Tere, lugupeetud Koit ja raadiokuulajad. Täna räägin ma jälle väga heast plaadist, ma ei ole juba ammu siin midagi põrmustanud, see kõik on teadlik, uskuge mind. Pieter Björn, John on Rootsi indie popbänd, kes on oma kolmanda albumiga lõpuks ka maailma kuulsaks saanud. Nende suht värskest albumist Reuters plokk täna räägin ja sellelt olen valinud välja neli lugu, millest esimene kõlab kohe ja see on Emmdeeviisid Jiang Forks. Pean tunnistama, et kui ma seda lugu esimest korda kuulsin, siis tundus igav, imale ja pinnapealne. Ma loodan, et teiega nii ei lähe ja te saate kohe aru, kui briljant positiivistliku kitarri Bobbyga on tegemist. Milles ei puudu aga oma ideed järjukat. Ette rutates ütlen, et selle bändi ja selle plaadi kontekstis on see tõesti üks igavamaid lugusid, see lihtsalt on selline kergelt ja kõigile vastuvõetav. Hilt. Pieter Björn Jon ongi Pieter Peter moreen, laulja ja kitarrist, mängib Kaharmoonikat. Björn Patti, Björn ütling, kes laulab ja produtseerib ning trummar Jon John Ericsson. Nad tulid kokku 1999 Stockholmis. Ja kuigi nende algne põhiline mõjutaja oli klassikaline 60.-te barokk popp seda nad ise mitmel pool tunnistanud, seda ei ole ma nende muusikat välja lugenud, ei ole Pieter Björn John'i puhul tegu mingi eri Vaivali ega retroga vaid selle trio muusika kõlab väga kaasaegselt leidlikult, omanäoliselt ja kruumilt. Oma osa on kogenud rootsi popi produtsendil Björn ütlingil, kes juhuslikult on selle bändi liige. Aga kes on produtseerinud ka konkreethi ja shut out lautsi. Muuhulgas nii, et kui me ütleme Rootsi pop, siis keegi meist ei ole nii idioot, et mõtle, prokseti või neid liine ja eurolauljaid. Rootsi pop on hea Rootsi indie pop, mis on sageli vabam, helgem, kavalam kui inglise või ameerika indi ground kitarribändidel, aga no tegelikult, miks me halvustame ühte kiites teist? Rootsi pop on lihtsalt teistmoodi ja sellel on koht selle maailma melomaanide riiulites kindel juba kaardiga esimesest albumist alates praegustest Rootsi ametivendadest mulle meenutab Pieter Björn Jon kergelt nende kergelt melanhoolne, rõõmus, nukralt helge kõlaline ja lõdva, aga läbimõeldud produtseeringuga muusika, redio tipaartmenti, teiste Rootsi bändi. Tegelikult neid näiteid on tänapäeva Rootsis rohkem, kui me teada jaksame. On ju veel sellised nagu mandaaling juu, kes varsti teist korda järjest Eestisse tuleb. Kes ei ole veel nii kuulsad, aga on peaaegu sama head kui need, kelle nimi on õigustatult üles tõusnud nagu näiteks Pieter Björn, Jon võide konkreets või aim from Barcelona või labi sool või Jens Lehmann. Rootsis on head poppi seinast seina. Ja tuleb kogu aeg juurde. Keda see lugu ei haagi, siis minge operatsioonile. Amsterdam on loo nimi Pieter Björn Johni värskelt albumilt Reuters plokk. Pieter Björn Johni debüütalbum ilmus aga juba aastal 2002 ja kannab bändi enda nime. Selleks ajaks oli väljas kaks singlit ja üxeebee lood, indi popikogumik Rootsis ja Inglismaal esinemised koos pärlid Roonboiga, Kameroobescuraga muidugi oma sõprust bändidega, konkreetseja show'd autlaud. Rootsis oldi tegijad ja neid teatiga Ameerika indie ringkondades, kes on põhjamaadel topiga alati väga hästi kursis noja Eesti omaga vähem. Üldiselt sel sajandil on antud välja veel pareepeed, ühe nimi, näiteks anrid, mitters öeldud 100 meetrit tõkkeid, tore nimi. Tõmmeldi väikeste rootsin tabelite vahel. Bändi teine album ilmus juba eelmisel aastal Ameerika päris maineka indi leveli hidden Eigenda Altalbum nimega feeling out. Praegu on Pieter Björn John üle Euroopa nõutud live bänd. Käisin hiljuti Barcelonas ja seal Herlinis Pieter Björn Jon päris nimeka koosseisuga novembrikuist mingit popfestivali. Ma ei viitsinud pestori nime meelde jätta, aga Pieter Björn Jon vahtis pidevalt tulbadelt vastu ja muusikaajakirjadest on jäänud silma, et sama värk on ka mujal peale hispaania. Niiet puhta popi puritaanide kurvastuseks, kes kannavad bändi muusikalist kurjategijate nimekirja, siis kui see MTV videoga esineb On Pieter Björn Jon algsed, just nagu naabermaja kutid maailma tuhandete staaride hulgas nüüd ja tunnevad end seal esialgu vabalt. Sest seda niinimetatud puhas poppi ei tehta küll selleks, et see oleks popp. Aga lepingust suure leibeliga või võimsa distribuutorid alla minekust ütleb ära ainult lolle. See on umbes nagu, kui sa ütled tööandjale, et ära pane mulle palka juurde, ma ei taha olla selle kuradi kapitalismi osa, ma tahan sedasama närust tööd teha väikse raha eest. Nii et enamus indie popbände, kordan, ma ei räägi nendest plaadilõikudes indist kui teatud muusikastiilist või kitarri mängimise viisist vaid loominguliselt vabast suhtumisest muusikasse ja meloodilise kidra popi jätkuvast võimalikkusest. Enamus indie popbände võtab muusikatööstuse väljakutse vastu liiga, Pieter Björn, Jon v2, Wichita ja nende parim plaat ei tasu karta sedasama muusikatööstus. Muda Music on ka mõnes mõttes. Kuidas muusikatööstus mastaabid on väiksemad? Start meelt? Olen isegi kolleegidest professionaalsete muusikafanaatikute ka arutanud, et kas meloodias hakkavad maailmast otsa saama. Pieter Björn, John on jälle üks lugematuid näiteid sellest, et ei lõpe siin midagi ja seejuures ei pea isegi kopeerima 60.-te nõrga B-ga bände. Tiitel piis pois. Pigem kopeerivad nullindatel indi popbändid juba 11. Tabasin paar akordi ja nootide järjestust näiteks tähendab Horsusega võrreldes spiiker Björn Johniga praegune ülemaailmne ja hiiglaslik Ildi Pops. Gene mõjutab 11, kas teadlikult või alateadlikult, aga see liikumine on võimas ja ei näita vähemaidki vaibumise märke. Ei tasu isegi rääkida mingist rivaivalist, nagu me rääkisime, rock n roll rivaivalist või nagu kestab. 80.-te postpungist ja uue laine rokist mõjutatud indie rock rivaival indie-popi kõrval meloodiliselt hästi tehtud ja Endipendanud suhtumisega popist ei väsi inimkond ilmselt iial. Praegu näiteks raiub iga emobänd, Me pole emobänd, võib-olla varsti ütleb iga indie popbänd. Me pole indie pop. Aga muusika, vahet pole, kuidas asju nimetada, see on iga kuulaja kõrvade vahel kinni, kuhu konteksti ta oskab või tahab asju paigutada. Tähtis on, et Pieter Björn Johni Reuters plokk näiteks on väga superplaat minu poolest tõmmake või ostke, sõltub, kuidas teil võimalused ja huvi on. Tšauhh.