Tere eetris anportaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Järgmine kord, kui tunnete, kuidas välja kujunenud refleksi tung püüab teid telesaate vaheajal kööki või tualetti läkitada püüdke sellele jõule vastu seista. Pange tähele, tegemist ei ole vaheajaga, vaid reklaamiajaga. Tänu reklaamile antakse teile telekavaatamise mõnu jutt tasuta kätte. Probleemi sõnastas mõne aasta eest aastal 2002 USA-s tuntud televisiooni pealik, täpsemalt siis CNNi kui kartunnetwoegi. Kui paljusid muid saateid Toodot, network, televisioni direktorit, kelner ja reklaami näitamise ajal tähelepanematult inimeste kohta lausustajaid reklaami Te vaatamine on varastamine. Põhjus, miks kelner inimkonda varastaks tembeldas seisnes tehnoloogia arengus. Toona hakkasid turule tulema digitaalsed salvestavad, mis võimaldavad telesaate seisma jätta ja mõne aja pärast samast kohast vaatamist edasi jätkata, seekord juba salvestaja mälust vaadates. Loomulikult võite digitaalset salvestavad kasutada klassikalise videomaki funktsioonis, aga see pole siin oluline. Oluline on asjaolu, et uus tehnoloogia tegi varasemast tunduvalt hõlpsamaks reklaamidest üle hüppamisel. Ja see asja olutsemi, kelneri, sapi tekitaski. Ja nii jääbki ajalukku hoiatused kõik reklaami ajal mujale, vaatajad on vargad. Vahepeal on tehnoloogia omas kiires tempos edasi arenenud ja USAs populaarne digitaalne, personaalne salvestaja. Timo leidis kavala idee, kuidas reklaamist ülehüppamise eesmärgil kiire edasikerimise nuppu vajutajatelt raha tagasi teha. Nimelt iga kord kuti kerimise nupule vajutada. Lippasid küll, saate fragmendid kiirelt edasi, kuid lisaks ilmus reklaamile mustal taustal. Arvake ära, mis asi? Loomulikult reklaam ehk Tivo müüs edasikerimise nupuvajutust, näidates reklaami häbelikele reklaami. Ja täna on hea meel edastada uudisfirmalt Philips. Nimelt sai Phillips värske patendilahendusele, kuidas takistada inimestel reklaami ajal kanali vahetamine. Umbes nii, nagu ema lausub lapsele, kes tahab peterselli taldriku serva sokutada, et kõik tuleb enne korralikult ära süüa, siis saad magustoitu. Siis nüüd on oodata poodides umbes samasuguseid televiisoreid, mis ei lase reklaami ajal kanalit vahetada. Küll aga filmi või saate ajal. Õige ka. On ju saated ja filmid televisioonis puhtalt kuluallikat, samas kui reklaamid toovad raha sisse Philipsi lahendusest, saab teatud reklaamid valikuliselt kuulutada sellisteks, mille ajal kanalit vahetada ei tohi. Tegemist on, mida ilmsemalt taolise peatuuriga, mida keegi oma telekas ei taha. Seetõttu pakub Phillips lohutuseks välja võimalused, kui näidatakse nõndanimetatud kuumareklaami, siis ilmub ekraanile teade, millele vajutades võetakse teie kontolt natukene raha ja te saate sellest reklaamist loobuda. Osa kommentaatoreid on taoliste arengute pärast mures, osutades, et järgmiseks on oodata tugitooli, mis sind reklaami ajal kinni hoiab, või WC-poti prill-lauast, mis reklaamide ajal kindlalt kinni püsib. Loodame, et see patent kuulub siiski nende 98 protsendi hulka, millest kunagi toodet ei sünni. Pealegi näitas hiljutine uuring, et inimestele jääb reklaamidest rohkem meelde, kui nad kiirvalimise nupuga neist üle sõites ekraanile vaatavad. Seega kerige palju tahes, aga vaadake, et ei varasta, see tähendab WC köök, teine kanali sõbraga rääkimine Andrekla mäel keelatud.