Tere eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Tänane kommentaar vaatab USA filmitööstust ja kommenteerija kratsib kukalt. Sest midagi hullu on lahtisele tööstusharujuhtide arutelu loogikas. Tegemist on järjepidevalt sama mantra kordamisega, mis allegooriliseks minnes eeldaks, et mõne mehe otsa ees peaks olema juba rehavarrest sügav vagu. Taoliste mõtete põhjus tuleb Suurbritanniast, kus ajakirjad on aastate jooksul püüdnud võimaliku tellija ja ostja tähelepanu igasuguste manustega, nagu näiteks kaane külge teibitud muusika CDd, vaid siidi Romid. Ajad on muutunud ja täna leiab ajakirja kaanelt üha sagedamini mõne DVD plaadi. Tüüpiliselt mõned filmiga, mille kuum periood on otsa lõppenud, aga natukene alles jäänud väärtust aitab kahe ajakirja vahel otsustajal õigema kasuks raha letile panna. Ega ajakirjad neid DVD-sid tasuta saanud. Taolise nänni eest tasutakse filmitööstusele korralikult ja viimane saab sel moel hulgimüügiga võtta moest välja langevad filmilt veel viimase kasumi. Seetõttu üllatas kõiki eelmisel nädalal Hollywoodist kostub pahameel, et ajakirjadega nõnda öelda tasuta kaasa pandud teeveedeed põhjustavad teeveedeede müügi langust. Ehk kui inimene saab ajakirjaga tasuta DVD plaadi, jätab ta mõne DVD plaadi seetõttu ostmata. Ja eriti on filmitöösturitel pinnuks Suurbritannia ajakirjad. Huvitav olukord, sest oleks oletanud, kui kusagil maailmas, siis kindlasti Hollywoodis teatakse Ameerika vanasõna, et tasuta lõunaid ei ole olemas see tähendab kellegi poolt kavalalt nimetatud tasuta DVD filmistuudiotega juba korralikult makstud ja lõpuks ei saa ka ajakirja ostja seda plaani Te ju tasuta, vaid ta maksab selle eest koos kaanehinnaga. Ausalt öeldes võib asja vaadata ka teiselt poolt ehk ajakirja töösturite poolelt, kellele võib sama olukord paistet DVD ka tuleb kaasa tasuta ajakiri, mis röövib lõpptarbijalt viimase kisu veel ühte ajakirja osta. Tulles aga tagasi teeveedeede müügi juurde, siis Suurbritannias on sellel aastal müüdud umbes 54 miljonit teeveedeed ning sama aja jooksul on ajakirjadega kaasa pandud samuti umbes 54 miljonit DVD-d. Kui võtta aluseks eelmise 2005. aasta andmed, siis kogu eelmise aastanumbriga 365 päeva jooksul müüdi kuningriigis 211 miljonit. DVD-d ja ajakirjadega pandi kaasa 130 miljonit. Kuid need numbrid ei rõõmusta Hollywoodi, sest Euroopas on viimase paari aastaga DVD-de müük järsult pidurdunud. Ehk Hollywood, olles taskusse pistnud ajakirja turustajatelt saadud kenakese kopika, vanade teeveedeedest, unustab selle mõne hetkega ja pahandab inimeste üles, kes taoliselt nüüd siis tembeldatud, kuid tasuta, et mitte öelda maksmata, et veelgi vähem vihjata peaaegu nagu piraatlikul moel endale teeveedeesid hangivad ja seetõttu õõnestavad kogu teeveedeede turgu. Nii arvutati kokku, et Suurbritannias on valelikult tasuta DVD-teks tembeldatud plaatide pealt jäänud saamata 938 miljonit dollarit peaaegu miljard dollarit. Kes veel mäletab siis internetis palju vahetus keskkonnas tasuta allalaaditav meedia puhul. Aga olgu ka siin öeldud, et kõik maksavad ju Internetiühenduse eest raha ja lisaks makstakse iga tühja meediakandjast Hollywoodile kahjutasu kaasa arvatud need, kellel plaadi peal pole nootigi muusikat või kaadrikestki filmi. Seega arvutavad just värskelt raha portsu seedivad meelelahutustööstuse dinosaurused ka siin, et iga allalaaditud meedia toode on praktiliselt kaotatud müük. Kuid hoiatan siinkohal lõpuks televaatajaid, sest eeldatavalt arvutab mõni lombitagune matemaatik kokku, et kui inimesed telekast mõnda filmi näevad, jätavad nad selle poest ostmata. Ja ma ei julgegi enam edasi mõtelda, kratsinud selle asemel lihtsalt pead.