Tere eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Tänane kommentaar on muusikaedetabelitest ja muusikatööstusele esitatud väljakutsest. Väljakutse puudutab vanamoodsa ärimudeli muutmist. Teema, millest on kõneletud üha tugevamate sõnadega viimased kolm, neli aastat. Muusikatööstuse probleemiks on hitipõhine lähenemine. Hitid pole iseenesest midagi halba, tegemist on ju esmapilgul populaarse, see tähendab kõikidele meeldiva muusikaga. Muusikatööstuse rammust enamus läheb just hittide loomisesse. Muusika ise on siin tihti teisejärguline, oluline osa energiast läheb kõikehõlmava promo peale. Arusaadavalt pole muusikatööstusel muud valida kui ühe pingutusega võita võimalikult paljude tähelepanu. Nagu öeldud, ongi see hitipõhine mudel ja siin jääb enamuste rahast ka muusikatööstusele, sest nemad teevad ka suurem osa reklaamikuludest. Paraku nagu keegi tarklauses on masside ühisosaks madalaima ühisnimetaja. Kuid samal ajal peitub selles samas ühiselt madalamaitselise massis üksikute liikmete kantud geniaalsus originaalsus, erakordsus, mis on killustunud tuhandeteks, subkultuuridega massikultuurile üles ehitatud muusikatööstus seda positiivsemat osa ei puuduta. Rääkimata nende vajaduste rahuldamisest. Kuid tänu Interneti inimesi ja huvisid ühendavale efektile on needsamad nishikultuurid hakanud võtma üha selgemat vormi, omama kriitilist massi. Selle teema võttis kokku Chris Anderson raamatus talong teile pikk saba, mille sõnumiks on, et kui vaadata näiteks muusika müügijaotamist suurte leebelite loodud tippartistide ning sõltumatute muusikute vahel joonistub välja koske ja jõge, meenutab graafik kogu graafik ulatuses vaid kitsa, kuid kõrge kose osas ilutsevad mõnesaja mainstream artisti suured läbinegi arvud. Enamuse graafikust võtab enda alla aga madalat jõge, meenutab statistika midagi Sanderson nimetabki pikaks sabaks. Üllatavalt on selle sadade tuhandete muusikute lugude, madalatest müügiarvudest moodustava saba ühismaht pea sama suur kui tippude läbimüük. Seda raha muusikatööstus üles ei korja, kuna seda on liiga kallis teha. Poeriiulis CD plaadi all olev pind on liiga kallis, et aastas üks kaks plaati maha müüa. Tulles alguse juurde tagasi BBC peab maailmas väga olulist popmuusika edetabelit. Selle reeglid sobisid seni suurepäraselt muusikatööstuse vajadustega, sest edetabelisse pääses CD plaadi läbimüüginumbrite alusel. Selle aasta alguses aga muutis BBC edetabelitingimusi ja need võetakse arvesse ka mõnes muus formaadis muusika näidki, nagu näiteks MP3 failid. See omakorda tähendab, et ühte väga olulisse edetabelisse võivad sattuda ansamblid, kellel pole mitte mingeid sidemeid muusikatööstusega. Nad ei pea välja andma CD plaati ega tegema selle reklaamiks kulutusi. Piisab vaid MP3-failist, mida fännid arvukaid kanaleid pidi odavalt endale hankida saavad. BBC jälgib selleks kindlaid ametlikke müügikanaleid. Uus edetabel on selle nädala lõpuks valmimas ja seal on juba oodata esimest uut tegijat, kelleks on Inglismaalt kloostrist pärit bänd nimega kuupa. Kuuba teeb kõik ise, kaasa arvatud enda edutamine, mis on tänu interneti suust kõrvaefektile odav ja nagu faktid kinnitavad ka erakordselt efektiivne Kuuba samas edetabelis Thati jõudu ja Mike Hemikronoomansiga. See tulemus pole ju sugugi paha bändilt kellel pole isegi plaadistamis lepingut. Selle sammuga avab BBC juurdepääsu suurte poiste edetabelisse ka nendele artistidele, kes kuuluvad mainitud pika saba sisse. Viimane omakorda muudab maailma paremaks paigaks, sest aitab tuua esilemassidest peituva erakordsuse.