesti rahvusmeeskoor ja mitu teist koori solistidega Andrea littoni juhatusel esitasid riigihallist teistkordselt sönbergi Curre laulud. Enne pühapäeval oli rahvusmeeskoor Mihhail Kertsi juhatusel andnud oma kava Toomkirikus pühendusega Eesti riigi juubelile ja seal olid kõlanud Eduard Tubina Veljo Tormise temalt kolm laulu. Arvo Pärdi Tobiase, Tõnu kõrvitsa ja Kuldar singi teosed. Reklaamis märgiti, et koor on salvestanud viiele plaadile tormise kogu meeskooriloomingu. Ines Maidre mängis sel õhtul orelil. Firenze May. Festivalil on homme külaliseks mito kammerorkester Jaapanist. Vana kavastoshi Johozokkava uus teos, lootus kuuvalgel klaveril orkestriga, solistiks Momo kodama. Eelmine kuulus külaline oli lipsidegevanthouss, orkester Ricardo haigi all. Praha kevadel oli eelmisel nädalal Praha orelite teine päev viie kontserdiga eri paigus Olivier latrii Pariisist Mess jaanikavaga lõpet TASS samas eliida Gruber ava tšehhi raadio orkestriga, nailisid Kennedy Poola kammerorkestriga. BBC Sümfooniaorkester, Luthor, puhwinder ja Budapesti festivaliorkester viisid siingi kolmapäevaks 63. Praha kevade lõpule. Omakavalt ääretult põnev ja mitmekülgne basse festival Inglismaal, mille kunstiliseks juhiks Meidki võlunud pianist Joanna McGregor jõuab lõpule täna ja on viimastena pakkunud hiljard ansambli kava. Memuaar mis algas Viieteistkümnenda sajandi lauludest, aga kus kõlas toreda eesti märginaga Veljo Tormise kullervool läkitus muuseas Jombishee Sakarkadeldi laulude vahel. Ja missuguseid põhjalik kava, tutvustusi festival kuulajaile pakub, siin ka oli viiemmesseani sajand, taasta pühendus Britteni sümfooniat Diego massiooni juhatusel ja pässiku katedraalis kus festivali juht Joanna MacGregor Bachi mängis, kuhu ta oli aga ka uusteose tellinud Taferjusseffilt nime all Lesoon tooriental. Selles Taferise laulis ja mängis uudi. Oma esimeses keelpilliorkestriteoses alustasid Tafeerija Joanna McGregori soolo ja tuua improvisatsiooni. Joanna korraldas samas veel John Keitsile pühendatud päeva, kus ise aktiivselt kaasa tegi. Üleeilsest tänaseni on festivali lõpupeategelaseks noor briti tšellode Natali Klein kroonbergi akadeemia kultuuripreemia ja Classical Priit auhinna võitnud. Ta saab kokku kolm kontserti, kus kõlavad spetsiaalselt talle kirjutatud austerlased Thomas larpheri ja siirafteeezzareki uus teosed. Toimub tema kontserdile järgnev vestlus jääda kavades on peamiselt soolotšelloteosed Inglismaalt, Soome. Kolmapäeval algas Kemi jõel kotkas lohises. Pere filharmoonia orkester Pier Ingineni käe all. Üleeile esinesid oma improvisatsiooni kontserdiga USAst kohale kutsutud Bagotist Martin Kuuskmann koos organistergi niikiga ja eile Martinil koos temaga sooloõhtu olemas peeriv sekventsa, mille esitusega ta New Yorgi Filharmoonikute tublisti kiita sai. Ja Bachi kiita siis haavanessi Püha Gregoriuse palve Bagotile oreliga, Arvo Pärdi peegel peeglis ja Tõnu kõrvitsalaul kaugele sõbrale. Gabraamsiasse on saanud suurvormidega. Kontsert ühte kirikus. Eile lõppes Moskvas Vladimir spywakovi fondi viies noorte festival, kuhu oli kutsutud solistiks Viinis õppiv Kaheksateistkümnenda aastane Mari-Liis Uibo, kes mängis seal Mozarti viiendat viiulikontserti. Suvel esineb Mari-Liis ka Eestis näiteks Rapla kirikumuusika festivalil aga veel sel kuul koos isa Andres Uiboga Ahvenamaal, Hollandi orelifestivalil ja Uppsala toomkirikus augustikuus-Aga Itaalias, vennas ja laverlas. Tuleval reedel annab Praha orelipäevadel pühal Ludmilla kirikus oreli soolokontserdi Andres Uibo. Kavas Sibeliuse. Nendes on Arvo Pärdi triivium ja Uibo enda apokalüpsis sümfooniast kaks osa. Viini riigiooperibass Ain Anger teinud äsja menuka debüüdiga Bergeni festivalil Wagneri valküür is on nüüd koduteatris Jevgeni oneegini etendustel dirigendi seisi saava ja maikuu lõpul oli kolm õhtut veel teisel ja neljandal juunil Angergreemini osas nimiosalisena saiman kiinlissaid Yalenskina Ramon Vargas. Just täna laulab anger siingi hundingit valgtüüris dirigendiks prantsus veel sõrmest. Pühapäeval laulis Lauri vasar oma teise etenduse Viini pidunädalatel atranderbiinis Hans Werner sentse uus ooperis Fedra minut auruse osas. Muuseas koos ansambel moderniga. Eesti dirigendid Mihkel Kütsonil oli eile Slaslik Holsteini Landes teatriga Flensburgis Mozarti Don Giovanni uuslavastuse neljas õhtu juunis Velgaks. Tarmo vask juhatas eelmisel laupäeval Ssantiimsley Vallembergi ooperi Raul selle hooaja viimast etendust preemenis. Paavo järvil lõpeb täna-homme Yokohama minaatomi rai hoolis frankfurdi raadio orkestri suur Jaapani turnee kahel õhtul Brahmsi neli sümfooniat Tokyos Santori hoolis oli tal Beethoveni viienda kontserdi solistiks aga Helen kri muu. Oslo ooperis juhatab täna harukordse Aga Neeme Järvi. See on Richard Straussi kavagustile, Nolan Spiegel valsi süütroosigavalerist, nelja viimase laulusolistiks aga karitamattilan. Ja uuel reedel teeb Kristjan Järvi Viini pidunädalail musike Rainis Arvo Pärdist abat Maateri koori ja keelpilliorkestriversiooni maailma esiettekandeorkestriga. Tema toon finistlerid kavasse helmes Jaanil Assansioon ja Prokofjevi Romeo ja Julia süü. Pärdi teos on Viinis väga oodatud. Samas mängib Pärti kantust Britteni mälestuseks oma ringreisil Leipzigi kevant House. Orkester tähendab kandox katusel pühapäeval Milano-le skaalas, siis viinimusid Rainis Glasgow's täna viimaseks Pariisi play jälli. Saalis omakorda kõlab Erkki-Sven Tüüri salve regina täna kevandhausis nendelt soni saalis evandhausi koorilt Bachi ja Düsse järel Gregor Mayeri juhatusel. On rõõmustav, et Eesti muusika ja muusikud on taas nii nähtaval. Rahvusmeeskoor lõpetamas Bergeni festivali, Kristjan Järvi esiettekandega ja Lauri vasar laulmas Viini pidunädalail Ain Anger Viini riigiooperis Neeme Järvi Oslos, Paavo Järvi Frankfurdi orkestriga panis Mihkel Kütson ja Tarmo Vaasa ooperietendustega Saksamaal Martin Kuuskmann eesti muusikaga Soomes. Mari-Liis Uibo Moskvas mõlemad festivalidel, Andres Uibo Prahas ja Veljo Tormis lauldi nii Bergeni kui Inglismaa passifestivalil. Sülgaja tänasele heligaja saatele tegid kaastööd Marge-Ly Rookäär, Kersti Inno, Age Raa, Hedvig Lätt ja Priit Kuusk. Saate toimetas Tiina kuningas, operaator oli Helle Paas. Aitäh kuulamast ja soovime teile kena nädalavahetust. Heligaja. Muusikauudised muusika uudised laupäeval kell üheksa, null viis. Saade kordub kell 15, null viis ja internetis teile sobival ajal teile sobival ajal.