Tere eetris anportaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port kes, et nad siis aastavahetuse paiku hakkas kostuma üha valjemalt veendunumaid juttu mobiiltelevisiooni helgest tulevikust. Mobiiltelevisiooni all mõeldakse teleka vaatamist, mobiiltelefonid pisikesel ekraanilt. Teiseks oluliseks märksõnaks mobiiltelevisiooni puhul on kolmgee ehk kolmas generatsioon õhueetri andmevahetusprotokolli, mille kasutamisõiguste ostmiseks kulutasid Euroopa mobiilsidefirmad mõne aasta eest 110 miljardit eurot. Siinses kommentaaris oli juttu Suurbritannia Soome vastavatest uuringutest, kus valitud seltskonnale võimaldati oma uued põlvkonnad kui telefoni vahendusel vaadata populaarsemaid telesaateid. Suurbritannia uuringutest, selgus, et tasuta programmi vaadati kahe pöidla laiuselt ekraanilt olenevalt programmi valikupaketist üks kuni kolm tundi nädalas. Üllatavalt selgus, et kõige populaarsem koht, kus mobiilidelegaat tarbiti olnud metroos, bussis või rongis tööle loksumise ajal selleks polnud ka töökoht ei lõunapausiga töisel ajal. Kõige enam vaadati mobiili telekat kodus hoolimata, et teises toas mängis 40 korda suurema ekraaniga televiisor. Lisaks olid rohkem kui pooled uuringus osalejad valmis taskutelefoni televiisoriteenuse eest tulevikus ka raha maksma. Need olid kuvandit, mis loodi siis jaanuarikuus. Nende talviste uuringute läbiviijate kindlaks veendumiseks. Oli suvine jalgpalli maailmameistrivõistlused, on hetk, kui kõik hakkavad omale tasku telekat igatsema. Paraku hakkab selguma tõsiasi, et vähemalt brittide puhul suretas mobiilse televiisori esimese isu kaks asjaolu. Üheks kepp pildi kvaliteet, seda eriti Ajal, kui Inglismaa püüdis penaltitega Portugali koju saata. Ja teiseks loomulikult asjaolu, et Inglismaal ei õnnestunud Portugali koju saata, vaid nad pidid ise asjad pakkima. Keegi ametlikke numbreid veel avalikustanud ja ühest küljest pole põhjust kisest võistlused on veel lõpuni käimata kuid teisalt võib juba täna sõlmida kihlvedusid, et juuniks ja juuliks ennustatud umbes 300 miljoni euro liikumine mobiil televiisorivaataja taskust telepilti vahendama mobiilsideoperaatori kaukasse ei tule kokku. Pigem tasub kihla vedada, et suurim rahategemise masin on endiselt lühisõnumite, SMS ideede vahendamine. Kui küberlooduse märke lugeda, siis küsige, miks räägivad investeerimispankade nõustajad, et uus mobiiltelevisiooni murdekoht saab olema USA suurim spordisündmus ehk sealse jalgpalli superkarikas Super Bowl. Kahtlejad väidavad, et tänaseid mobiilseid andmeedastuskiirused arvestades pole piisava kvaliteediga teleka vaatamine võimalik ja inimesi ei huvita reaalsetest sündmustest ajas maha jäävate, aga tehniliselt on see täna paratamatu ning lisaks hilinemisel ei huvita vaadata ka pigem lühikese sisukokkuvõtteid, vaid nad tahavad sama, mida saab televiisorist. Tänane mobiilne televisioon seletubki pigem nähtusena kallilt ellu kutsutud kolmas mobiilsidepõlvkond otsib endale vägisi rakendust. Ning see on üha raskem, kuna kõrval on astumas alternatiivset traadita ning suurema andmeedastussuutlikkusega side pakkujad, nagu näiteks võimeks. Mäksile puhutakse üha tempukamalt hinge sisse, olgu selle kinnituseks kas või eilne uudis, et protsessori valmistaja, Inteli mobiilsidetehnoloogia valmistaja Motorola panustasid üheskoos ligi miljard dollarit võimekas side arendaja toetamiseks USAs. Seetõttu paistabki tänane mobiiltelevisioon pigem klounina, kelle näkku on joonistatud suur ja lai naeratus. Aga selle sees on sideteenusepakkuja nutuga võitlev suukene.