Raadio kahe nädala plaat on ansambli A-Rühm Kambek album, leegion, tere tulemast stuudiosse tiivse kriitikal. Tere tulemast stuudiosse. NK ehkenga terile. Redele olete siin sellepärast, et natukene rääkida bändis kõigepealt A-Rühm, mis alustas 90.-te teises pooles Eesti vot üks esimesi, kui mitte kõige esimene räppgrupp on aastatega muutunud, tegelikult nüüd 2006. aastal räpp-supergrupiks. Eelmisest ehk esimesest plaadist on möödas seitse pikka aastat, kui ilmus nüüd lausa legendaarseks ja mulle tundub ka, et hästi defitsiitseks saanud teie esikalbum laulmata jäänud laulud paari sõnaga kõigepealt. Kui suudate üldse iseloomustada, mis on nagu A-rühmas selle seitsme aasta jooksul muutunud. Kõige suurem muutus on see, et võrreldes tänasega on see, et Revo ei ole nii-öelda enam täisliige A-rühmas, et nüüd oleme meile nii-öelda neljakesi seal võib-olla kõige suurem muutus. Ja kindlasti ma arvan, et nii-öelda omalt poolt oskan öelda, et saun on kindlasti läinud paremaks ja ja, ja võib-olla tekstid on läinud küpsemaks ja vähe selliseks võib-olla tõsisemaks. Samas ei saa öelda ka, et see algab nüüd nii väga surmtõsine oleks. Sina kriitikal kui Sauniselt piidi murdja palun mõtestagi lahti, tegelikult kui tugevasti on selle seitsme aasta jooksul võrreldes esimese 1999. aastal ilmunud albumiga tehnoloogia muutunud. Et see saund on hoopis teistsugune kui eestlase plaadil. Kindlasti ütleme siin noh, nii-öelda musaprogrammid ja sämplarid ja kõik on nii-öelda võimsamaks muutunud ja arvutid mõtlevad kiiremini ja eelmisel plaadil oli jah, kuidagi see, et võib-olla isegi neid masinaid kõike oleks võinud kuskilt saada, aga, aga seda ressurssi nende masinate soetamiseks jäi nagu vajaka. Ei olnud nagu sellist korralikku stuudiot tegelikult praegultki veel väga ei ole, aga, aga ütleme nii, et kõik on nagu jah, kvaliteetsemaks läinud ja, ja oskagi muud lisada. Samas, ma tunnen praegu tuhandeid raadiokuulajaid endamisi küsivate, miks teil läks nii kaua aega? Ütleme nii, et see on nagu päris niisugune omamoodi juhtum, et meil oli tegelikult terve plaadi materjal juba valmis. Mis mingi neli aastat tagasi vä? Jah, kakstuhatkolm kolm-neli aastat tagasi siis juhtus, ütleme nii, et juhtus siuke, ütleme natukene niisugune inetu, inetu juhused, et me ei saanud nagu ühist keelt kuidagi leida ühe nii-öelda meie nii-öelda telgitaguse liikmega, kes, kes nii-öelda tegi stuudios meie asju ja mitte produtsent, vaid ütleme niiviisi stuudio insener jah, kuidas ma ei tea, kuidas täpsemalt öelda, et meie nagu arvamused läksid mitmes asjas kui ja ja, ja eestlasliku jonni iga kumbki ei jätnud oma poolt nii-öelda välja ütlemata ja maha ja siis siis jäi see asi nagu jälle poolikuks seal ja löödi käega ja oodati, et mis nüüd saab ilma midagi konkreetset ette võtmata, pluss siis veel, et kindlasti vahetasime stuudiot päris mitu korda peale siis seda laulmata jäänud laulda. Minu teada veel, kas, kas see 1999 seal plaadi peal kas minu arust see materjal vist oli 98 üldse valmis ja minu arust see tuli kevadel kas kevadel või see tuli välja, sinna sai nagu see aastanumber sai nagu ühe võrra edasi nagu kirjutatud, et et või oli see novembris tuli see mõtlesin, et, et mis on 190 80 nike paneme, et paneme 99, siis minu arust on minu arust see oli kuidagi nii, aga, aga igal juhul me vahetasime stuudiot vähemalt kaks korda ja tegelikult sellel ajal oligi see vokaali salvestamisega nagu selles mõttes probleem, et stuudioaeg oli kallis ja, ja meil oli palju öelda ja ja nii ei, nii ei saanudki siis seda plaati niisutada, valmis teha. Et see arusaamatus teie stuudio inseneriga ning nagu ma olen aru saanud tema arvutis kusagil on endiselt ka teie esikplaadi laulmata jäänud laulud, materjal on põhjuseks mikspärast. A-Rühma debüüti ei ole uuesti err liisitud. Ausalt öelda, ma ei teagi täpselt, kus see materjal on ja kas materjal on olemas laulmata jäänud laulude materjal, siis veel on seda asja olnud aega seedida küll ja me oleme võtnud seisukoha, et see, mis oli, see oli, et lähme nüüd nagu uue peatükiga edasi, aga me oleme nagu mõelnud ka selle vana plaadi nii-öelda. Riilountši mõtteid oleme mõlgutanud, aga need ei ole ka siuksed. Väga konkreetsed veel. Kindlasti meil on, meil on ju veel laule, mida inimesed pole võib-olla kuulnud nii väga nii-öelda laialt, et võib-olla siin hiphopi seltskond rohkem teab ja on kuulnud mõningaid selliseid reemiks ja sellised singlite b-pooli ja nii edasi, et tegelikult seda materjali, mis, mis kõrvu ei ole jõudnud, on tegelikult üsna okeilt. Palun. Raadio kahe nädala plaat on A-Rühma vastilmunud Kambek album. Leegion Meil on stuudios iidseid kriitikal ja ši enda. Räägime palun nüüd sellest plaadist lähemalt. Eile kuulsite ju teadupärast intervjuud, kus heietasime A-Rühma minevikumälestusi. Siin peal on 23 pala. 20 kolme tuttuut, vala ühes või teises vormis. Singel MP3, karju kaasa on esindatud kahes formaadis sest raadio Kaherreeniksimis võistluse võitja Blanco Negro fancy your remix on samuti siia nagu boonusena lisatud üldsõnaliselt, palun. Mida see teie uus plaat nagu kujutab, mida ta presenteerib, kas tal on mingi oma, ütleme, selline siduv või läbiv ideoloogia? Ei olegi siukest siduvat läbivat ideoloogiat, Ta pigem ongi see niukene kombo nii-öelda nendest viiest aastast või kuuest aastast või seitsmest aastat, mis meil siin vahepeal olnud, on plussis veel hästi palju nagu suurem osa uut materjali, et et niisugust ühtset mingit joont ei ole, et me oleme proovinud ikkagi nii, et sõnade poolest mitte räppida sellest, kus me Räpina, vaid ikka omale igale loole nagu anda, nagu oma mõtte oma oma oma mingi sõnum. Kas sa tiitšekretikal lähtud ka soundi muusika tegemisel piltide tegemisel, nagu sa ise seda kutsud ka konkreetselt igast palast või ütleme siis selle loo hakatisest eraldi? Jah, tegelikult see vist sünnibki kuidagi nii, et et alguses on nagu siis muusika ja siis kirjutatakse sõnad peale. Teid on kolm MC, pluss veel siin külalised juures, kellede juurde me jõuame hiljem kuidasmoodi te omavahel üldse kokku lepite, millest see laul tuleb, kõike MC ise teevad tekstid. No see on kohustuslik, see on, muidu sa ei ole MC. Kui sa laulad kellegi teise riime ju, tegelikult ma olen nii aru saanud, et kuidas te omavahel kokku sobitada. Kas kõigepealt mõtlete laulud pealkirja välja? Ei laulu pealkiri on vist kõige viimane asi välja seal kõige raskem tavaliselt. Et tegelikult on ikkagi niimoodi, et kellelegi tuleb idee. Eks Tohvete võiks nagu sellest asjast rääkida ja siis on ju meil ju tänapäeval jumalikud suhtluskanalid nagu MSN ja teised kus me lepime kokku, et võiks nagu sellest asjast rääkida. Ja kui keegi ütleb, et mina ei oska selle asja kohta nagu midagi öelda, siis ta lihtsalt jätab selle salmid tegemata sinna laulu ja me ehitame seda laulu. No nii, on, vahel siin uuel plaadil ongi üks pala on näiteks ainult Gozi tekstidega kaks pala lausa teine, kolmas jälle sinu. Genka tehtud, ainult. Aga Ma leidsin praegu siit loo tugitooli gängster. Palun ütle, mismoodi näiteks need sõnad siin kõigi kolmensi riimid sündisid. Vot selle looga oli siukene pull asi, kredikali juures istusime stuudios ja tal oli üks jõle lahe taust ja me mõtlesime, et millest nagu sinna peale teha ja see oli täiesti niisugune, selle me mõtlesime koos kohapeal välja, heietasime mingeid mõtteid ja rääkisime niisama pulli juttu ja siis tuli nagu uitmõte huvitav mõte, et keegi vist ütles, et kurat, et tahaks koju minna, tõmbaks sinna kuradi diivani peale kährikusse, paneks käevärvli vahele ja vahiks telekat, et ei viitsi midagi teha, siis me mõtlesime, et siukseid vendasid, on küll ja küll, et et me teeme sellega, kes ainult sellega tegelevad, et et teeks nagu sellest loo. Ja siis kõik lähevad koju ja kütavad salmi valmis sardama üksteisele meiliga, paneme seal kokku, vaata mulle, see oleks mõttekam, et kas paneme salm-salmi salmi, paneme nagu rida mingi üks ütleb neli rida, teine ütleb neli rida. Ja refräänina üldjuhul on, siis sünnivad tuha peale, vahepeal. Nii riimid on nüüd olemas, kasvalmidki koos. Okei, see pealkiri tuleb küll hiljem, kui sinu tööd iidse kriitikal on samuti lõppenud. Sa oled saanud nüüd need portsu tekste sakate nüüd ise mõtlema, mida nendega teha. Kas sul on peas helisemas iga emsi hääl eraldi tema rõhuasetused tema rääkimisviis, et sa siis hakkaksid sambliku? Kõigepealt tuleb idee, siis me valime tausta sellele ideele ehk et on noh, ühte ja teistpidi, aga üldjuhul on ikka nii, et, et on idee leiame sellele täpselt tausta, et kas on vaja sellist vähe sellist ohtlikumad kas on vähe siukest sillimat kraami tarvis ja siis kui hääled on sisse loetud, siis nii-öelda puhta siis nii-öelda biidi peale, siis tuleb see nii-öelda lõbulift teha, et kõik pikkuses õigeks panna, salmi pikkused, siis piidis ja refrääni pikkused, siis tuleb teha trummi, Preigid. Mis iganes kompressioonid, häälele kajad panna, mis iganes pähe tuleb, tegelikult millist programmi saab, peamiselt kasutad loosika audio. On see programm, mis selle plaadi valmimisel oli kõige suuremaks tegijaks ja biitide poolt, siin on osades kasutatud ka sellist salklarit nagu Haggai MPC seeria niisugune hästi tuntud hipobi produtsentide seas just. Igal produtsendil on omad saladused, seda nimetatakse töövõteteks, võib-olla aga on tegemist väga kiivalt hoitavate amati saadustega viitse kriitikal, kas sa saad natukenegi paljastada neide allikaid, neid vanu, heliplaate igivanuigihaigi, haljaid, helindeid, millede pealt sa võtad kasvõi siis otseselt šampinjone huvid? Ma ütlen näiteks ühe pala sämpleid on pärit kuskilt igihalja vene meloodia plaadi pealt, mis oli vist oliiv loba ja mis on 100 või 1000 röövlitele, mis iganes, 40 40 selle muinasjutuplaadi pealt, seal on sihuke väikelastele mõeldud, siis selline muinasjutuplaat. Tee räppmuusikas ei ole heaks tooniks samplida neid allikaid, mida USA hip hoopis kasutatakse. See oleneb siin plaadi peal täpselt samamoodi on nii Euroopa kui, kui, kui lääne asju siis sünteesitud, nii et tegelikult mingit head ega halba tooni välja ei ole kujunenud. Kreetikal sina oled universaalne produtsent ja ka plaadifirma maid, nõud, mis ka äsjase A-Rühma albumi on realiisinud omanik. Kinga. Kas sulle tõudagis mingeid probleeme, kas või näiteks tõudagi enda biidi meistri Paul Ojaga ei ole tekkinud, et sa teed nii-öelda kõrvaltööd ka? Ei ole selles mõttes, et enivei teen seda, mida ma tahan teha ja eriti kuula teisi inimesi ja võib-olla võiks vahest kuulata, aga, aga ei ole mingit probleemi, nagu. Genka, kas eesti räpp on midagi erilist, midagi on midagi sellist, mille kohta võib öelda, et ta on kindlalt eestimaine räpp peal keele mõistagi. Ma ilgelt tahaks, et Eesti hip-hip opil oleks nagu oma nägu või noh, mingi mingi mingisugune asi, et sa tunneksid ära, et taas on eestiipub praegu tunneb põhimõtteliselt eesti hiphopi ära suurem osa sellest, et ta ei ole eriti hea. Aga ei noh, selles mõttes mitte kõik, et meil on väga lahedaid artiste ja väga lahedaid lugusid ja, ja plaate, aga mina arvan, küpsus tuleb võib-olla alles siis, kui Eestis siis pinnan relistitud, noh, oma 30 plaati näiteks 30 albumit hiphopi, siis äkki siis hakkab välja kujunema mingi sound, sest et tegelikult suvalisi internetti üles pandud lugusid ja neid mina näiteks mina neid ei arvesta. Kui palju, kas te üldse teate, on müüdud teie esikalbumit ja kui palju, kas te üldse oskate prognoosida, te loodate müüa oma uut plaadi? Leidmise plaadi peal niimoodi, et ma ei teagi, räägitakse mingist paarist 1000-st kuni kolmest 3000-ni. Ma ei teagi, kas me, kas, mis need reaalsed numbrid on, kas me kunagi selle eest ise mingit raha kasu saime, minu meelest ei ole sellest midagi, seal on, ma võin eksida, mina küll. Aastad on möödunud ja ka hipomuusika positsioone Eesti muusikaturul on kasvanud. Ma olen täiesti kindel, et te väärite seda teenite oma muusika pealt. Mida te prognoosite nüüd uuest albumist? Ja väga raske öelda. Paar 1000 Decara paar 1000 last võiks ikkagi olla see see, see mõõdupuu. Raadio kahe nädala plaat on ansambli A-Rühm tuttuus, album leegion stuudios on Gengaja Tiitse kriitikale, kes plaadikujunduse tegi ja kas sellel on ka mingi tagamõte või järelmõte, et te olete siin albumil leegion nii-öelda poolmilitaarse või vähemalt khaki mundris. See idee tuli sellest, et tegelikult me kunagi pidid tulema välja plaat nimega leegion, kus meil oli lugu leegion, mida selle plaadi peal tegelikult ei olegi. See oli muide minu jaoks üllatus, et plaadi nimipala seal mõne aasta tagune singel teil ilmus Soomes juba, eks siin albumil puudu on, aga kas see siis nüüd sellest vanast nimest inspireerituna olete nüüd sellised, niimoodi ma näen siin Kaarel Kose on eriti kõrbesõdur. Ja see ongi nagu selles mõttes military istlik stiil tuli sellest nimest ja kuidagi tuli ju väga sihukene patriotistlik. Tunne peale on siin viimaste aastate sündmustega ja siis mõtlesime, et me peame kuidagi seda need kaks asja kokku viima ja sellepärast me olemegi seal siuksed. Play fotod on läinud, Kalle Veesaar ja kogu asja on siis kokku pannud kujundajana selline sihukene pikslite jumal nagu marks kaks meest selle toreda voldiku loomisel siis. Minu andmetel korrigeerige mind, palun, kui ma valesti väidan, olete te praegu uue plaadimaterjali live'is esitanud kaks korda Tallinnas Hollywoodi klubis, siis maailma esipresentatsioon ja möödunud nädalavahetusel Tartusse. Millised muljed on, millised kogemused? On teil nüüd esitada täiesti uut materjali ja üle tüki aja üldse sellise kambaga koos nagu A-Rühm? MTÜ on teinud autojuhiga ja mina siin kuuldi lihvida. Ja koodi on saanud kaks korda aasta artistiks vahepeal. Et tegelikult, eks see vajab natuke harjumist, aga minu arust nagu inimesed võtavad suhteliselt hästi vastu vähemalt Hollywoodis ja klubis. Tallinn on need kaks kontserti minu arust hästi läinud, et Tartus oli nagu eriti nagu üllatavalt soe. Meil on nagu üllatavalt soe vastu võtnud, mõtlesin, et natuke ei rahvas bändis ja hüppas ja karjus ja ja endal on ka sellest teadunne lava peal. Just, ja see oli ka veel hea, et meid kutsuti tagasi. Kontserte on küll, antud aeg on tõesti väga lühike, aga kas te olete näinud lavalt reaktsiooni mingi täiesti uue pala, mida keegi kuulnud ei ole? No ütleme siis Insaidereid, välja arvatud ette taha toimiv. Töötab pinal kahe laivi ajal nii lava taga otseselt endise ja ütlen, ma ei ole inimeste nägusid näinud, osadel meestel on kindlasti. Ja paljud on niuksed, kes nagu räppivad kaasa, kui neid sõnu ei tea, aga ei ole. Lahe on vaadata, et nad nagu liigutavad suud kaasa, aga need sealt tuleb mingi muu sõnum välja. Aga kindlasti üks logol serenaad, noh, mida on tegelikult vist juba raadiotes mänginud ka, aga see on nagu üks lugu, mille peale nagu tartus, rahvas hakkas nagu karjuma, korrata, korrata, mis on ka niisugune päris uudne juhtum minu, minu muusikaajaloos. Et keset kontserdit nagu soovitakse, pange veel ühe korra. Siit stuudiost on praegu kaks Emsid puudu, kuid proovime ikkagi, katsuge palun iseloomustada 11, neli liiget, gridikaal Genka kuuldi ja Gozi proovime või nagu siin kahekesi teha sellise väikese ringi, et mille poolest kinga, mille poolest kriitikal hean. Seitse Kreekal on nagu selles mõttes hea, et ta ka nagu hästi hea koostööd teha. Ma nagu tunnen, et kuidagi, et me nagu mõtleme nagu hästi paljudes asjades nagu ühtemoodi ja kuulame nagu ühtesuguseid nüansse nagu mingites, mida näiteks peaks nagu parandama, et siis me leiame nagu hästi kiiresti nagu ühise keele ja sellepärast on nagu hästi see koostöö, nagu sujub ka, et, et me ei hakka nagu vaidlemata. Ei noh, ikka vaidlused, aga just neid, nagu me avastame ja leiame neid igasuguseid detaile, nagu näiteks midagi parandama või mida võiks teha või seda võiks nii teha. Tiilse kriitikal, mille poolest Gozi on kõvaimsi? Kausi gaasi on minu arust alati. D see mees, kes nii-öelda movie Kraudi või kuidagi tal on niisugune magnet, millega ta paneb rahva, ütleme käima siis kas siis lugude enne loo algust või enne kontserdit või ükstapuha, näiteks kui kausi on käinud kuuldi laividel kaasas nii-öelda päkapensiiks või, või siis kuidas iganes sellele nime anda. Hitman kasutatakse veel lääne pool kausi ja minu arust selle selle poolest nagu eriti ja noh, loomulikult loomulikult nagu lüürikast, et Kaarli seal on minu arust siin ütleme, kõige tõsisemas, ütleme, kose on jalgadega võõrsena läksid, kui sa oled ja, ja teinekord Kaarli saada on nii keerulised, et ma näiteks siis, kui kontrollisin seda bukleti enne kujundusse minekut kuulasin Masterit kõrvale, siis ma pidin pari paaris kohas ikka teiega. Sa pead murdma, et mis, mis sõnad mida täpselt tähendavad. Mina keeti Ilgodiitsaselentsioon, kus on, sinna tuuakse juurde ärises suurde mehed. Mida te hindate kuuldis? Miks ta on teie bändis? Aasta mees noh. Ei, see ei ole kindlasti selline teema, et minu arust koolitekstid on nagu alati sellised hästi kõvasti ja hästi sirge naelaga kinni löödud, sellised hästi on point ja, ja ja ei ei, ei ole kunagi sellist nii-öelda keerutamist rusikaga otse näkku või kõrva, kuidas keegi soovib. Kriitikale ütle nüüd palun paar sõna ka sinu kõrval istuva Genka kohta tõmbasid tuut ägist nüüd ajutiselt ära. Tegid sealse plaadifirma murelikuks. Et seda peab küsima nende plaadifirma käest, aga ma nagu kohati nagu tooksin kõrvale, ütleme, sihuke kuuldi sellise selguse. Ja endil on sellised täpselt samamoodi, ilma keerutamata. Ta otse välja öeldud mõtted mille nii-öelda Panš läinud või siis kliendid nendes mõtetes on hästi, huumor, rikkade, hästi naljakad. Kindlasti. Genka on minu jaoks sama ega enne öelnud, et Eesti parim empsi. Ma arvan lüüriliselt siis.