Tere eetris portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Keegi tark on täheldanud, et sündmuse ootamise aeg on tihtipeale magusam kui selle tegelik kulminatsioon. Tollest mõttest juhindudes võtakski viimasel hetkel veel võimalusel sabast kinni ja tegeleks täna aruteluga, mida ettevõte nimega Apple oma homseks planeeritud tootetutvustusshowl võiks tutvustada. Apple on kuulus, et mitte öelda kurikuulus. Viimase kinnituseks olgu kohtulugusid terve rida, kus firma on hakanud taga kiusama mad tulevaste toodete info lekitajaid. Seega Apple'i toode, tutvustus, show'd on märkimisväärsed meediasündmused ja homseks on üks taoline plaanis. Aegade jooksul on Apple'i show'd omandanud erinevaid kaalu. Lähiajaloost olgu mainitud senise kahvatu, värvilise kastikultuuriga ehk peesi tooniliste, kastikujuliste arvutikomponentidega harjunud personaalarvutimaailma esteetiliselt ergastanud, uue, värvilise ja munakujulise disainiga. Aimek. 1998. aasta show pani alguse arvutite välisdisaini uuele lainele, mis kestab ju tänaseni. Või siis mõne aasta eest rahvale esitletud MP3 mängija aip põud, mis vallandas tänase MP3-mängijate revolutsiooni ning lükkas hoo sisse online-muusikamüügile. Ning homme on revolutsiooni oodata või olgu täpsustuseks siiski öeldud, et me seda ju ei tea, aga paljud kiibitsejad nii arvavad, et homme pannakse jalg taha senisele DVD tööstusele sest eeldatavalt kuulutatakse välja filmi, näitab Aipoud koos online filmi müügiteenusega. Kui Apple'i filmiäri osutub kasvõi pooltki nii populaarseks kui nende muusikaäri aga selle kaudu on mõne aastaga müüdud üle miljardi muusikapala, siis edu kordumisel filmiäris ennustavad vaatlejad tõsiseid probleeme kogu DVD tööstusele alates seadmete tootmisest kuni filmi laenutuseni. Detailidele ei hakka täna peatuma, sest seda teha tulevikus olgu vaid öeldud, et filmitööstus vaevleb juba ammu vanamoodsa ärimudeli küüsis Jon küps revolutsiooniks. Kui loodusmärke uurida, võib homse ürituse ja filmeri seoste arvajatel isegi õigus olla. Esiteks ürituse sloganiks Hollywoodile it's Šeuthaaemm ja teiseks on 12 suurt hiiglast maailma suurim poodnik Amazon ja maailma suurima tarkvarafirma ja üleüldse maailma suurim firma Microsoft tegelemas oma filmi vahendamise äri püstipanemisega. Sportlikus mõttes startis Amazon kõige varem, tuues eelmisel nädalal turule oma Anbox nimelise filmi müügiteenuse. Ja Microsoft lekitab vihjeid oma uuesti jõuluperioodi planeeritud sioon nime kandvast meediaseadme suutlikkusest. Kuigi turul on ülioluline olla esimene, on sellest veelgi olulisem hästi töötav toode ning Apple'i filmi suutlikkust. Aipa uudist on räägitud juba viimased paar aastat, seega nad on midagi vahepeal ju teinud. Ning seni on firma ajalugu täisedulugusid hästi toimuvatest hästi läbi mõeldud ja inimestele meeldivatest lahendustest. Aipudist endast kõneledes siis õhus on märke, et selle noore revolutsionääri enda aeg hakkab ilmselt otsa saama ning seda teab ka Steve Jobs. Mõned brändi analüütikud osutavad, et uue pealetuleva põlvkonna jaoks hakkab Aipoud olema üha enam eelmise ehk vanema põlvkonna seade ja noored ei taha ennast sellega märgistada. Seetõttu eelistatakse telefoni, mida vahetatakse välja uue mudeli vastu umbes pooleteise kahe aasta tempos. Telefonitootjad teavad, mis lastele meeldib. Täna müüakse muusika kuulamisvõimalustega telefone kuus tükki ühel samal ajal kaubaks minema Aipoudi vastu. Seetõttu oodatakse homset Apple'i hulka teist kauaoodatud ja vahepeal Motorola ka koostöös lörri lastud toodet ait põudja, telefoni beebit ehk Haifa Tony. See oleks siis telefon ja MP3-mängija nagu neid on täna iga neljas uus mobiiltelefon kuid kahe olulise erinevusega. Esiteks eeldatavalt unikaalse ja ainuüksi Appleile omase disainiga ning teiseks täna ikka veel revolutsioonilist meelelaadi kandva Apple'i kaubamärgiga. Neid kahte asja ei õnnestu pakkuda mitte kellelgi peale Apple'i enda. Kuid nagu öeldud, on tegemist vaid kiibitsemisega teemal, mis homme juhtuda võiks ja tänase magusameeleolu asemel võib homne reaalsus olla sama nagu paljudel varasematel kordadel, kus pärast suurt spekulatsiooni pinget näidatakse rahvale paari valjuhääldajad senisest toredamaid kõrvaklappe või siis vööklambrit oma riistvara kaasas kandmiseks. Seega ootame homse päeva ära.