Tere eetris portaal tehnoloogiakommentaar, esitab Kristjan Port. Tänane kommentaar on lohutuseks neile pessimistliku meelelaadi valinutele, kes arvavad, et kõik head ideed on juba müstilisest ideede metsast ära korjatud ja teie osaks jääb vaid kadeda ja heade ideede kasutamisest maksva kliendi roll. Kuu vähem kui poolteist aastat tagasi toimetasid Chad Hurley ja Steve Chen ühes ränioru garaasis kombineerides erinevate pankade krediitkaarti limiitidega, et oma elus ots otsaga kokku tulla. Aga nad ei olnud pessimistid, kuigi just räniorus võiks mõtelda, et ümberringi on maailma eliit pead kokku jooksnud ja kõik head ideed teoks teinud. Chadiasti puditasid programmi kallal, mille abil saaks kodu videosid vahendada sarnaselt populaarsetele digitaalsete fotode vahendamise veebilehtedele. Poolteist aastat tagasi said nad oma veebisaidi püsti ning see hakkas kandma nime kiub ehk sina tuub, milles tuubi osa tähistab inglise slängis televiisorit. Seega leidnud virtuaalse internetti televiisori, millesse igal kaamera omanikul on vaba voli oma saadet teha ehk oma filmilõike üles laadida. Täna umbes 500 päeva hiljem olles saanud paljude konverentside kutsutud esineja sarnaselt Google'i asutanud Larry Page'i ja Sergei Prinile. Tšaadi eristab miljardäride, sest just need miljardid, sest tal ei ole endiselt kuigi palju raha. Aga see-eest on tema näol tegemist ühe võimaliku peagi rikkaks saama inimesega. Nimelt kinnitab värske statistika Tšutšuuban tänaseks kogu Ameerika Ühendriikide kõige populaarsem videomaterjali allalaadimise koht, võttes endale 29 protsenti kogu multimeediaturust. Eelmisel kuul vaadati Youtube vahendusel 2,5 miljardit videolõiku alades kodukootud sünnipäevavideotest natukene profimat, amatöör filmikesteni kuni autoriõigustega kaitstud telesaadete ja Hollywoodi filmideni välja. Väidetavalt käib läbi Youtube'i 60 protsenti kogu USA-s Online vaadatavast videomaterjalist. See on umbes 100 miljonit video vaatamist päevas. Uut materjali koguneb tempos 65000 filmikest päeva jooksul. Job on kasutajatele tasuta ja see on ka põhjus, miks Chadia Steve ei ole rikkad. Küll aga tikuvad reklaamiandjad neile ligi ja tõenäoliselt on lähemal ajal selge, kuidas tasuta video vahendamisega rikkaks saab. Vastus on sarnane tasuta otsingute abil raha teenimisele ning head nõu annavad kindlasti nii Larry kui ka Sergei Google'ist. Aga vahest ei tasugi Google'i loojatelt nõu küsida, sest Google, Microsoft ja ja hooomavad videomaterjali otsimise ja vahendamise turust igaüks umbes kolm kuni viis protsenti seega tõenäoliselt nad ei oskagi seda asja teha. Ning tänase kommentaari sõnumiks ongi, et ärge katkestage mõtlemist ja proovige kindlasti uute ideede kaela kandvust sest headele ideedele paistab maailmas veel ruumi küllaga, jätkuvat samamoodi ka head raha.