Tere eetris anportaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Investoreid, kes lootsid Google'i aktsiatega rahapuud kasvatada, on viimasel ajal mures. Äsja teatas Google'i finantsdirektor George vajas, et firma kasumi kasv hakkab pidurdama ja ees ootab stabiilsem periood. Rajas kirjeldas investeerimispanga Merrill Lynchi poolt korraldatud konverentsil, et Google on viimased poolteist aastat panustanud kõvasti reklaamitulude hankimisse aga nüüd on näha, et ega seda enam samas tempos tõsta ei õnnestu. Olgu öeldud, et Google kasutab raha tasuta otsingutega internetikasutajaid teenindades, kuid teenib raha sellega, et otsingutulemuste juures on mõned eraldiseisvad kinni makstud lingikogud. Nagu finantsdirektor kinnitas, innovaatilise tööga enam uusi reklaamidollareid juurde ei tule. Ees ootab nõndanimetatud orgaanilise ehk loomuliku kasvuperiood. Viimane sõltub küberruumi ilmastikust ja viimasel ajal on reklaamitulud isegi natukene kukkunud. Rahvakeelde ümberöelduna on otsinguturul kõik madalal rippuvad viljad ära söödud ja ees ootab argisem idüll. Selle sisuka ja õige jutu peale aga kukkus Google'i aktsia kohe ligemale 52 dollarit ehk umbes 13 protsenti. Eelmisel 2005. aastal suurendas Google kasumit 600 protsenti kergitades firma aktsia hinda tempodes, mis meelitas ligi hulga kärsituid kiire kasumiotsijaid. See omakorda tõstis firma börsiväärtust. Veelgi. Olukorda iseloomustab hästi firma börsile tuleku aktsia hind, mis toona oli 85 dollarit mis käis selle aasta jaanuaris Pealt poolt 475 dollari joonud. Värske hüppe põhjuseks oli ühe eksperdi ennustus, et oodata on kuni 600 dollari saavutamist. Aga võta näpust, finantsdirektoril tasus vaid rääkida madalal rippuvate viljade kriisist, kui firma kaotab oma väärtuses sadu miljoneid dollareid. Aga tegelikult ei olnud tänase kommentaari eesmärk Google'i aktsia hind, vaid pigem järjekordne löök investorite ja poolehoidjate meelekindlusele. Oma vopsu püüab neile anda ka Microsofti, Euroopa ja Lähis-Ida ning Aafrika turgude juht Nil Holloway. Äsjase Reutersi, globaalse tehnoloogia-meedia- ja telekomi kokkutulekul teatas ta, et Microsoftil on plaan kuue kuu pärast tuua turule uus ja parem otsingumootor. Vastus küsimusele, mida tähendab parem ja kui palju paremast otsingumootorist jutt käib, vastas Nil Holloway et see saab olema kaks korda parem kui Google'i oma. See on väga huvitav areng. Tänase seisuga on Microsoft Google'i ja jahu järel kolmas otsija. Google teatab, et revolutsioonide aeg on möödas ja edaspidi peab rahulduma rutiinse arenguga. Huvitav küll, mis salarelv Microsoftil võiks varuks olla. Arvestades, et ei Googleega ja huu kavatsen niisama pikutada. Osa küünikuid osutavad, et Microsoft tahab lihtsalt Google'i investoritele veel haiget teha. Jutt on joodav, aga paanika kallis, seda enam, kui paanika puudutab aktsia hinda. Teisalt mine seda isahane tea, tuletades meelde Microsofti presidendi Steve Palmeri mõne kuu tagust vihapurset, kus ta lubas selle litapoja Google'i üks päev maha lüüa. Järsku mõtleski mees vihahoos välja uue otsinguprintsiibi? See oleks ju erakordselt konstruktiivne viha, energia rakendus. Pealegi ei ole magusamat aega kui hea asja või õigemini kaks korda parema asja ootamise aeg. Meie kui lõppkasutajad saime seda magusat värinat korraga kuue kuu jagu. Seega Tänak siinkohal Microsofti, kuid hoiataks, et altvedamise puhul läheb halvasti.