Violetta ana Ameerika soprani Anna mo hiilgeosi. Ka Metropolitan Opera uksed avanesid lauljatar yle 1959. aastal Violetta Verdi ooperis Traviata. Maailmakuulus ooperiteater oli aegade jooksul olnud tunnistajaks paljude säravatele tähtedele. Ometi kujunes Anna moff debüüt Violetta sündmuseks, mis tõstis ta hetkega Ameerika kõige populaarsemate lauljate hulka. Kui eesriie avanes, rabas publikut kõigepealt mufo iluduskuningannat ilmalik välimus. Sihvakas erakordselt kaunite näojoontega mõjusta nagu portree romaanist ning häälesoojus, särav kalur, tuur, tehnika, virtuoosse, passaažid ja kauniskantileen, iga fraas, mõtestatud ja haarav. Nõnda Saimofammettide püüdis sündmus ka legendaarse ooperiteatri ajaloos. Aplausitorm ei tahtnud pärast etendust vaibuda ning järgmisel päeval kuulutas New Yorki ajakirjandus uue superstaari sünnist. Bioletad lauljatar sadu kordi, kaasa arvatud Metropolitan Opera uue teatrimaja ava etendusel 1966. aastal. Sama rolliga oli mofontriumbaalne menuga Viinis, Berliinis, itaalia ooperiteatrites. Tänases saates avame lähemalt anna moff lauljatari palet. Kõige paremini teevad seda aga salvestised. Eelmise sajandi kuuekümnendail seitsmekümnendail räägite Anna mofost vaid Superlatiivides lüüriline sopran virtuoosse tehnika ja särava ülemise registriga ning erakordselt lummava lavasarmiga. Mahva karjäär ei kulgenud aga alati ladusalt, kuna tema konkurendid olid staarset, panid marja kallas ja Renata Debaldi. Tolle aja publikul õnnestus neid säravalt kauneid ja võrratuid lauljaid ka koos laval näha kuulda näiteks laulsid kallas ja mofo koos Putšiini Pohhimis kallas Nimiid ja ufo Musetat. Ooper on ka salvestatud renni dirigeerimisel. Nagu marja kallased Toscale ja normale on raske võrdväärset leida. Nõnda troonis anna mufo Violetta jalu, Chiana, aga ka amino ja Manoonina. Anna muffin. Imetlejate hulgas on Jüri Kruus. Ma mäletan, Maaja Rumessen minu kooliõde korraga, tuli suure vaimustusega oma juurde, ütles, et Jüri, kas sa tead, mis lauljatar mul on olemas, plaadi peal mõtlesin, kes, anna mofo. Ausalt öeldes ma teadsin ana Fanime, aga ma pole kunagi seda kuulnud. Ma olin, kuulute palgid kallast ja paljusid paljusid tolle ja teisi, kes oli minu jaoks täitsa tolle aja etaloniks. Aga mofotma polnud kuulnud ja see oli esimene plaat, kui ma panin peale, millal hobuse vahiana. Ma võin öelda, et see heli, mis sealt tuli see musikaalsus, see ühtlus, see siirus ja puhtus, see oli selline, mis võlus mind, see haaras mind, see köitis mind siis seejärel. Järgmine plaat oli Verdi aariat. Milline esitus, milline esitus? Iga lugu ei olnud mitte ainult üks tehniline tervik vaid sellel oli lisatud sügav sisuline mõte. Ma isiklikult armastan kuulata just neid interprete, olgu nad viiuldajad, pianistid, lauljat, need, kes panevad muusikasse oma hinge ja mitte ei sära ainult välise tehnilisi Virtooslikkusega. Seda on vähe, eriti seda on vähe tänapäeva publikule, kes tahavad laval näha kõigepealt sündmust tahavad näha lavale seda, mida üks või teine inimene ütleb, kuidas ta tunnetab läbi partnerit, kuidas ta tunnetab läbi kogu meeleolu, see on see, mis paneb inimesi kinni hoidma, hinge jäägitult kuulama, mis laval toimub, minema teatrist ära ja mõtlema. Vaat see on tõeline kunst ja anname ufokunst, oli kahtlemata vot see, mis vastas kõigile nendele momentidele, mida mina pidasin pühaks, mis minul on meeldinud. Ja kui ma seejärel nägin, anna mofo pilti ja Anna moff esinemist televisioonis, siis ma ühendasin kogu selle terviku kokku. Ja ma kujutasin ette, mida vist tunnetada publi kes nägi selle piltilusa kaunitari esinemist laval luues sügava sisemise terviku, haarates nagu oma haardesse kogu publiku sisemise tunnetuse. Kahtlemata oleks Verdi Berliini ja tonitseti kuulates mofa esinemist olnud tohutu õnnelik. Legend anna muhvast on lugu andekas ilusast ja ambitsioonikas tüdrukust, kes soovis elus midagi saavutada. Sündis 27. juunil 1932. aastal Pennsylvania osariigis, veenis vanemad olidki itaallased, isa kingsepp kodus armastati musitseerida ja laulda. Sageli esines Väike-anna solistina nii kirikus kui väikestel muusika õhtutel kooli kontsertidel, pulmadele, matustel, elavlis kooris. Eriti huvitas teda klaverimäng, millele tütarlaps hoolega Ühendus. Järgnesid esinemised nii solistina kui orkestriga vabal ajal tegeles innukalt ka võimlemise ja tantsuga. Laulmise vastu tekkis tõsisem huvi. Hiljem õppis Curtise Instituudis Philadelphias juseni Chaniini lauluklassis. Juba õpingute ajal Ameerikas äratas ta tähelepanu eelkõige oma kauni välimusega ja sai kutsed Hollywoodi filmidesse. Kuid tagasihoidlik tütarlaps lükkas need tagasi. Temal mõlkus siis mõttes hoopis nunnaks hakata. Hiljem tagasihoidlikkusest vabanenuna laske sega mophant meelsasti superstaarina kohelda sageli teiste lauljate suhtes. Piinlik. Ebaõiglasena Ki noorte vokalistide konkursi võitmine Philadelphias 1955. aastal avas anna mofole võimaluse jätkata õpinguid Roomas Santa Chitsiili akadeemias maestro Luitšeritsi juures. Lisa teenis ta röntgenikabinetis, töötades piss masingi riial tippides 97 sõna minutis. Juba õpingute alul asendas ta haigestunud Elizabeth Schwartz kopi, esitades soolokava saksa lauludest. Hiljem sai Anna muhva tuntuks ka teravmeelse vestluspartnerina telešõudes raadiosaadetes George, et seal oma saates 1991. aastal rääkis lauljatar ka oma noorusaastatest. Anna mahva ütleb, et tal on hea meel, et ta itaallastest vanemad ei rääkinud temaga itaalia keelt sest siis oleks asi läinud erinevate dialekte peale. Ülikoolis õppis ta kolme võõrkeelt prantsuse, itaalia ja saksa keelt. Kui ta seoses stipendiumiga Itaaliasse sattus, pelgas ta isegi veidike itaalia keele rääkimist pärast kõiki neid aastaid, kui ta on nüüd Itaalias elanud, tunnetanud ikka ameeriklanna. Kuid nüüdseks on ta selgeks õppinud itaalia keelt, selle peenemadki nüansid. Ühte asja on võimalik väljendada niivõrd erinevalt moel, kas või Putšiini ooperites. Ja siin on sõnal ja väljendusviisil niivõrd suur tähtsus. Anna mahva ütleb, et on end alati pidanud Putšiini südamega pelganto lauljaks. Muidugi on Te oskus vaid kasuks tulnud tema rahvusvahelisele karjäärile. 1955. aastal debüteeris ta Veneetsia teatrislasenis kaprisse lese norina Natonitseti Don paskaales. Järgnesid kutsed Milano La skaalasse ja Naapolisse. Sensatsiooniline edu saabus koos madaam pate flai televisiooni versiooniga. Filmirežissöör oli Maarjo lan, frantsin, kellega lauljatar aasta hiljem abiellus. Hanna moff meenutab oma pate flirolli nõnda. Lauljatar arvab, et tema edu saladus pate flaina on see, et seda näidati televiisoris. Ta nägi seal välja nagu 15 ja pisut naiivne nagu pate flai pidigi olema. Kuid see juhtus tol ajal vähesest lavakogemusest. Igatahes olid tore, et laupäeva õhtul olid veel tundmatu ja järgmisel hommikul näitasid kõik juba näpuga, kuna olid sind televiisoris näinud, tunnistab lauljatar. Anna ütleb, et tegelikult ta isegi mitte ei unistanud varem koloratuur soprani osadest ja kui talle parte Fleid pakuti, oli ka neid, kes soovitasid tal seda mitte vastu võtta. Kuid pärast pata flai etendamist televisioonis tuldi talle juba järgmisel hommikul luts kuma. Ta polnud kunagi neid kõrgeid noote laulnud ja seetõttu polnud kindel, et sellega hakkama saab. Ometi õppis ta osa nädalaga pära, esines sellega ja talle endale tundus, et see kõlas palju paremini kui pater. Flai metis astus muhvolutsi rambivalgusesse 1960.-te aastate keskel. Sellest sai Violetta kõrval tema loomingu tippe, mis oli tol ajal ka väljakutseks Kallase ja saderlandi esitustele. Muide, Bioletat laulis ta üle 900 Lutschiat, üle 500 publikut läbis värin Luczia hullumist stseeni ajal, kirjutas New York Times. Anna mofola skaala debüüt toimus 1957. aastal netina Verdi falstafis ja Ameerika Tübiit Nimiina Putšiini Pohhimis Chicago ooperis debüüdi Berliinis Viinis kommentaariumis. Sellele eelnes aga Herbert von Karajan kutsest Salzburgi festivalile noor lauljatar Briani lemmikuks ning ta laulis maestro juhatusel mitmel pool, sealhulgas Milano La Scala. Lauljatari sõnul pakkus mister ping talle kohe pärast pate flaid Meti debüüti. Ö kuningannana, hiljem Faustist. Margareeta ja hotellostest teemana osa. Lõpuks nõustus Anna Mocha laulma triviaalne Meti debüüdi libeoletana. 1959. aastal lisandusid samas Hilda osa Verdi Rigolettot madina tonitseti armujoogis ja liug Putšiini Durandotis koos Birgit Nilsson ja Franco Corelliga. Lisaks elamiinasonambulas Elvira puritaanides Netapaiatsites Margarita Faustis norina Luisa Milleri, Mimi, Daisy pandi ja paljud teised osad. 1963. aastal tegime UFO esmakordselt rolli, mida hakkas pidama enda jaoks armsaimaks nimiosa mas monis. Anna muhv oli üle 10 aasta Meti esisopran. Teda hindasid kõrgelt maailma juhtivad muusikud ning tunnustas respekteeris marja kallas. Samal ajal kasvas tema populaar Arsus Itaalias. Ta valiti Itaalia 10 kaunima naise hulka ning aastail 1960 kuni 73 juhtis ta Anna muhva show'd, mida said jälgida ka meie televaatajad. Kuulame, kuidas alustas lauljatar oma show'd. 70.-te aastate algul olid andama pois inimesed seotud eelkõige Euroopa ooperiteatritega. Hamburgi ooperiteatris lavastati tema jaoks Klucky Orpheus euri tyyczen ning Ifi, Keenia Taurises suure eduga esinestamas needaysisema Noonis, Putšiini Durandotis, tonitsetilutšeedil Morris ning muidugi Travjaatas Rigolettot Luisa milleris poeemist. Anna mahva peamine areen oli Itaalia ooper. Kuulakem üht näidet dramaatilisemalt osast Putšiini ooperist õde Angeelika. Erilise koha saavad anna mofo jaoks esinemised operetis ja muusikalis ning džässis Viini operetis. Serastamaaritus projekteeris nahkhiire Victoria Temahus aaris lõbusas leses. Ungari stuudio valmistas moff osalusel filmi Saardas vürsti, mis meil tuntud Silva nime all. Anna maffia osavõtul filmid hulganisti oopereid Berliinis, son hambule, apergoleezi teenija, käskijanna Rossini Sevilla habemeajaja, tonitseti rügemendi tütar, Putšiini madaam parte, Fliverdi Travjaataja teised. Kuid ta mängis ka mitte muusikafilmides, nagu näiteks Alav stoori mis võitis Itaalias hõbeauhinna ja oli kuldgloobuse nominent. 1969. aastal. Kabiilmis suudleb bandiit kuulakem, sealt Brauni laulu lahvis veeri of ajendit. Olulisel kohal olid lauljatari jaoks ka lauluõhtud. New Yorgis andis ta esimese sooloõhtu 1969. aasta detsembris. Ta on laulnud kallinkontsentris sarjas suuri meistreid. Aju. Lavly anne morfo ütleb, et ta on väga huvitatud kontsert repertuaarist tublisti vaeva ja töötab sellega kõvasti. Kõigepealt esines ta lauluõhtutega Saksamaal, sai seal populaarseks ning sai üha uusi pakkumisi. Hiljem muutusid tema kontserdid laulu ja aariate õhtuteks, kuna publik soovis kuulata nii seda kui teist. Sakslastele meeldis moff saksa keel. Lauljatar soovitab noortel lauljatel pühendada rohkem aega suurtele saksameistritele Schuberti-le Suumannile, kelle laulud don Itaalia nuukseta, ent sama intensiivsed ja tundelised armastab ta praamsi ja avaldab kahetsust, et Brahms pole ühtki ooperit kirjutanud. Leopold Stokovski juhatusel salvestas anna mofo kaantelluubi overnija laulud. Heliplaat võitis prantsuse Grand Prix tuliski kuulakem neist lauludest esimest. Kui Kallaselt küsiti kunagi ühes intervjuus, keda ta peab oma rivaaliks, nimetas tiiva kõhklemata Annamofot. Samas lisas ta kerge muigega, et mophanne ning kaunis välimus ning samuti häälevärvide rohkus võiks eriti mõjule tulla nimirollis pise ooperis Carmen. Sellest piisas, et järgmisel hommikul tehti mofale mitmeid ettepanekuid esinemisteks karminis ning isegi selle ooperihelisalvestus koos Franco Corelliga don hose osas. Iga teine laulja oleks mõtlema hakanud, kas Carmen sobib või ei sobi. Mofa võttis ettepaneku vastu, toimusid proovid ning proovide käigus oli tunda, et see partii on mahvale vastuvõtmatu. Aga lauljatar püüdis laulda edasi. Leping oli, lepingut tuli täita. Ja proovide lõpuks halvenes mofo hääl tunduvalt. Tema hääl hakkas laperduma. Ilmus heliplaat, paljudki eitasid nõutult õlga. Kas seda oli vaja? Kogu hääle ilu? Kogu hääle lummus oli asendanud ebaühtluse ning närvilise sisetunnetusega. Kuidas teile tundub, kas Kallase soovitusele Carmeni osas võis olla mingi elamutega? Teate, Kallase puhul ei tea kunagi, mis seal elamutega, mis mitte kallalt oli väga tark laulja ja teadis väga hästi, mida üks lauljame, mida teine laule võib laulda, tegelikult Kallas omal ajal ju ka patustas. Me teame seda, mida nõuab Karmen elile on kirjutanud teda metsa soplanile mõnikord isegi Haldile, eks ole, aga lüüriline sopran ei saa laulda Garmini, see on ju fakt, selge. Hakas mahva hääl siiski taastus mow ajal kahjuks ei taastunud enam sellisel kujul, nagu ta kunagi oli varem. Kõigepealt tal tekkis hääles treemalu sisse ja see oli juba tunnetada kuskil seitsmekümnete aastate algul, ma mäletan, siin oli kas oli 74 või oli isegi niisugune võimalus, et anname pidi tulema Tallinna esinema. Ja muidugi kõik ootasid, oh püha taevas, mis siin teatris kõik toimus, ma mäletan, Estonia teate, tellis spetsiaalse auto veel valitsus auto, et anname vastuvõtuks kõik ja no lammermoli etendus pidi kujunema täitsa trumm, pealseks. Ja selle etenduse laulis siis nimiosas laulis prantsus, laulatan, medime plee. Muidugi Metle tänane kunstnik, kuid publik oli siiski väga pettunud sellest, et anna mofon, anna maffia, kogu see eellugu, mis ennem seda kõik käis Annamofo kunstis, see oli ka huvi niivõrd üles ajanud, et lihtsalt inimesed tahtsid teda näha. Aga pärast selgus, et mikspärast Anna mofoy tulnud ta tunnetas muidugi seda, et see vorm enam ei olnud see vorm ja tulla siiski Nõukogude Liitu tol ajal ja näidata ennast sellises vormis, ükski inimene ei ole sellega nõus. Ja eriti niisuguse kriitilise meelega nagu oli, anna mofo pärast esines veel mitme teatrilaval. Ta esines Koreas, Jaapanis ja väga paljudes teiste teatrite laval muidugi soolokontserdi soolokavadega, aga seda lööki ja seda taset, mida ta kunagi omas viis-kuus aastat tagasi esinenud, Smeti laval oma juht partiides, seda kahtlemata, seda lööki ta enam ei omandanud. Filmirežissöörid, nähes, et anname UFO, on siiski väga kaunis, edasi otsustasid filmida tema osavõtul paljud varem sisse lauldud lood, nii ooperiaariad kui ka operetilood. Anna mofo sisemine haare, kuidas ta kujundab ühte või teist aariat ja režissööritöö, kes ikka nägi, anna Mobas ainult seda pilti, ilusat kaunitari. Need läksid täielikult erinevat rada nii nendes võtetes kui ka teistes filmides, mis on filmitud näiteks ooperiloomingust ja, ja sellest on väga kahju. Anna mofoneed, filmid, mis on? Need ei anna mingit ettekujutust, ainult kui me lülitame absoluutselt pildi ära ja pöörame kogu tähelepanu. Sellele helile, mis sealt tuleb, vaat siis me saame aru, et vot see on nüüd see, mida me oleme oodanud. Oma Parma farmis kasvatab lauljatar hobuseid ja tema üks meelistegevusi kokkamine, uute retseptide katsetamine. 1009. 99. aasta 14. novembril tähistati pidulikult Anna mofometi debüüdi neljakümnendat aastapäeva. Vaatamata oma väga rikkale ja mitmekülgsele lauljakarjäärile on anna mofo jäänud tuhandete inimeste jaoks eelkõige ületamatuks peletaks. Saate legendaarsest Ameerika lauljatari stanna muhvost panid kokku helioperaator Katrin Marike toimetaja Kersti Inno.