Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Apple'i muusikapood tähistas hiljuti esimese miljardi muusikapala müüki. Õnnelikuks kliendiks osutus kuueteistaastane USA teismeline Alex Ostrovski Blumfildist Michiganist. Looks, mille ta ostis, oli Coldplay Speed of Sound. Aleksei Ostrovski oli õigel ajal õiges kohas ning koges ilmselt midagi olümpiavõidu sarnast. Arvukate auhindade seas on muuhulgas ka 10 Apple'i Aipod MP3 mängijat. Kuid kustuvast maisest varast väärtuslikumaks võib pidada Apple'i lubadust kuulutada välja Aleks Ostrovski nimeline muusikastipendium. Ajal kui Alex on õnnelik, leidub ilmselt veelgi rahulolevama inimese Apple'i peadirektori Steve Jobsi näol. Apple'i muusikamüük algas kolm aastat tagasi, mitte kõige lubavamas õhustikus. Oli varemgi üritatud üle internetimuusikat müüa, kuid ilma erilise eduta. Pealegi sisaldas piraatlusena tuntud failivahetuskeskkond tasuta muusikat laiemas valikus. Kui Apple kunagi oma virtuaalse poeleti peale suudab kokku koguda. Aga nüüd kolm aastat ja miljardi ostu-müügikogemust hiljem võib öelda, et Apple tegi midagi õieti. Lisaks ei ole tegemist ajutise moega, sest värskemat pool miljardit muusikapala ostetud viimase seitsme kuu jooksul, see tähendab Apple'i müük aina paraneb. Väidetavalt ei teeni Apple muusikamüügiga erilist tulu, põhiline rõõmuallikas on sama firma poolt müüdav MP3 mängija. Erinevalt traditsiooniliste raudvaramüüjate kasumimarginaalide kogub Apple'i oma mängijatelt kusagil 35 40 protsendi vahelt puhast tulu. Arvestades, et raudvara komponentide hinnad pidevalt langevad, kasvab Apple'i kasumimarginaal veelgi ja nii võiks jätkata veel kaua aega, sest põud on ikoon teiste MP3-mängijate seas. Õnneks on kapitalistlikus maailmas olemas kaks asja, mis i põudi hinna peagi langetama sunnivad. Üks on konkurents ja teine on alatud trikid. Viimase all pean silmas värskelt uudistest sama Aipoudi tegelik isakuju pool märgher kolis oma laua ja teadmistega üle Korea firmasse Samsung. Pool märgher seisab Aipoodi sees töötava tarkvara ja loomulikult paljukiidetud tarbijaliidese taga. Kõik muu on ju sekundaarne, võrreldes tarbijakogemusega. Viimast pakubki kasutajad kiirelt oma vajaduste teel rahuldav menüüde nuppu. Vajutuste kombinatsioon. Uus Samsungi loodav Aipoudi tapja saabub kaupluste riiulites järgmise nädala alguses kannab nimetset viis. Samsung on vääriline väljakutsuja, kellel jätkub raha ja motivatsiooni Apple'i taldrikul olevast tordist endale viil lõigata. Tühise materialistlik meele ja kõrval, mis võib Apple'i hinnad allapoole nihutada, sest Samsungi tset viis hinnad on võrdsed Apple'i sama väärsetega. Sega tühisema. Materiaalse meelehea kõrval peaks pealtvaatajatele meelehead pakkuma järjekordse katsetaja saatus. Kas tal õnnestub hüpata piisavalt kõrgele selleks, et bril tunneks ennast ebamugavalt või jääb Samsungi üritus sarnaseks lugematute teiste üritajatega kui pool märgheril õnnestus ükskord hea tarbelides teha. Huvitav, kas ta suudab oma aedu korrata uues kodus?