Liigume igavikuliste küsimustega korraks, nüüd mitte edasi, vaid tagasi. Eilne küsimus tuli meil, eks ole, väga põhimõtteline, miks on Londonis poisid punased ja rohelise vaheliselt helistas, küsis murelikult sull ja meie mõtlesime siin edasi, et on veel ju tegelikult konkreetse bussivärve mitmes kohas. Tallinnaski Tallinnas oli kunagi kollased bussid, nüüd on rohelised, bussid kõik ja nii edasi. Nüüd on, eks ole, sinised Tallinnas ja ja trummid, kirju ja nii edasi. Kes oskaks sellele veel paremini vastata kui Tallinna autobussikoondise suhtekorraldusjuht Sirje Roht, tere hommikust. Tere hommikust. See sõltub ühe ühistranspordi sõiduki värvus. See, et Tallinnas on, õigemini meie firma bussid on rohelised, on, on meie enda põhimõtteline otsus, mille me tegime pikalt arutelude tulemusena ja, ja oli see 1995. aastal, kui Tartu Balkani tehasest oli valmis saamas esimene buss Tallinna linna jaoks ja, ja seoses sellega me võtsime vastu sellise põhimõttelise otsuse, et Meie bussid hakkavad välja nägema ühtsest firmadest, toimis. Nii, et enne seda, nagu me kõik mäletame, sõitsid Tallinnas ringi kollase Tikarused, õigemini nad sõitsid üle terve nõukogude liidu, nii et see oli lihtsalt tehase Ikaruse tehase värv Ungaris, kes kõik oma tootmisliinilt väljuvad bussid värvis kollast värvi, aga, aga kui nüüd rääkida, miks sellist otsust üldse tehakse, et näiteks joonis sõidavad hallid siit Barcelonas on helepunased Tabrin pas näiteks sõidab Iirimaal kollastega kombineeritud siis alumise osa tumesinine ja nii edasi ja nii edasi. Pariisis on nad hele sinakad kombineeritud valgena. Hele sinimitte roheliselt. Rohekas rohekas sinakas. Ja, ja tegelikult on siin taga üks selline suur ja põhimõtteline asi nagu korporatiivne identiteet, ehk õigemini selliste visuaalsete märguannete summa, mille abil avalikkus eristab ühte organisatsiooni teisest. Ja, ja sellel on nüüd mitu elementi tähtsam nendest samuti sildid ja märgid ehitise sees seal väljas ja erinevad visuaalse identiteedi sellised osad, nii et inimese visuaalne mälu on üldjuhul tugevam, kui on verbaalne mälu ja, ja seetõttu seotud seoses turukonkurentsi järjest tihenemisega. Need paljud ettevõtted pakuvad ühe ja sama sisuga teenuseid või, või ühe ja sama funktsioon koniga tooteid ja, ja sellest on nüüd tulenenud see, et et nägus firma disain, kui see on nüüd kasutusele võetud, siis ta äratab tähelepanu nii asutuse kui ka tema teenuse. Aga kui te räägite niimoodi nagu turundus oleks teadus, siis peaks olema ka ju teaduslik põhjendus, miks on buss just seda värvi ja mitte seda teist värvi, et miks, eks ju meil on bussid rohelised Tallinnas mida sümboliseerib. See sümboliseerib meie jaoks eelkõige mõõdukust, looduslähedust ja turvalisust. Nii mõtleme, mis see võiks olla, punane poiss Londonis tähendab siis tormakust sihis, ühesõnaga keskkonna pingelisust linnakeskkonna pingelisust täpselt ja. Ajalooliselt kujunenud sümbolit, milleks ta muutunud? Verd, mida on valatud Inglismaa eest? Hästi, aga, aga, aga me eelistame kõik suhelda kellegagi, keda me tunneme ja siis ettevõte kujundab endale sellise visuaalse identiteedi, ehk muudab ennast nähtavaks. Sest turg tahab teada, kes konkreetse kauba või teenuse taga on ja saada võib. Aga aga ma küsin veel ka Tallinnas ei olegi ju teisi bussiteenuse pakkujaid. Kui Tallinna autobussikoondis on jätkuma peatuses peatun, siis ei ole ju ühelegi ühegi teise firma, kus ta olla ei saakski. On ikka on näiteks MRP liinid, kelle bussid on valged no mingi sugu ja värvikombinatsiooni logoga eristatud ja, ja samuti noh, Tallinnat läbivat ju kõik Harjumaa liinide bussid, Maardu bussid, nii et, et siin on ka see visuaalse eristamise efekt Nii et inimesed julgest peale ronida, et nad teaksid, millega tegu on, siis sellepärast niukse kindel värv. Aitäh teile, Sirje Roht. Tallinna autobussikoondise pressiesindaja või suhtekorralduse juht.