Tere eetris on portaal tehnolooga. Kommentaar esitab Kristjan Port kes on näinud Soome televisioonist reklaami, milles lapsed vaidlevad, kelle emme on parim kokk. Mõne aja pärast püüab selles reklaamis laste vaidlus arvel mõttelise tyhi võtta lähedal tüdruksõbraga Gudrutanud murdeealine lausudes, et tema ema on 1000 korda parem Coquid, kõikide mudilaste emad kokku. Hetkeks tundub, et kõik ongi sellega lõppenud, kui liivakastist kostub umbes kolmeaastase mudilased teadaannet. Tegelikuses valmistab kõikide kõnel olevate emade toidu tema enne. Nimelt töötab see viimane emme ühes kulinaaria ettevõttes. Mõtlesin sellele reklaamile lugedes reaktsioone USA vanima nädala ajakirja taimi poolt traditsiooniliselt ära märgitud aasta tegija kohta. Taimon kuulus aasta persooni tähistamise tõttu ja selles nimekirjas on olnud nii Adolf Hitler kui Jossif Stalin aga Albert Einstein, Mihhail Gorbatšov, Saddam Hussein ja ka Bill Gates. Viimase 83 aasta jooksul pole mitte alati olnud aasta persiooniks luust ja lihast inimene, vaid 1983. aastal sain aasta tegijaks personaalarvuti. Mõni aeg tagasi otsustas aasta tegija etaloni kandja staatust paremini ära kasutada ja nüüd loetletakse ajakirjas üles väga erinevaid aasta tegijaid, muuhulgas ka innovatsiooni valdkonnas. Olgu siinkohal öeldud, et innovatsioon on midagi enamat kui hea idee. Lihtsaim innovatsiooni mõtet kajastav definitsioon ütleb, et see on kasulik, kui te tulemuslik rakendamine. See viimane rakendamise sõna ongi oluliseks kvalitatiivseks hüppeks, ilma milleta taandub innovatsioon viljatuks ideks. Maailmas on häid ideid järkudes rohkem kui nende tulemuslike kasutusele võtta. Paraku on kasu vaid viimastest. Noh ja selles valguses määrast taim, magasin sel aasta innovatsiooniks. Populaarse videovahetusteenuse YouTube'i YouTube'i abil leiab amatöörlik kaubanduslik videomaterjali üles ühes kuus umbes kaks ja pool miljardit silmapaarid. Väidetavalt kaitset läbi 60 protsenti kogu USA-s. Online vaadatavast videomaterjalist. See on 100 miljoni video vaatamist päevas ja uut materjali koguneb juurde 65000 kaupa ühe päeva jooksul. Hämmegasin mainib, et juut job on muutnud maailma Youtube'is sloganiks. Levita ennast ja nii on kuulsaks saanud tuhanded tavalised inimesed ja tuhanded kuulsad inimesed on pidanud kogema häbi, sest üks pilt ütleb enam kui 1000 sõna võrreldes pildiga, kujutage vaid ette filmisõnade rohkust, millega saab narritada poliitikuid või meediapersoone. Lisaks on Youtube videode vahendusel miljoneid saanud kogeda unikaalseid hetki, millele tavaelus satuvad peale vaid vähesed ning Youtube videode toel on loodud uusi populaarseid tegevusi, nagu näiteks mentlase tablettide ja Coca-Cola pudelist rakettide ehitamine. Ning kõige lõpuks teenisid Youtube'i looja Chad Hurley, Steve Chen ja Karin umbes pooleteise aastaga 1,6 miljardit dollarit pärast seda, kui Google tegi videoteenusele ostupakkumise. Nii pole ka mingi ime, miks taimega siin peab tohutult populaarset ja meedias palju tähelepanu saanud Youtube'i aastal innovatsiooniks. Kuid sisuliselt ei ole ju juut mitte midagi muud kui järjekordne streaming. Video rakendus. Ehk tegelikult ei ole Youtube tõeline innovatsioon, sest video levitamisega on internetist tegeletud aastaid ja selle koha peal tuletaksin meelde alustuseks jutustatud laste võidu kiitlemist, kelle emme on kõige parem kokk. Juhtub võib küll olla hea roa taldrikule asetaja, kuid streaming videode tegelikuks kokaks on pornotööstus.