Tere eetris anportaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Eile õhtupoolikul lõi kristall kuulis lõkkele ja tähelepanelik vaatleja võis näha, vilksatas tulevikust. Aga mis sellest mõistujutus pikemalt ikka veeretada, otsustage ise. Või siiski üks oluline mõistukõne veel, mis ütleb, et oma silm on kuningas või et üks pilt on väärt tuhandet sõna. Eile õhtul või siis Ameerika Ühendriikides. Päeva ajal kutsuti lombi taga kokku pressikonverents, millel esinesid otsingumootori Google'i peadirektor ja suuromanikud teatega et nad sooritasid äsja oma kaheksa aastase ajaloo suurima ostutehingu. Võrdluseks olgu öeldud, et kogu eelmise aasta jooksul kulutas Google kokku 130 miljonit dollarit 15 väikeettevõtte ostuks aga nüüd loovutati müüjale 1,65 miljardit dollarit või õigemini selles vääringus oma aktsiaid. Vastukaubaks oli loomise algusest kahjumis olnud ja suurte meediaettevõtete autoriõiguste väärkasutuse tõttu miljonitesse ulatuvate trahvinõuete ristule käes varju otsiv ettevõte, mille rajajad Chad Harley ja Steve Tseen kombineerisid veel 800 päeva tagasi ühes ränioru garaažis erinevate pankade krediitkaardilimiitidega. Et oma elus ots otsaga kokku tulla. Ja Google tegi oma elu suurima tehingutaolise ettevõtega, võiksid ju paljude silmad suureks minna. Kindlasti on selles valemis midagi puudu, mida Google tegelikult ostis. No olgu siis lisatud, et tegemist on ettevõttega, mis vastavalt viimasele statistikal on kogu Ameerika Ühendriikide kõige populaarsem videomaterjali allalaadimise koht. Nende käes on 29 protsenti kogu multimeediaturust. Ühes kuus vaadatakse ettevõtte vahendusel 2,5 miljardit videolõiku, alates kodukootud sünnipäevavideotest natukene profimate amatöör filmikesteni kuni autoriõigustega kaetud telesaadete ja Hollywoodi filmideni. Väidetavalt käib nende juurest läbi 60 protsenti kogu USA-s Online vaadatavast videomaterjalist. See on umbes 100 miljonit video vaatamist päevas ja uut materjali koguneb tempos 65000 filmikest ühe ööpäeva jooksul. Ning firma nimeks on juutiub ehk sina tuup, millest tuubi osa tähistab inglise slängis televiisorit. Siin tulekski alguse mõistukõnede juurde tagasi. Oma silm on kuningas, pilt on rohkem väärt kui 1000 sõna ja nii edasi on muutumas ka küberruumi vanasõnadeks. Google'i taoline käik näitab meile tulevikku eeldusel, et värske tehing pole impuls ostvaid. Põhjalikult läbimõeldud strateegia, mis baseerub Google'i analüütikute tuleviku nägemusel. Kui täna pole videomaterjal sugugi kõige populaarsem infokandja võib Google'i käiku käsitleda kui kaitsetaktikat teiste suurte võidujooksjate nagu jahu või Microsofti eest abivahendi ära nappamise näol. Peavad nad siis kas ise sarnase toote välja arendava, milleks kulub vähemalt pool aastat või alternatiivina lähevad nüüd nemad kalastama. Kuna turule kerkib iga päev Youtube'i sarnaseid ettevõtteid nagu seeni pärast vihma ja uus rahaliselt pingestatud olukord kiirendab seda arengut ju veelgi. Kuigi meie televisioon oma masendava vormiga reklaami muutuses seda veel ei reeda, on mujal maailmas näha, kuidas üha rohkem reklaamiandjaid lahkuvat TV meediast interneti suunas. Google'i peadirektor Erik Schmidt ütleski pressikonverentsil, et käes on interneti evolutsiooni uus etapp. Internet on muutumas liikuva pildi tornijaks, pakkudes rohkem võimalusi, kui televisioon selleks kunagi suuteline on. Loodetavasti lipsas teiegi silmadest läbi vilksatusi tulevikust.