Tere eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Tänane kommentaar tahtmatult reklaamist aga räägib näidete näol teistestki olulistest asjadest. Esmalt tuletaks meelde otsingumootorid Google'i plaani muuta paberkandjal raamatu tekst digitaalseks et kirjandusvaramut oleks võimalik otsinguteenusega liita. Kogu suurem raamatukogude kirjavara skaneerimise kulu võttis Google enda kanda, küsides tasuks vaid otsijate silmapaare, mida reklaamiandjale omakorda vastutasuks pakkuda. Paraku näevad raamatute kirjastajad asju oma mätta otsast, osutades, et Google muudab nende omanduses oleva kirjavara võõrastele tasuta loetavaks ja nad jäävad seetõttu vaeseks. Emotsioonidele ja sõnatõlgendustele üles ehitatud väide ei pea Google'i arvates paika, kuna firma idee kättesaadavaks kogu teksti vaid ainult lõigud ning osutab, millisest raamatust, milliselt lehelt märgusõnale vastavat materjali leiab. Lisaks aitab Google kaasa lugematute raamatut mõtte levitamisele, mida kirjastajad enam trükkida ei kavatse. Viimased käituvad siis nagu kadedad lapsed, hoides raamatut seda õigust endale. Kuigi ei kavatse need enam kunagi kellegagi jagada. Lootuses, et praktika on tõe kriteerium, siis täna, umbes pool aastat pärast Google'i omatahtsi loodud uues olukorras osutub reaalsus selliseks, et paljude kirjastajate käive on ootuste vastaselt kasvanud. Nagu raporteerib Reuters, tsiteerides maailmanimega kirjastajat aruandeid. Onlain müügitegevuse logidest on Google'i kaudu neile juurde tulnud tihti 30 ja enam protsenti ostu sooritajaid. Teistsugune reklaamiefekti jutt tuleb aga Venemaalt, kus asub MP3 formaadis muusikat müüva hoolov MP3 peakorter. Viimane on hambus rahvusvahelistel muusikatootjatel. Kuna Oolov MP3 müüb muusikat murdosa hinnaga võrreldes kõigi teiste Online kaupmeestega näiteks Apple'i poolt ülal peetud Aition, siis maksab üks lugu 99 USA senti. Voolof Emmdeegolmest saab aga terve plaadi veerand dollari eest. Odava hinnaga äri õnnestub neil tänu väiksematele maksudele, mis muusikatööstuse juhtide arvates on tihti olematud. Vene ettevõte omakorda väidab, et nende tegevus on ametlik ja nad maksavad litsentsitasu ühele vene organisatsioonile, mis nimeliselt vastutab autoriõiguste ja autoritasude korjamise eest. Ainult et muusikatööstust esindavad organisatsioonid peavad sedagi ettevõtet ebaseaduslikuks, kuna sealt ei liigu raha näiteks USA muusikatööstusele. Pahameelemärgiks Olof MP3 vastu üritatud küll hea ja kurjaga suurema rõhuga just viimasel. Alles see oli, kui briti muusikatööstuse alustas kohtulugu vene ettevõtte vastu, aga see on liiva jooksmas. Lisaks ähvardatakse pidevalt Venemaa valitsust, riigi kasukas kasvava mädapaise pärast. Suve hakul Bastiski korraks, et rünnakud hakkavad murdma läbi Venemaale iseloomulikest Segadustest ja juriidikast põimitud kaitsekihi. Voolov MP3 peakorteris toimus miilitsahaarang ja ettevõtte veeb oli paar päeva rajalt maas. Aga ainult paar päeva valupunkt, millega kohalik võim üles ärgatati, oli ähvardused. Kui Olof MP3 poodi kinni ei panda, ei pääse Venemaa maailma kaubandusorganisatsiooni liikmeks. Seda tuletati just äsja veelkord meelde, mille peale Olof MP3 esindaja esines avaliku teatega, et neid isiklikult Venemaa organisatoorne kuuluvus ei huvita. Kuid nad tänavad rahvusvahelist pressi ja eriti USA kaubandusnõunikud, kiusanud šaabi, nende käivet oluliselt kasvatanud reklaami eest.