Tere eetris on portaal tehnoloogia, Kommentaare esitab Kristjan Port. Juba paar aastat tagasi olin nõus kihla vedama, et peagi tuleb seadus, mis keelustab limonaadi müügi reklaami televisioonis sarnaselt alkoholile ja tubakale. Põhjuseks laste ülekaal ning selle kaudu ühiskonnale kaasnev kulu. On ju kahjuks laste kriitiline mõtlemisvõime kordades nõrgem hellitatud meelehea tahtmise kõrval. Paraku aga sobiks laste magusalembus hoopis teistsuguse kommentaari sisuks ning sellel teemal täna pikemalt ei peatu, aga eks te näete neid signaale isegi õhus. Küll aga ei saa Medena mööda ebatervislikust toitumisest, mis on omapärasel moel seotud uute tehnoloogiatega. Sarnaselt sissejuhatuses vihjatud suhkrureklaami keelustamisele on mujal maades hakatud piirama rämpstoidu reklaamimist nagu näiteks Suurbritannias. Värskade kaarian osutab, kuidas nurka aetud rämpstoidu lipulav McDonalds otsib uusi võimalusi praesaia ja kotleti sokutamiseks teismeliste tähelepanu välja hiilides mööda seaduses ettenähtud reklaamipiirangutest. Surve uute reklaamikanalite leidmiseks on seda suurem, kuna seadmetele meediat reguleeriv organisatsioon Ofcom peaks lähimal ajal tutvustama uusi lastele suunatud toidureklaamide piiranguid Suurbritannias laste tervisliku toitumise pärast. Muretsete huvigrupp osutab värskele diilile McDonaldsi ja Microsofti vahel. Nii on kokku lepitud spetsiaalse messengeri versiooni turustamiseks ja see on ju ülipopulaarne keskkond, millega lapsed omavahel MSN keskkonnas suhtlevad. Kujutage siis ette McDonaldsi Messengeri tarbijakaitseorganisatsiooni esinaine Michael Smith on samuti mures, kuidas rasva ja suhkrurikka ning odava maitsetootjad otsivad endale üha sihikindlamalt uusi ohvreid läbi uute lastele. Atraktiivsete tehnoloogiate nagu internet ja mobiiltelefonid. Ja uus tehnoloogia on tihti väga efektiivne sihtgrupis elekteeria. Näiteks saab messengeri abil pihta natukene alla miljonile Suurbritannia alla kaheksateistaastasele noorele sihtrühma täpne valik reklaamiandjale oluline raha kokkuhoiu ja läbi täpsete valikute sõnumi mõju tõstmise vahend. Omapoolses kaitsekõnes, lausub sealne McDonalds esindajat Nemad ju ei ole ainukesed, kes messengeri nõndanimetatud temaatika pakette ostavad. Kuid selle lausega jonnib firma esindaja alla tõsiasja, et mainitud kanali on endale leidnud arvukalt teisigi reklaamiandjaid kaasa arvatud ilusasti pakitud ning hästi lõhnava rasva ja suhkrumüüjad. Kuid nagu tänase kommentaari alguses öeldud, ei ole tänane eesmärk tegeleda tervisliku toitumise propageerimisega. Kiusatus ebaterve toidupakkujaid. Tänase kommentaari eesmärk on osutada kaasnevale nähtusele. Nimelt ei ole kellelegi saladuseks, mis on tervislik ja mis mitte. Riigi huvides on piirata ebatervislikkuse levikut ühiskonnas ja see on sama lihtne ülesanne kui poest saia ostes pakutavate hindu võrrelda. Kui ebatervislikkus siirdub uute tehnoloogiate mõnuga, kaasa arvatud internet, antakse riigile voli hakata seda reguleerima. Saate aru, kui pahad poisid tulevad liivakasti järgnenud neile peagi politsei ja mis mõnu on liivakastis mängida, kuid politsei pidevalt teid jälgid. Näete, milline probleem võib tärgata seoses ebatervisliku toidu propageerimisega?