Tere eetris portaal tehnoloog, kommentaari esitab Kristjan Port. Tänane kommentaar paneb kokku kaks esmapilgul kauget uudist. Esimene jutustab loo professor Pille Effhaktist, kes õpetab Suurbritannias Bradfordi ülikoolis mikrobioloogiat. Kogedes suurtel vooru loengutel, kus on kohal tihti 250 üliõpilast. Tean, et tema etteaste energiakulust ei piisa iga üliõpilase targemaks muutmiseks, see tähendab voor loengust on rohkem vaeva kasu. Seetõttu otsustas ta astuda samas rütmis ajaga ja tegi oma loengutekstidest MP3-failid ja mõnest loengust videosalvestise. Need riputas ta omakorda ülesse oma blogi, kust siis iga üliõpilane saab talle sobival ajal ja vajaliku arvu kordi loengut vaadata kuulata. Juhul kui üliõpilasel tekib küsimusi, saab ta need esitada sama blogi vahendusel, sest suure tõenäosusega on teisedki vastusest huvitatud ja seejärel vastab professor Ashraf neile samuti blogi vahendusel. Tegemist on nähtusega, mis sobib hästi kokku uue internetirakenduse ideoloogiaga, mis rahvamassides kannab nimetust veeb kaks punkt null. Viimane tuleneb kirjastaja Oreili samanimelisest konverentsist, kus peamiseks kõneaineks on olnud see, et kui varem ehk nimetame seda, siis veeb üks punkt null versiooniks. Seega kui varem olid internetikasutajad pelgalt infot tarbijad, siis tänaseks on nad muutunud üha enam infotootjateks. Mõtelge, kas või märgusõnadele nagu personaalsed päevikud ehk blogid, digitaalsete piltide avalikud arhiivid ja nii edasi. Nüüd võibki öelda, et esimesed spetsiifilise akadeemilise lisaväärtuse bitid on saabumas, veeb kaks null keskkonda ja professorid on avastamas enda jaoks uutmoodi üliõpilastega suhtlemise ja koolitusvõimalusi. See ei tähenda sugugi, et professor Ashraf teeb mõned loengud valmis ja hakkab seejärel hästi tasustatud vaba aega veetma. Pille Shap kinnitab hoopis vastupidist. Nüüd on tal rohkem aega üliõpilastele, mis varem kulus suurte loengute peale. Lisaks ajale kulus ära ka oluline osa tema energiast. Täna väidab pil Ashraf tegutseb üliõpilastega väikesearvuliste konkreetsele küsimusele keskendunud rühmades. Milledes saab ennast mugavalt registreerida taas kord õppejõu isikliku blogi kaudu ja kõik on õnnelikud. Õnnega jätkates siis tehniliselt saab professori loenguid interneti kaudu alla laadida oma MP3-mängijasse või sülearvutisse, osaleda loengul omale sobivast asukohast. Värskema võimalusena loengute jälgimine uue, kolmanda põlvkonna mobiiltelefoni vahendusel. Küsimusi loengu teemadel võib edastada lühisõnumitena, samuti saab ennast konsultatsioonile registreerida lühisõnumite vahendusel. Kui varem olid ülikoolid sotsiaalse kihistumise instrumendid, tagades ainult teatud kodanikele juurdepääsuteadmistele ja selle kaudu positsioonile ühiskonnas siis professor Asher opti, laadsed arengud viivad peagi loengusse Rotteni, kus kuulajad asuvad globaalselt hajutatuna välja arvatud Kambodžas, kust tuleb tänane teine kommentaari põhjus nimelt kolmanda põlvkonna mobiilside ausutamas pornotööstusele ülisobivaks müügikanaliks. Muuhulgas tekitab pornomaterjali transport uues meedias uusi keerulisi juriidilisi olukordi. Pornomüüjate materjal võib jõuda alaealistena tänu tehnilistele iseärasustele jäävad süüdi sideteenusepakkujad, kes täna põhimõtteliselt ei ole võimelised pornot andmemahust välja filtreerima. Nähes olukorra eskalatsiooni pöördus Kambodža peaministri proua oma abikaasa poole palvega peatada kolmanda põlvkonna mobiilside areng Kambodžas järgmiseks 10-ks aastaks ja kõigi üllatuseks lubas peaminister seda ideed toetada. Seega saime täna teada, et samal ajal, kui ülikooli loengud hakkavad kanduma mobiiltelefonidesse võib üks mõjukas proua sellele arengule jala ette panna. Ja seega võib öelda, et lastevanematel on õigus, öeldes, et porno segab õppimist.