Meil on külas noored aktiivsed inimesed, kes teisi noori aktiivseid inimesi aitavad areenile saan ma õigesti aru, aga meil on igal juhul triin Anja Janno Antsmäe, kes on mõlemad korraldajad sellisel üritusel nagu noortebänd 2006. Tere tulemast. Nojaa, palun vabandust, nihke, see noortebänd 2006 on, ma arvan, et sul oli, mul oli sama küsimus, mis asi see siis on? Lühidalt, mul poleks niimoodi paari lausega. Ja nagu ma aru saan, siis noortebänd on see niisugune püsinimetusega aastaarv seal taga. Täpselt aastaarv seal muutub ja, ja siis selle aasta ja 2006. aasta noortebänd siis toimub juba kuuendat aastat järjest. 2000 aasta oli esimene üritus ja ta on siis kõige suurem üle-eestiline noortebändide konkurss. Kui palju on Eestis noori panna, kas selle kohta mingisugune ähmane, kes statistika on olemas, kui palju neid bände on? Jah, on kuulda küll mingisugust informatsiooni eelmisel aastal, mida ma kätte sain, et Eestis on neid noori ansambleid umbes arvuliselt 150 kandis, aga ma arvan, et tegelikult see arv on natuke suurem. Ja sel aastal siis me saime tegelikult praktiliselt arvatavasti pooleteist kätte demode näol. Ansambel, see tähendab siis seda, et ütleme, noortebänd on siis selline selline võistlus, kus võib osaleda kas ainult ansambel, mis koosneb elektrikitarride basskitarrist trummidest võib seal osaleda ka näiteks keelpillikvartett. Vot selle üle me tegelikult vaidlesime päris pikalt ennem kui ma hakkasin üritust tegema ja me ikkagi jõudsime järeldusele, et meie tegeleme siis selliste ansamblitega, kes on standard koosseisus, et oleks olemas rütmigruppi, instrumendid kitarrid ja, ja kõik see muu, noh, mis on tavaline bändi koosseis, ütleme, et kui ma ütlen bänd, siis te juba teate, mis on bändid, trummid, basskitarr, kitarrid, klahv ja mis iganes sinna juurde veel, kes tahab mingisuguseid puhkpille või, või mis iganes asju lisada. Aga noh, otsustasimegi selle ära, et sihukeste teistsuguste koosluste jaoks oleks nagu teistsugused konkursid vaja luua, et et ei saa seda kontseptsiooni nagunii laiali jääda, et väga keeruline oleks. Samas on ometi teil vähemalt seal kodulehekülje peal noorte panud e-kirjas, et teretulnud on igasugused erinevad stiilid, kuidas, kuidas käib nüüd erinevate stiilide võrdlemine ja kui palju erinevaid stiile üldse. Teine laekus sinna tema voori tema vooru. Et tema vooru, kus ikkagi enamuses selliseid Rockilikke ansambleid väga vähe oli, oli, oli selles mõttes, et teistsuguseid stiile, näiteks selliseid disko sugemeid ei ole sellel konkursil mitte kunagi osalenud, et ma arvan, et eks nad juba teavad ise ka, et, et see ei ole nagu päris noh see konkurss, eks ju. Aga muidu oli natukene halb oli see, et noh, oleks võinud olla natukene kirevam, ise nagu ootasime rohkem sellist hipopiliku asja ja noh, muidugi eks seal tõutega see lipukandja praegu käib, lava peal teeb hipo musa ja nendel on live instrumendid, et see oleks nagu olnud see, et mida me oleks tahtnud see aasta näha, aga ei jõudnud väga selliseid asju, aga välja, et üks vene ansambel oli kest nagu midagi taolist tegi. Ja nemad nüüd esinesid Tallinna eelvoorus. Räägime nüüd räägime nüüd inimese jaoks, kellel pole sellest noortebändi konkursist või võistlusest absoluutselt mitte midagi, ei tea, kuidas see asi siis nüüd toimub, toimub niimoodi, et mingisugusel hetkel te kuulutate välja, eks ole, et võtate vastu mingisuguseid demosid, noored ansamblid saadavad teile oma demosid, kuulata need demod läbi, otsustate sellest hulgast, mis teile mingisugune hulk siis läheb justkui nagu edasi ja kui suur see arv on. Mis edasi pääses? Kui, kui suur oli üldse soovijate arv? 92 demot oli üldse kokku ja sealt valisime välja 24, siis, kes edasi pääsesid ja igalt eelvoorud siis sai edasi kaks, kes võistlevad finaalis Tallinnas. Just, ja see nii-öelda ajaliselt nägi siis välja niimoodi, et 21. jaanuaril ta siis umbes sellel aasta alguses kuulasite neid demosid siis 10. veebruaril teil Raplas üritus seitsmeteistkümnendal veebruaril, kellel oli teil Tartus üritus 20 omandal Tallinnas on täna Rakveres, nagu ma aru saan, viimane eelvoor ja eelarve on eelvoor ja finaalvõistlus toimub seitsmeteistkümnendal märtsil kohe kohe siis Tallinnas klubis Hollywood ja mis siis selle lõpuks ma saan aru, see lugu mingi võite ka jah? Ikka ikka messile võitjaga. Veintega lisaks aule ja kuulsusele. Kiigelaule kuulsusele saavad need soetada endale päris suure summa eest poest Stanford Music endale helitehnilist kaupa, mis iganes siis ühel noorel ansamblil vaja võib minna. Lisaks siis saavad nad tasuta loo lindistamise õiguse Tounten stuudios, mis hiljem see lugu kas hingeldatakse ja siis üle Eesti siis igasugustesse raadiotes laiali saadetakse. Ning noh, loomulikult on seal ka väga palju pisiauhindasid esinemised suurematel Eesti suurimatele, festivalidele. Et õllesummer, siis korjab see aasta üle kõikide noortebändi eelvoorus osalenute ansambel kokku ning siis teeb seal nagu noortebänd järelkonkursi õllesummeri festivali raames ja siis nende konkursid, selgub see üksainuke noortebänd, kes pääseb siis pea lavale esinema. Ja tegelikult see, see võitja tiitel ei, ei ole nagu, nagu niisugune ainuke ahvatlused tegelikult, vaid seal võivad jääda silma kellelegi olulisele ka. Mingid bändid, mis jäävad kuskile tahapoole esikolmikust kas või täpselt, et, et see ongi see ideed, tegelikult kuna tase oli suhteliselt kõrge, siis väga raske on tegelikult see võit ja noh, tegelikult võite võitavus kõik bändid, kes seast osa võtavad, lihtsalt noh, nad on kõik nii head. Mida tähendab suhteliselt kõrge taseme ma tahtsingi küsida, et millega, millega, millega te võrdlete üldse, mismoodi see taseme määratlemine, kuidas te kuulate, Te? Kindlasti olete, sa oled ikkagi läbi kuulama ka üsna niisugusi esimesi esimesi piinlikke võib olla piinlik. On halb sõna. Kõik alustavad. See oli selle, sa lähed, tema on niisugune tehniline kvaliteet. Jah, see, see ikkagi sai lõppude lõpuks määravaks tehniline kvaliteet oli hästi oluline, aga selles mõttes kui nüüd nagu seda taset nagu siin hinnata, siis mina nagu see on täiesti enda kogemusest seda öelda, et mis suhtes siis see aasta siis tase kõrge oli. Et mina olen juba algusest peale selle noortebändi konkursi juures kuidagi siis olnud eksisteerinud, et esialgu küll osavõtjana kakstuhatkolm see oli siis viimane aasta, kui ma osa võtsin sain oma parima passisti tiitli kätte 2004, siis osalesin žürii töös, kus ma juba demoeelvoorust alates siis sain kuulda, mis üritusega täpselt tegemist on, teos juba olin selle kõige juures ja sel aastal võtsin korraldamise ise üle. Et siis eelmisel aastal laekus poole vähem teemasid ja, ja selles mõttes ei saa öelda, et pooled neist said edasi ja ja noh, see tase nagu oli märgatavalt noh, ta ei olnud nagu päris seitse aastat, et see aasta just oligi, et ütleme, et kui meil 92 tema tuli, siis pooled neist olid sellised ansamblid, kes võiksid vabalt esineda suurel laval. Sa ütlesid, et saad oma parima passisti tiitli, see tähendab seda, et ega lihaks nii-öelda parima ansambli tiitel jagatakse ka nii-öelda instrumentalistina biitleid või. Jah, seisab siis kõik toimub finaalkontsertidelt, eelvoorudes me eraldi neid välja ei ütle, aga finaalis siis saavad parimad instrumentalistina siis auhinnad ja ka parim vokalist. See selle asja hindamisel osaleb või on mängimisest väga olulist osa selle konkursi žürii otsesele liimidega algusest peale üks ja sama, et Temasid kuulab üks oma seltskond ja lõpuks otsustab selle võite ka üks sama seltskond võisev zürii kuidagi muutub ja kes seal žüriis on, ma saan aru, et selles küsimuses oli tegelikult kolm küsimust, aga noh. Ma proovin siinsele kõigele kolmele küsimusele siukseid ühe vastuse anda, et jah, me tahaks, et see žürii oleks võimalikult sama või vähemalt siis mõnedki liikmed oleks selliseid püsiliikmed, kes näevad juba tema eelvoorust alates kõike pealt. Ja siiamaani meil on see väga hästi õnnestunud, et žüriis osalenud siis Eesti sellised tuntumad festivalide korraldajad ja ka tegevmuusikud, nii et noh, nemad siis kõik neid punkte annavadki ja jäänud žüriiliikmed on öeldud, et ei oska otsustada, miks me peame seda tegema, et muusikat on tegelikult metsikut, raske hinnata. Et jah, siiamaani nagu väga keeruline olemisse. Kui nüüd seesama tema voor oli kuidas, kuidas, kas žürii istus koos kõik koos kuulasite ja kas kas siis toimusid niisugune elav vaidlusi inimestel on ju väga erinevad muusikalised maitsed, Eesti on väike eikeegi, kedagi ikka tunneb, kui palju tegelikult need žürii liikmed ehk siis kohtunikud on mõjutatavad, et keegi käib kõrva sosistamas ja ja, ja nii edasi ja nii edasi. Ei kõik peab ikka päris aus olema. Bändi nimesid me välja ei ütelnud ja oli täiesti anonüümne selles mõttes, et tuli numeroloogiline järjekorda ja žüriiliikmed andsid siis punkte niimoodi numeroloogilises järjekorras. Et kui nad ise tundsid ära kuskilt varasemast seda ansamblit, siis nad teadsid, aga, aga muidu ei olnud nagu ühtegi võimalust seda ansamblit oleksid noh, meie meie kaudsel tema eelvoorust teadnud. Ja jah, me istusime kõik koos seal, aga sellist elavat vaidlust see siis tekkis juba siis, kui, kui me need 24 ansamblit pidime musti järjekorda parema ja tekkisid mingisugused väiksed viigid. Aga selles mõttes langes sealt esimesest 24-st paar kollektiivi välja, kes, kes nagu ei kes nagu hiiglekvalifikist, kvalifikat. Kvalifitseeruvad kvalifitseerunud. Ide väldile siis ühesõnaga, et nendel oli siis ka selline vokaal ja klaver näiteks, et noh, selles mõttes me ei saa teda võtta nagu bändi pähe, et, et see on ikkagi nagu niisugune vokalistidest. See tähendab siis, et ikkagi peab olema nagu mingi teatud inimeste arv selles, selles. Nagu kaks kuidas see geograafiliselt? Nagu jaguneb, et põhiliselt bändid tulevad ikka kõik Tallinnast või on nii, ka tuleb kusagilt vastust või, või, või või mäekülastaja kusagilt Saaremaalt näiteks mõni mõni ansambel ka konkursile. Jah, et need, kes nüüd edasi said hästi suur osa tegelikult oli Tallinnast ja, ja Tallinna eelvooru, siis kat katsid kõik Tallinna bändid ning Tallinna vändame, saatsime Raplasse ning osad neist siis on ta ka täna Rakveres. Aga oma eelkonkursis oli ansambel täiesti võru Saaremaa Tallinn-Narva, et, et kõik terve eesteli kaetud Et kedagi kedagi ei diskrimineeritud? Geograafilise asendi tõttu absoluutselt mitte. Piinlik lugu. Võrust me isegi ei kuula ja siin oli juttu sellest. Et parim bassimängija või saada auhinna parim laulja võib saada auhinna. Teine on tegelikult üks tingimusi sellel konkursil veel, et üks lugudest, mis nüüd sellel eelvooru kontserdil kõlab, kolmest loost peab olema omalooming. Kas kas originaalloomingu eest on ka võimalik auhinda saada? See võimalik tekitada kohe kohapeal. Sellepärast, et ma olen tagataskus mingi Nagu niigi on selles mõttes kõikides eelkonkursid ja seal välja antud näiteks parima kantribändi tiitlite ahah siis oli ka parim ameerikaliku bändi tiitel oli meil olemas, et selles mõttes me saame nagu täiesti koha peal tekitada selle olukorra, et me anname üle ka mingisuguseid väga spetsiaalseid auhindu. See on nagu lasteaiajooksuvõistlus. Et loomulikult ühelt kellelegi keegi kurva kurva meelega ära ei läheks. Tegelikult see, mis, mida, mida, mida noored nüüd ise hea meelega siis vabast tahtest nii nii-öelda siis muusikat teevad, et kui palju see kattub sellega, mida, mida, mida raadiojaamad mängivad ja ja mis mulje meile siin mihkliga jääb, et noored nagu justkui kuulata tahavad? Kas nad plaanivad? Kas nad, kas nad ahvivad seda, mis, mis see on selles mõttes hästi-hästi normaalne, et alguses matkitakse teisi ansambleid. Et noh, niimoodi hakata piima, et esialgu üritad teha kellelegi järgi harjutad, kuuled kõiki igasuguseid kuulsaid ansambleid, võtad kidrapartiisid maha mida iganes, eks ju. Aga hiljem tekib see oma nägu. Ja noh, niipalju ma olen siis nagu aru saanud, et et mis, mida võiks veel paremini teha, järgnevatel aastatel on just see, et ma tahaksin näha, et selle konkursil oleksid sellised bändid, kellel on ka metsikut kihvt lava kogemus juba selja taga. Et just sellest lavakogemusest jääb puudu. Et noh, sound siis on kõik korras, publikut ei ole nagu Publical saalis tuled kramp sisse, eks ju. Ja veel konkurss ja noh, see kõik asjad kokku, eks ju, et et, et noh, seda oleks veel vaja juurde natukene kruttida kuskilt. Selle nende matkimiste kohta tuleb siin võib-olla ajalooliselt meenutatud trash metal mõeldi välja niimoodi, et noored inimesed, kes hiljem moodustasid ansambli Metallica, üritasid mängitaks, juudas Bristi lugusid. Sai välja tuli välja niisugune muusikastiil, nagu nad praegu mängivad. Noortebändil oleks edasi pääsenud, tema kindlasti arvasin, ma arvan küll, et nad oleksid originaallooming. Kas nüüd neid teemasid kuulates on see on see niukseid kaverdamine ikka veel väga-väga massiivne või üritavad noored panid kohe algusest peale oma lugusid tegema hakata. Päris palju on olnud oma lugusid üllatavalt palju ikka et nendes eelvoorudes, mis sai kuulatud ikka noh, enamus oli ikka omalooming ja see oli nagu väga positiivne minu jaoks. Et mehed tulevad või siis naised tulevad lava peale ja teevad sihukest noh, seda, mida nad tahavad teha, et et nii väga nende kaverdamine ei olegi enam moes, et see võib sinna kooli diskole vähe rohkem jääda, et et kui ikka tullakse konkursile, et siis ikka mõeldakse oma loomingut välja seal noh sihuke. Mehed mehed-naised palunud naistebänd on. Noh, eks nad on seal kõik segamini, et mehed-naised koos ja Aga tüdrukud teevad bändi sama hea meelega praegu Eestis, kui poisid. Ja muidugi loomulikult, et muidugi vähem on neid naisi serementaliste, et, et aga, aga noh, loomulikult on ansamblit, kus on noormehed, eks ju, pillide peal ja tüdruk laulab, et et neid on ikka päris päris palju. Mis keeles põhiliselt lauldakse. See oli valdav. Aga, aga noh, enda kogemusest võin öelda, et raudselt muutub mingi moment, et see inglise keel on maid, vot see on sellepärast, et on esiteks hästi laulev keele. Et selles keeles on nagu parem sõnu kirjutada, ma ise ka kunagi hakkasin sellest vahest nagu pihta, et ma ise tegin oma bändi, kirjutasin ingliskeelseid sõnu, terve, terve vihikutäie lihtsalt ei tule eesti keeles, ei oska öelda, noh, seal on ainuke puberteetlik natuke ja ei oska öelda eesti keeles ilusti neid asju, aga inglise keeles kuidagi kõlab nagu hästi noh, teistmoodi. See kõlab vähem piinlikult ka armastuslaule, kirjutanud siis eesti ja Inglise keeles, kui on väga algeline, inglike hääldas, siis nädalat on mingisuguse välja mõeldud inglise keeles mida keegi aru ei saa. Nendele fännidele niisugust tagasisidet võimaldavate, et et kas kasvõi, kui keegi küsib, et miks ma edasi ei saanud, et kas te siis nagu, nagu põhjendate või selgitate või jah, et nad ei peaks ilmtingimata oma muusikukarjääri pooleli jätma, sellepärast et nad edasi ei saanud. Ta ei ole nagu Ameerika iidol, kus isand Shimon räägime. Mul on sulle nagu üks soovitused. Rahulik soovituselt, sa peaksid tõsiselt kaaluma karjäärimuudatust. Laulazzaelanud naiti, aga, aga ilmalaidid asja meelde, aga ma ei saa seda rääkida, siis see puudutab mind. Tegelikult on ikkagi niimoodi, et, et noh, sellepärast ongi tekitatud demo eelvoorud ja, ja kõik see valimissüsteem, et, et ei oleks seda momenti, et edasisaanute seas oleks selliseid bände, kellele, kellele nagu ei taha nagu öelda, ka midagi noh, nagu halvasti, sest ma ütlen, et tase tahaks nagu sa saavutanud saavutanud selles mõttes selle leveli, et noh, ei ole enam piinlik, et keegi ei oska üldse mängida, sest kõik, kes lavale said see aasta on tõestanud seda, et nad oskavad kõike teha, et nad on mõelnud asjad läbi lavalised, selliseid laval ja lukk on juba paigas ja kõik on kõik on hästi, et et noh et selliseid ansambleid ei ole jah, et kellele, kellele nagu kuidagi ei taha anda ühtegi punkti, žüriiliikmed. Te hindate ikkagi kõike kõike tervikuna, mitte ainult siin noorte pillimängu oskust või, või sõnaseadmise oskust, et ikka kõik seal lavaline väljanägemine ja, ja šõu ja kas bänla peab ka siis endal kaasas olema võimalikult tore võimalused? Ta võiks ju seda räimi klahvi suuruse järgi. Miks ega keegi ei taha ju minna vaatama ansamblit, kes seisab tikksirgelt lava peale, siis nad põrnitsevalt väga tõsiselt oma pilli ja siis nad mängivad seda, et noh, see ei ole ju ka midagi huvitavat. Et kui sa ikka lähed juba muusikat kuulama, siis sa tahad näha, et seal lava peal ka midagi toimuks, et oleks siukseid emotsioone. Noh, minu jaoks on see küll esmatahtis, et kui ma juba lähen muusikat kuulama, et siis et siis ma näen, mis seal lava peal toimub. Siukest kuiva ei taha. Muidugi ameerika laenule juurde korraks veel aastas ja üldse sellised konkursid joon praegu televisioonis välismaal väga populaarsed. Inglismaal on populaarne sari nagu roks kuuluvuslase leni siin Simonskissi basskitarrist läheb lihtsalt ühte täiesti tavalisse koolja komplekteerib seal täiesti lastest, kes ei ole kordagi pilli käes hoidnud rokkansambli, siis õpetab neid ja õpetab neid Monageerima ennast ja, ja niisugune värk ei ole ka mõelnud, et et seda, seda noortebändide värki kuidagi mingisuguse teleshow ühendada või kuidagi teda niimoodi noh, ütleme mängulisemaks muuta kuidagi läbi mingisuguse reality show elemendi. See, see tuleks kõne alla sellisel juhul, kui, kui läks maks aastast 2000, korraldanud ise seda üritust, et kui ma oleks selle juba endale kohustuseks võtnud, nüüd ma hakkan tegelema sellega täiega selles mõttes siis nagu saaks selle peale mõelda. Loomulikult noh, meil on peast läbi käinud igasuguseid ideid, et noh, et eks niivideks naa. Aga praegu me oleme siiski jäänud nagu noh, niimoodi hästi elementaarsete asjade juurde. Sest et noh, lihtsalt paraku jääb hästi palju juba selle taha, et võiks nagu endale selle jaoks rohkem aega olla. Ja teiseks juba see, et võiks, võiks nagu rohkem olla, aga rahalisi võimalusi, et seda asja teostuda. No räägime nüüd näidetest ka, et raadiokuulaja, kes ei ole ühelgi ühelgi noortebändi, konkursi demovoorusega või eelvoorus käinud ega finaalvõistlusel tahab ometi kuulda, mis, mis nimedest siis räägi saab nagu nagu rinna peale lüüa ja öelda, et tänu teile on, ma ei tea raadio eetrites ja, ja, ja igal pool kõla Mas vot see ja seevend no selle, mida sa nende selleaastastest konkursi konkursist osalejate eest, et raadio 200 kindlasti kõlanud ansambel staatus. Ja, ja ka võib ehk võib-olla ka mõned teised ansamblid, võib-olla happeks 11. Nii, aga eelmistest aastatest, aga eelmisest aastatest see au juba kuulub siis eelmiste aastate korraldajatele, et, et slaid, fifty näiteks selleks ansambleid, kes, kes nagu praegu hullutavad, hullutab noori ja on ka ansambel Ursula, kes siis nüüd 2003 konkursi, et, et nemad on siis ka juba praegu saavutanud, selle populaarsuse tasemed teatakse ja, ja, ja siis Risaika pill oli üks esimesi, siis, kes sellest konkursist välja kasvas ja tõestas, et oleme kiftid. No vot, nii tasub mõnitamist noortel muusikahuvilistel absoluutselt, jah. Aga 1000 tänu teile tulemast jana Ansmäe ja Triin Anni ja jääme siis põnevusega ootama. Täna õhtul siis Rakvere spordihalli ja milliseid nimetada? Siis meieni jõuavad juba juba õige peatselt uued. Tõusvad tähed seitsmendal märtsil Tallinnas klubis Hollywood, see seitsmeteistkümne koma seitsmeteistkümnendal seitsmeteistkümnendal vabandust. Klubis Hollywood, siis noortebänd 2006 Lukonst palgal olevad.