Hea meel on klassikaraadio stuudios tervitada järgmist külalist genist tähele liiv kes eile osales ühel väga põneval meistrikursusel Riga Jurmala muusika festivali akadeemia raames. Kas täna öösel said rahulikult magada või keerlesid mõtted peas, mis kõik meistrikursusel teemas? Sain päris rahulikult magada? Ei, see on tõsi. Meistrikursusel andis väga palju head nõu, millele järele mõelda. Ja kui ma sealt ära tulin, siis tekkis kohe suur tahtmine, tahaks minna kuskile edasi harjutada ja kõiki neid nõuandeid kohe proovida. See oli äärmiselt huvitav ja konkreetne. Kõik, mis ta ütles. Sinu juhendajaks oli maailma tuntud Norra pianist Leif Ove Ansnes. Kuidas üldse sellele meistrikursusele sattusid, kuidas see valmib, käis sinna ju valida ainult kolm noort pianisti. Sinna kutsus mind Riia Jurmala muusika festivali akadeemia juht Tom strovskis. Ta kuulis mind esinemas Narvas Openi konkursil ja peale seda ta kutsuski mind Eesti esindajaks. Algselt pidi Ilze toimuma tavalises formaadis niimoodi, et sinna oli kutsutud legendaarne Andressif ja siis pidid toimuma tavalised meistrikursused. Kuid kuna koroona tuli sekkus vahele, siis muudeti seda formaati. Ja kuna Andres Jeff on siuke natuke vanakooli mees, siis ta polnud nõus tegema neid messi veebiühendusel. Ja siis tuligi, tegi neid kursuseid Leifova Ansnes aga Andrus siis loodetavasti siiski tuleb festivalile esinema ja kursuseid andma, järgmine aasta. Seda meistrikursust oli võimalik ka veebi vahendusel teistel jälgida Facebooki lehel ja natukene vaatasin tegelikult üsna kummaline olukord, te ju ei olnud kontaktis või ta ei saanud sind nagu kuidagi kohapeal juhendada, et kas sinu jaoks oli see keeruline olukord? See oli täiesti minu elu esimene beebimeistrikursus ja ma ütleksin, et see oli vägagi unikaalne kogemus. Loen küll sellel koroona ajal saanud veebi tunda ja ma olen teinud veebikontserte, aga ma pole kunagi saanud veebimeistri kuulsasse, kas see oli midagi täiesti uut? Ja enne koroona aega ma polekski uskunud, et selline formaat võib töötada. See on uskumatu, mida tehnika tänapäeval võimaldab. Ja ma arvan, et see on väga põnev spekuleerida, mis edasi tulevikus võib hakata juhtuma, sellepärast et ka praegune olukord tõestas, et sellises formaadis kursuste korraldamine võib vägagi töötada ja sellel on palju plusse. No siis ei ole näiteks enam oluline füüsiline vahemaa. Selliseid kursuseid saab ka siis sotsiaalmeedias promoda ja kajastada. Nii et igati positiivne. Millise klaveri taga sina, eestlased? Seli Steinway, väga hea, klaver Riia raadiomajas, seal ruumis viibisid sellel hetkel põhiliselt ainult helitehnikud ja kaameramehele, et kedagi kõrvalist seal ei olnudki. Tudengi mina otseühenduses siga ja sinu juhendaja siis küll tema viibis oma kodus Norras. Ja ma kuulsin ka seda, et ta lõi natukene häälest ära klaver kodustes tingimustes. Et kuidas see ühendus teil omavahel oli, kes kõik toimis, oli mingisuguseid tehnilisi probleeme, oli sulle lihtne keskenduda ka oma mängule ja siis tema kommentaaridena. Ma märkasin jah, et tema tehniline valmisolek oli natukene tagasihoidlikum, aga ma arvan, et see on ka hea tõestus sellest, et ka lihtsama varustusega võib sihuke asi väga hästi töötada. Ja otseselt meil ülekandeprobleeme ega midagi sellist ei olnud, et ma ütleks, et töötas päris hästi. Et see oli isegi peaaegu sama hea kui tavaline meistrikursus. Millise repertuaariga sa tema juurde läksid? Mängisin Ravelli kolm teost, peeglike tsüklist, kurvad linnud, paat ookeanil? Jaa, Alparaadadelegratsi osa. Meil on võimalus seda esitust ka eilsest kuulata, nii et kuulame siis, täheleliiv mängib Riga Jurmala muusika festivali akadeemia meistrikursusel Norra pianistile laipuve Anznessile. Tähe-Lee Liiv mängis Riga Jurmala muusika festivali akadeemia meistrikursusel eile ja tema juhendaja, kas norra pianist Leif Uwe Ansnes ja need viimased sõnad, mis ta siin ütles, olid? Braavo sõnad. Ja küsis ka, kui kaua sa seda teost oled mänginud? Kui kaua see sime repertuaaris oli? Neid teoseid, ma hakkasingi õppima siis kui koroonaperiood hakkas pihta. Et see oli ka aeg, kus ma sain teada, et mis mu enda võimedama jäin esimest korda täiesti üksi. Ja sellepärast see oli ka Siuke katsumus mul vaadata, et kas ma saan ka üksi hakkama. Aga ma arvan, et lõppude lõpuks edenes hästi. Kas sa võtsid Ravelli teadlikult, et seda meistrikursust silmas pidades või lihtsalt oma huvist? See vist mõlemad asjad langesid kokku, lõpuks ma tahtsingi just sellel hetkel hakata mängima neid teoseid, need olid mul juba silmapiiril ja siis temaga samuti liste tahtis midagi impressionismi kuulda, nii et salongis kokku kuidagi väga hästi. Ta vist tunnistas ka, et tema ise ei olegi seda teost mänginud. Kuidas edasine arutelu või kursus siis välja nägi? Kõigepealt ta palus mul alustada uuesti otsast peale siis läbivalt lihtsalt, kui ma mängisin talle ette, siis ta peatas mind ja andis kommentaare, lõi mingeid ettekujutisi pilte, mille peale ma võiksin mõelda ja lihtsalt dünaamikaid, selliseid asju. Mida sa kõige rohkem õppisid? Kuna ta on ise suurepärane pianist ja suurepärane õpetaja, nagu ma ka selles selgusele ütlesin. Ja tõesti sain siis kõik, mis ta ütles, oli vägagi teretulnud ja see kõik aitas mind väga. Ja ma ei oskaks midagi välja tuua otseselt, et millega ta aitas mind rohkem. Kohe on käes suvi väljas on juba nii ilus ja soe. Kes sinu jaoks on suvine aeg hea pilli mängida või? Unistad praegu muide rannas esitamisest, päikesel mõnulemisest? Suvi on igatepidi aasta pärast, et see on ainuke aeg aastas, kus on võimalik mõlemat rannas peesitada kui ka pilli harjutada. Aitäh tähele, Liividena käsk raadiosse tulemast ja ilusat suveaega ja põnevaid uusi väljakutseid. Aitäh.