Tere eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Lähenevate jõulude üheks kindlaks tunnuseks on suurte tootjate uute toodete turule ilmumine. Nii jõutakse piisavalt hüpnotiseerida kingiotsijaid ja kingisoovijaid hetkeks, kuni mõtted realiseeruvad, ehk siis tuleb raha lauale panna. Üheks pikaajaliseks oodatavaks tehnoloogiliseks unistuseks on olnud Sony mängukonsool PlayStation kolm. Äsja jõudiski mängumasin müüki Jaapanis ja kohe-kohe saavad mitu päeva järjekorras seisnud ameeriklased kätte doosi kuid eurooplastele Playstation kolm sellel aastal siiski unistuseks. Vana mandri-mängukonsooli rahval tasub oma raha nende jõulude ajal paigutada mujale ja vaadata, kas märtsis ongi enam isu Playstation kolme järele alles. Nimelt kannatab soni maine kõvasti selle all, et nad ei suuda varustada jaapani ega USA turgu piisava hulga seadmetega. See tähendab ootajate meelepaha viimaste Angerge lõkkele puhuda teatega, kuidas uus konsool ei mängi paljusid eelmise põlvkonna mänge, samal ajal kui uusi mänge on turul vaid ühe käe sõrmede jagu. Ja taoline negatiivsus omab osaval rakendamiselt kasulikku energiat. Näiteks kui soni probleemide kõrvale tuua Nintendo Wii nime kandev konsool, mis on samuti mänguhuviliste raha nimelt turgu vallutamas. Nintendo Wii on odavam kui Sony konsool saadaval piisavas koguses ja mis kõige olulisem on saanud seni ajakirjanduses kiitvaid isegi üldistavaid hinnanguid. Seetõttu arvavad mõned murelikud majandusvaatlejad, kelle aktsiaportfellis kuivetuvad mõned tsooni aktsiad et tõenäoliselt murravad Nintendo viia aasta eest turule tulnud Microsofti Xbox soni fännidel pika ootamise ja halbade uudiste poolt kurnatud tahtejõu ja nad annavad oma higise raha nutsaku mõnele mittesoni nime kandvale firmale. Vaadates soni, kui ettevõtte majandusedule on just Playstation olnud viimaste aastate üks kõige olulisemaid kasumiallikaid ehk nagu keegi sõnastas, vajab soni eluliselt Playstation kolme edu. Kuid ükski märk seda hetkel ei ennusta. Kuid jätkem soni oma muredega ja keskendugem, ootus ja lootus mõnudele, mida tähelepanelik ja lahke jõulumees meile heal juhul võiks tuua. Siis selles kontekstis väärib kindlasti äramärkimist Microsofti sellel nädalal alanud üritus murda. Apple'i valitsemine meediamaastikul. Apple'il on õnnestunud saavutada absoluutne, see tähendab üle 75 protsendiline nominatsioon, onlain muusikamüügis ja lisaks on sama firma kõige kuulsama ja trendi loova Aypaudi kasumit koguva tasku omanik. Apple'i tordile on seni paljud oma vähemate rusikatega lähenenud, aga siiski tulutult. Nüüd on siis maailma üks suurim ettevõte, Microsoft otsustanud ise Apple'iga jõudu proovida. Olgu öeldud, et julgustanud, saanud just äsja mainitud Sony Playstationiga võisteldes, sest mängukonsoolide maailmas sarnanes Sony just oma edult üpriski palju Apple'iga aga täna enam mitte, aitäh, ja seda tänu Microsoftile. Apple'i Aipoodi vastu asub Microsoft nimelise meediaseadmega tänu rahulikule kõrvalt vaatamisele. Apple'i Aypaudi edu analüüsil on Microsoft teinud juuni atraktiivseks tehniliselt vääriliseks konkurendiks. Lisaks meediaseadmele on turul veel samanimeline meedia müügikeskkond. Täna on siiski veel vara öelda, milliseks kujuneb Microsofti edu ja ega see meid nii väga ei peagi muretsema panema. Oluline on hoopiski see, et areenile, millel seni määras vähemate Pärdikute tantsusamme üks suur gorilla on saabunud uus tegija. Ja kasutades Chefrimoori allegooriat. Edasi on Microsoft tõenäoliselt suurim gorilla, mis selles mängus reaalselt võimalik on. Ja meie võime nüüd oodata, kuidas need kaks kolli meile, kui lõpptarbijatele ennast meeldima suudavad panna.