Tere eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Nädala lõpetuseks väärib meelde tuletamist, et las Vegases toimub koduelektroonikast huvitunud üks selle aasta tippsündmustest. Tarbijaelektroonikašõuüritusel on koos kõik nime tegevad ja nõndanimetatud vana piid, kes soovivad avaneva aasta jooksul meie kõigi käest raha pakkudes vastu oma arvates midagi väga vajalikku. Viimase üle võib küll vaielda, kuid samas ei pääseme mööda paratamatu, sest et turumajandus toimib tänu inimeste üle tarbimisele. Üllatavalt kostub las Vegases pikki päeva töid tegevate ajakirjanike suunata ka pahameelt, et nende vaev ei leia meedias tunnustust. Põhjuseks tuuakse üks teine üritus, mis on proportsioonid tult suure osa maailmakodanike tähelepanust endale röövinud. Kui las Vegases on väljas 2700 firmad, siis sellel teisel üritusel on kõigest üks. Kaebejutt puudutab loomulikult tarbijaelektroonikashowga. Samal ajal San Franciscos toimuvad Mcuuelt Expod, millel mäki inimeste ebajumalik dimensioon tutvustas uusi tooteid. Viimastest kummi maksan mobiiltelefon, millega ettevõte alustab rünnakut täiesti uue koogitüki suunal. Selleks on Nokia, Motorola, Samsungi ja teiste taskutelefonide valmistajate vahel õrnas tasakaalus veel tervena püsival taldrikul asuv hästi toitev mobiilitort. Alates esmaspäevast on aga paraku raske leida yi tunni teemast vaba ajalehtede piiratud pinnaga tehnoloogia. Kommentaariruumi. Mega uudis ei võimalda tutvustada paraku paljusid alternatiivseid huvitavaid tooteid, mida tarbijaelektroonikashowle kokku tulnud on viimase aasta jooksul valmis saanud. Rääkimata uudistest, mis leiavad aset üle Las Vegase nelja suurde messikeskusesse koondunud üritusega samal ajal mõnes vähema suurusega näitusel olgu öeldud, et neid on linnas palju, sest kõik kasutavad ära võimalust kohale tulnud ajakirjanike tähelepanu võitmiseks. Üheks taoliseks on traditsiooniline iga-aastane nõndanimetatud kodutehnoloogiaettevõtteid koondava seksitööstuse ühisnäitus. Kuid just selle seltskondlikust vestlusest hea tava reegli tõttu välja jääva teemavaldkonna seest leiab mõnikord üliolulisi märke, mis mõjutavad oluliselt lähimaja koduelektroonika ostuotsuseid. Nimetan tänaseks suureks probleemiks teadmatus, milline välja pakutud kahest suurest kõrge eraldusvõimega DVD formaadist saab turul tegijaks ja kumb läheb ajalukku kui ebaõnnestuja. Valida on soni ja partnerite pakutava bluurai tehnoloogia ning Toshiba ja partnerite pakutava HD DVD formaadi vahel. Omavahel need kokku ei sobi ja vaevalt et kedagi huvitab omada kahes formaadis meediat. Isegi kui esimesed riskialtimad üritajad püüavad valmistada mõlemat formaati lugevaid DVD seadmeid. Reklaamist on ju teada, et see, mis sobib kõige jaoks ei ole piisavalt hea mitte millegi jaoks. Viimati oli taoline valik videokassettide formaatide vahel. Ka siis oli ühel poolsoni, omab peetamaks kassetiga ja teisalt Philipsi loodud konsortsium VHS kassetiga. Täna teame, kes jäi kaotajaks, sest ilmselt paljud pole isegi beeta maksist midagi kuulnud. Otsustavaks jõuks oli toona juba mainitud seksi ja pornotööstus, mis valis VHS kasseti oma videomaterjali levitamiseks. Statistikuid loomulikult huvitaks, miks pornovideote valdkonnal, millega vormiliselt nagu keegi avalikult kokku ei puutu, on selline kohtuniku staatus. Aga ärgem seda teemat rohkem puudutagem. Kuid aitamaks neid inimesi, kellel taskus raha, sügeleb ja otsib sobivat kaupmeest, kelle käest uus kõrgresolutsiooniga DVD-mängija osta. Olgu neile vihjatud, et las Vegasest täiskasvanute tööstuse aasta konventsioonile pakutava uue ja parema eraldusvõimega videomaterjali enamus oli Toshibaleeri eelistaval HD DVD-plaatidel. Lisaks usun, et sellest vihjest võib tõusta majanduslikku kasu tehnoloogiafirmade aktsiatesse, investeerijatele.