Ka meel tuule. Ka meie ootame Siia tagasi, kuhu sa jääd suhu head Vaiko, vaid ka suurepärane värss. Hittsingel armastus päästab maailma. Suurepärane lugu täiesti üheksa läbi 11 minutit on kell ja nüüd hakkame siis otsast täna aastale küsimustele vastama. Ja tänane esimene küsimus laekus meile Andreselt, kes esitas siis järgnevam paluma mõttekäigu, et väga sageli inimesed kogu aeg tarbivad mingisuguseid Johnustavaid aineid, alkoholi ja nii edasi. Et miks nad seda teevad, oli tema esimene küsimus. Sellele vastame hiljem, aga sealt kasvas välja teine küsimus, et kas see nagu ka teistele loomaliikidele või teistele liikidele omane, et kas seda juhtub looduses, et süüakse või juuakse midagi, et viiendast mingisse seisundisse, siis rahvalikult, küsides, kas loomad joovad, eakas loomad joovad ja küsime seda seekord siis Tallinna loomaaia direktori Eesti loomade kuninga Mati Kaalu käest. Mati esimene küsimus oleks see, et kui mitu loom on loomaaias? No tähendab, meie jaoks on loomad kõik need, kes on elus ja pole, pole taimed või seened ja palju neid kokku on, mistõttu neid on päris võimatu kokku lugeda. Kui me silmas peame oma mereakvaariumid ja muid niisuguseid kohti veel, aga no neid on jämedalt niiviisi, no mingi paar 1000. Ja kui paljud nendest paarist 1000-st joovad? Tähendab kõik nad joovad, kui joomise suhtes võta vee joomist. Muu asjaga on niiviisi, et ega muudele elukatele ju noh, nagu mingit tahtlikku võimalust ei ole, sest nad ei, ei saa hakkama joovastav joogi valmistamisega, aga samas on kogemata juhtuvaid asju teada, iseäranis soojadel maadelt, kus, kus puuviljad võivad käärima minna. Saavutada niisuguse alkoholisisalduse, et, et suuremaid koguseid söövad loomad sellest lihtsalt purju võivad jääda. Ja siis näiteks elevandid on Aafrikas ja ka Indias sattunud sööma käärima läinud metsikuid või kodus kasvatatud puuvilju ja, ja sellest siis nii kuraasi täis läinud ja ja tegeliku kontrolli enda üle kaotanud ja tallanud maha. Mitte ainult istandusi võib terveid külasid. Oot-oot, ühesõnaga kui purjus mida teeb, kui elevandi ennast täis joovad, nad muutuvad agressiivseks, lähevad. Nendega on samamoodi nagu inimestega Ki, et sõltub individuaalsete, kes muutub väga uimaseks ja uniseks, kes muutub väga heatahtlikuks muutub agressiivseks ja, ja. Et on ka neid loomi, kellel katus ära sõidab. Ja need on üsna üsna palju ja umbes sama protsendiga nagu inimeste hulgas siin mõned aastad tagasi oli üks huvitav vene dokumentaalfilm, kus tehti katseid seafarmis. Ja enne seda demonstreeriti karja sisestruktuuri ja võimuastmestiku jaotust. Ja siis söödeti neile alkoholi sisaldavat, et toitu, kusjuures siis tekkis seal hoopis teine teine süsteemi teine käitumine, kusjuures käitumine osalt seotud ka selle endise võimurandiga. Et nende, ühesõnaga see oli nii-öelda ülemused, need hakkasid siis Gabistama ilusaid ja nooremaid emise. No tähendab, seal tekkis ja väga häiritud hoid, niukseid, põnevaid põnevaid asju, aga mõnigi karja heidik hakkas siis seal. Laiema laiema võttis laulu üles. Ja, ja aga mul on veel üks selline küsimus veel, et mis ühesõnaga koduloomadesse puutub, siis väga pahade peremehed annavad ju mõnikord kassile palderjani. Näiteks, eks ole, nojah, et kas, kas siis kas nagu ja vaadake siis väidetavalt kast muutub sõltlaseks, mingi aeg, et hakkab käima, ta teab juba, kus see kapp on, hakkab seal käima Kraunumas lapse, saada kergelt ikkagi nagu soodumus, oleneb. Põhimõtteliselt toni organismid on kõik ühesugused, et ega see inimeseloom midagi erilist ei ole. Ainult vahe on selles, et inimeseloom oskab endale taotlikult neid asju luua, oskab valada, oskab valada, selle vastu on võimalused ümber lükata. Aga, aga just see, et, et kui ei ole midagi peale algkomponentide, siis inimene oskab nendest nendest endale kurje kraami teha. Selge pilt, suur tänu teile, Mati Kaal ja ma usun, et me nüüd jätkame inimeste teemadel, läheme loomade juurest inimeste juurde ja võtame siis telefoniühenduse inimlooma asjatundjaga. Siis härra Jüri Ennet. Loomulikult, kes, kes teine mees, kes on. Pane see toru käest ära, lähme kohe otse-eetrisse temaga kinnist annab hoopis vahi proovi, proovime siis uuesti. Mikrofonide, kõik kukuvad sul väga tore. Kui aga äkki peaks hoopis tegema sellise triki, et kuna muusikat vahele kohe vaatame, kas me saame ennetti kätte või ei saa. Ja liinid on lahti, kõik, nii, panen kinni, teen lahti. Hallo hallo Jüri Ennet, Jüri Ennet. Igatahes Jüri Ennet kõige pädevam mees, kes on tegelenud eksjoodikutega pikalt ja teab, kuidas asjad käivad. Mees, kes on psühhiaater, aga mängime siia vahele äkki ühe pala muusikat ja seejärel lähemegi ennastki. See oli ansambel Ruja, kes kellega käib, kell on üheksa läbi ja 19 minutit ning nüüd on meil telefoniühendus lõpuks ometi Jüri Anetiga, tere hommikust. Tere. Just rääkisime siin Mati Kaaluga ja tema rääkis, et miks loomad joovad ja tuligi välja, et ei joo. Aga miks, aga miks inimesed ikkagi tahavad tarbida neid joovastavaid aineid? Tuleb välja saate, joo, osa rahvaid ei joo, on islamiusulised, kes jooja ja buda uda buda mungad ei joo ja neid inimesi on küllaltki palju, kes alkohoolseid jooke ju, nii et saab ilma ka. Nii et see ei ole midagi väga inimlikku, see pidev enesejagu joovastav tahtmine Asjaga saab mitut moodi läheneda, üks variant on selline, et näiteks kujute elun kehva ja, ja halb, et siis inimesed teevad suitsiidi, kes laseb kuuli pähe. Selts paneb nööri kaela. Kes võtab tabletti, võib kuskilt alla. See on nagu kiire suitsiid ja on võimalik aeglane suitsiid, sööd end paksuks ja siis tuled südamehaigused ja, ja liigud vähe ja, ja, ja, ja tarvitad ka siis nüüd psühhoaktiivseid aineid rohkem, kui vaja on. Aga tavaliselt, kui nüüd konkreetsemaks minna selle alkoholi või ütleme siis nende nõndanimetatud mõnuainete või siis on lugu selline, et inimene on niisugune keeruline organism ja keskkond on väga 1000 teguriga ja inimene, keskkond ja nendevaheline suhe tekitab inimesel pingeid. Ja see on siis nagu aurukatel läheb auru täis ja hakkab pressima, pressima, pressima, ja aurukatel hakkab siis mõned koha pealt läbi. See on arusaadav, huvitav, kas teistel loomadel ei ole selliseid pingeid? On küll, aga loomad on selline asi, et nädalased neljakäpukil ja jooksevad ja nad jooksevad selle pinged välja. Inimesed käpuli on, siis need roomavad, joosta jõuad. Me käisime sporti teha, võiks teha või näiteks kas võiks sporti teha ringi jooksmine, aga ühesõnaga. Pingete maandamiseks ongi võimalik, et ka siis kahel jalal või kael käel või ütleme, sporti teha ja selle spordiga need pinged välja lasta, aga meil on üks variant. Mina saan aru, et inimesed siis, kui kes joovad, tahavad ennast loomade muutise tahavadki ennast neljakäpukile juua, kuna siis on hea pingeid maha. Ja sportlased on sportlased, on nagu loomad, see tuleb ka praegu välja. Sellest jutust Ja aga, aga öelge veel sellist asja, et, et mida nagu siis veel soovitada inimesele sporti nagu ei viitsi teha, aga pinged on nii suured, mis tegema peaks? No siis on teine võimalus, et siis läheb tohtrionu tohtritädi juurde, see siis targa näoga, kirjutab tablettja. Seda seda selle kohe siin kohe oponeeriks, so hästi halb mõte, aga igasugused tabletid ja selline ei kõlba mitte kuskile. See on nagu haigekassa saab mõne asja isegi odavam. Ma ei, ärme teeme rohupropagandat, noorte raadiosse, ei sobi. Öelge midagi, ei sobi, öelge midagi tervislikku või midagi sellist veel, kuidas saaks ikkagi vastu panna sellele kiusatusele, et väike laps Nii sport on võimalik, rohi on võimalik, need jätsime kõrvale, praeguse spordi jätsime kõrvale. Niisiis on kolmas variant, on olemas siis selline variant, et inimene jääb siis nagu psühhoregulatsiooni harjutusi, et ta karastab ennast hingeliselt ja vaimselt ja need stressid, pinged ei jõuagi temani, ta võtab seda asja nagu külma kõhuga või nagu näitemängu. Kas see religioon võib sinna näiteks kuuluda? No religioon paneb nagu kesta ümber ja niisugune eluhoiakud ja ja, ja noh, näitemänguliselt asju võtta, kui näitemäng on selline, ega ma siis ei hakka. See on siis südamest läbi põdema, sest Lugulaul on selline, kus ma pean siis sellist lugu mängima? Ja siis veel üks konkreetne küsimus, millega siis Tom Tallinnast, et miks see ikkagi niimoodi õnne tuleb, napsu võtnud naine? Naised muutuvad kõik kohe väga ilusaks. Muidu ilusad ei oleks, aga saad veel ilusamaks ja siis jälle hommikul avastada ennast ei tea kelle kõrvalt nagu ta ütles. Kui see kõrval Meil on ja jah, aga miks, miks, miks see ikkagi niimoodi on, et kuidagi muudab tõesti siis ilusad inimesed ilusamaks ja halva muusika nendes paremaks. Peo lõpus pannakse üksik, mis pidu see on, olgu see mingi indi, meeste pidu või mistahes lõpus läheb ikka Mati Nuude või? Ole hea poiss ja tema vastu midagi ei saa. Ei pannakse silt alati peale mingi hetk peo jooksul, et miks see niimoodi naised lähevad kõik ilusaks, sild pannakse peale. Tähendab, seal on nüüd selline asi, et kui inimene napsu võtab, et siis osa pidureid läheb pealt ära ja ja need asjad siis, mis on nagu, nagu kuskil allpool, need ütleme siis ürgsemad ja bioloogilised Sült ja sugutung. Täpselt, kus sa tead, nii täpselt tuleb välja ja siis inimene ei pea enam siis nende kultuur eetikettidega nõnda mänglema jõe orgu, siis otse, et kas teeme ka. Nii et realistlikult rääkides siis võib öelda niimoodi, et kui inimene napsi võtab, siis ta eelkõige joodav oma iidi. Ehk siis nagu iid hakkab, pulbitseb, pulbitseb ja pulbitseb ja lõpuks lükatakse. Ja ainult iid, vaid teatud organid lähevad ka nagu öeldakse, pingesse särtsu täis. Rohkem. Oi, aga ühesõnaga, et tegelikult nagu ma, mis ma siit välja loen sellest vastusest küsimusele, et miks see alkohol muudab naised ilusaks, siis tegelikult on see, et, et naised ongi ilusad kogu aeg, ainult alkohol võtab maha need pidurid, et me märkame seda tegelikult kogu aeg, aga tavaliselt surumised alla ei lähe kohe? Ei, ei ründa. Aga, aga kui alkoholi võtnud, siis, siis me nagu lihtsalt ründame. Ja selles mõttes on täiesti õige, aga nüüd on teine asi, et kui see pits või kaks rohkem läheb, et siis tuleb asja vaadata ka siis selle naisterahva poole pealt ja aga naisterahvale ei meeldi jälle, kui see seal on, siis õlleleht käib üle või mingisugune okse, okse on seal ohohoo ja jah, ja nii edasi, tähendab me peame ma daami poolt ka vaatama. Ja kui me sealtpoolt vaatame, siis on lugu selline, et igale naisterahvale meeldib ikka kaine poisslaps. Siis me võiksime järeldusi teha, et kui meil seda suhtlemisoskust ja suhtlemist julgust on ja natukene sporti teemia spordirajal selle tüdruku kokku saame, siis me võime ka pärast spordirada temaga kokku saada. Väga õige aitäh teile, härra Ennet, soovime teile ilusat advendiaega ja tulevasi pühi. Ja suur tänu jooksimegi teraapiad ja näed, olemegi enamus küsimusi ära vastanud. Üks küsimus, mis on tegelikult juba üle üle üleeilne küsimus Andresel, miks meestel naistel on erinevad nimed? Sellest me räägime siis kohe pärast järgmist muusikapala, milleks olen siis valinud oma lemmikansambel Eestist, selleks on muidu kuumamuudu, saad aru, alates kõnetraadiajast ikka oma mudu on mul südames aimamisi nende laulja naeratus, see oli ikka nii võluv. Kusjuures siin ma kahtlustan, et selles laulus ei laula see võluva naeratusega mees vaid praegune kosmikute laulja laulaksin, aga ma ei ole päris kindel selles. Igatahes kuulake ise, see on omamoodi plaadi pealt kõne võrust ning loo nimi on taevased tahtmised. Kindla tahab, et ma läheksin siin. Kui väheks? Jääks. Edasi. Oleks inimene, tuut nelgi, kuidas oleks? See ei lähe sinna. Laskma Readmatute lamp, nii suur valik, hinga. Juua. Tere hommikut, Tallinna ülikool, siin raadio kaks. Tere, Annika Hussar. Tere hommikust. Miks on niimoodi, et meestel ja naistel on erinevad nimed? No kõigepealt tuleb alustada sellest, et see on niimoodi põhiselt nendes kultuurides, mis meile tuttava omad on nõnda et Euroopas, Ameerikas ja seal on tõesti tavapärane süsteemi eesnimi, perekonnanimi, isanimed ja kuidas kuskil ja, ja tõesti suurem osa nimedest jaguneb naise nimetataks mehe nimedeks selgelt. Aga kui otsida näiteid ajaloost või kaugemalt, siis tuleb kõik ette. Näiteks näiteks on on Aafrikas palju selliseid pisikultuure, kus lastele pannakse nimesid hoopis hoopis teistviisi. Põhiliselt on tavaliselt tegema tegemist niisuguste tähendus nimedega. Et siis mis meelel see keelel lapsele nimeks. Ja ta vastab see tõele, et näiteks Eskimade juures või kuskil ütleme nendes kaugetes kultuurides näiteks niimoodi, et kui naine ära sünnitanud, siis mees läheb jurta uksest välja ja näeb ette, et koer ronib puu otsa, siis ta paneb lapsele nimeks puu. Otsa ronib koer. No kuivõrd nüüd Eestimaad ja puud kokku saavad kuulda, aga Aafrikasse on analoogseid näiteid tuua küll, et, et pannakse tõesti nädalapäeva järgi sündimisjärjekorra. Ehkki selle järgi, kui on on mingi erakordne loodussündmus või erakordne poliitiline sündmus siis laksud tõesti selle järgi nime saada ja sellisel juhul ei ole niisuguseid kindla piirilisi meeste ja naiste nimede rühm, nii et võib küll olla mõni grammatiline tunnus, mis viitab sellele ja, ja küllap ka küllap ka see teemade valdkond on mehe nimede naiseni puhul sel juhul pisut erinev. Et, et siis võib arvata, et kui niisugustele mehelik joontele viitav, et jõuline tugev vamper siis on pigem meheni õrn, mõni loodusnähtus, niisugune õrnakene, siis pigem naise nimi, vihma aga, aga seegi pole kindel. Kärt ja tuleb ju, mõeldakse Robinson Kruusa keele sõbra nimi, reede, kuna ta vist kohtus, eks ole. Reedel, või siis näiteks pannakse nimi selle järgi, et järjekordne järjekordse lapse sünd on rist ja viletsus silla kehvapoolse nime, siis pole ju vahet, kas on poisslaps. Siiski, miks meie kultuuris on meestel naistel erinevad nimed, miks, miks see vajalik on? Ma arvan, et see on ikkagi seotud sellega, et nime põhiülesanne on, on inimest eristada ja inimest tuvastada. Et siis see suurendab neid võimalusi, et me aru saame, kellega on tegemist hoobilt, palju rohkem, meil on kohe mingisugune informatsioon olemas selle inimese kohta. Kas seadustes on kuidagi ette kirjutatud, et näiteks ei tohi panna poisslapsele nimeks Maarika või või midagi sellist? Marikatel kindlasti konkreetselt ei nimetata, aga põhimõtteliselt on see seadus olemas, et selgelt soole mittevastava nime ei ei tohiks lapsele panna. Samas meil on olemas ridamisi kahe soolisi nimesid või siis väga, need ongi tavaliselt väga harva esinevad nimed, mille puhul ei ole teada, kas Eesti teises otsas võib-olla üks, üks sellenimeline mees, üks sellenimeline naine siis, mida otsustada, kelle nimi son? Jah, ja nad tuleb nendega laste sõber Otto-Triin, eks ole, kes oli ju ka nii nii poiss kui tüdruk, üheaegselt kellad, sellelgi oma oma iva ja aga kas meie kultuuriruumis, nagu te ütlesite, on siis selline meeste ja naiste nimeline selge erinevus või vahe olnud siis aegade algusest peale? Meie nimed nii, sellest ajast, mis me, mis me nüüd teame, mõnesaja aasta tagant, siis ilmselt on olnud sama tüüpi eesti nimede puhul on, on samuti arvatud et mis, mis üleskirjutustes leidub, et nende hulgas on nii mehenimesid kui naisenimesid või tähendab siis õigemini, et naistel on olnud ühesugused nimed. Nii et meiegi kultuuris kajastub, aga siis jah, kui need ristiusuga kaasa toodud nimed kasutusse läksid, siis sellest ajast on küll vahe üsna selge olnud. Selge väga hea tegelikult, et see niimoodi on, sest et nii on, eks ole lihtsam, nagu te ütlesite ka inimesele tuvastada juba ainuüksi nagu soo järgi, et on siis nagu mees või naine ja ikka hea on, kui pannakse selliseid normaalseid eesti nimesid nagu Mati ja Mart ja nagu Annika on teil, eks ole, et saab kohe aru, et tegu on ka veel eestlasega peale kõige muu. Nojah, see oli omaette teema, et rahvust küll paljud nimed tuvastada ei aita, aga, aga proosa on enam-vähem selge. Hea sõber, kes sa oled töötanud Eesti raadios 18. detsembril, Eesti raadio sünnipäeval, ootame sind avatud uste päevale. Raadiomajaga tutvumine, vanad sõbrad ja head mälestused ootavad sind kella 12-st 15-ni vanas raadiomajas, Kreutzwaldi 14. Tule kohtume taas sinu Eesti raadio. 14. detsembril rock Café laval Londoni klubidel lemmik briti ansambel muusikud, kes on mänginud koos paljudega Jeff Becki, Massive Attack ini üllatavad alati oma piirideta klubimuusikaga ja piiritu energiaga. Toetavad Eesti Päevaleht ja Sokos Hotell Viru Sassi innustab Elion Eesti vanim rokkfestival grill. 15. 16. detsembril Rakvere spordihallis piletimüügil piletilevi müügipunktides, Andonit klientidele eri ning kaks päeva tõsist roki ta pea kohal olema. Uus kaasaegse tantsuetenduste sari tantsukunst kumu Tedytleb pain bai tantsuteater etendus viima dekordi. Horoskoop sõnn, teid köidab kõik. Ainult pain Faiv tantsuteater etendus just 14. 10. ja 15. detsembril kell 19 KUMU auditooriumis korraldaja sõltumatu tantsu Ühendus. Raadio kaks on see, mis te kuulate, kell on üheksa ja 30. Üheksa, kohe 40 minutit, olemegi Prizzays krissayssed või kuidas tal Eestiga siis Fabretsiis seal, jah, miks mitte. Ja et meil on täna, siis ma tean päris mitut head argumendid, miks mitte. Et meie tiimil nii-öelda, kuhu siis kuulub ka Vaiko Martteegia, Vaiko, meie tiimil on täna viimane hommik enne uut aastat. Puurastame tuleme ka alles kaheksandal tagasi, nii et vahepeal satamist pikalt puhkust, aga et ei jääks üles meil nagu vanu võlgu, siis on veel üks küsimus, jah, tuli meelde, et on selline küsimus. No mida küsis meie käest Margus Tabasalust Tabasalu kandist. Ja, ja küsimus oli selline, et Käis rassismi kohta. Ja millest on saanud rassism alguse. Ja siis Sa käisid, ma saan aru mingite neonatside juures rääkimas, et kuidas see teil alguse sai, millest see tuli ja siis põhimõtteliselt võiks Margusele vastata niimoodi, et et rassism kui selline, kui, kui selline moevool, kui, kui kuidagi mõttevool või ettekujutus bioloogilise ettekujutus, et on olemas mingid bioloogilised erinevused rasside vahel ja ühed on alamad ja teised on ülemal ülemad ja nii edasi, see mõte sai alguse alles 19. sajandil ja 19. sajandi keskel, see on siis võiks ju peaaegu eelmisel varem varem oli loomulikult esinenud ka rassistlikke selliseid, mingisuguseid mõtte mõtteliin, aga see lihtsalt ajaloolaste hinnangul oli see varem oli see lihtsalt nagu, kui suhtumine millessegi võõrasse, tavaline, selline kseno ksenofoobia, et ei olnud sellist ettekujutust, et mingisugused rassid oleksid teistest nagu tunduvalt üle ülemad või kuidagi paremad või arenenumad. Ütleme niimoodi umbes kujutatigi, siis ilmselt võid ajuti neegreid ja teised asja ka varem, aga siis 19. sajandi keskel käsikäes igasuguste loodusteaduslike teooriatega, evolutsioonist ja kõrgematest jalamatest liikidest, evolutsiooni liikumisest justkui inimese poole. Siis sündis ka teooria sellest, et on inimrassid, erinevad kuulsaim autor on seal kobinüü Suzanne, kes kirjutas essee inimrasside ebavõrdsusest ja seal ta siis väitis, et valged inimesed ehk aaria rass on nagu bioloogilised, kõrgemad arenenumad moodustavad tõelise tsivilisatsiooni ja kõik ülejäänud on madalamad. Aga huvitav, mis ajast hakati tooma, orjasid orje varem? Tunduvalt varem pike vanem, aga see põhines nagu sellel lihtsalt tuli jõud ju oli jõudu ja võimu neid vedada. Nojah, aga selles mõttes ikkagi kuidagi ikkagi ütleme kord koduabilised ja sellised paraku nagu räbala seostuvad just nimelt mustanahalistega, eks ole. Et et kunas see võis küll alguse nagu saada, et kas Tallinna nagu väga-väga ammu ütleme, kas Vanas-Kreekas koduabilised orjad olid olemas, orjad küll, eks ole, aga nad ei olnud vist, eks ole. Eelmine rassiline jah, see oli selle peale, kes olid kodanikud ja kes ei olnud ja kes oli igati väljastpoolt sisse tulnud, ei saanud kodanikeks, nemad pidid tegema mingisuguseid teisi töid. Ja nüüd rassism sellisena, nagu me teda praegu tunneme, nagu teda tunnevad kojamees ja Aivar Riisalu ja nagu paljud ülejäänud tuntud kuulsad inimesed, kes annavad eeskuju kogu eesti rahvale, selline tekkis ühesõnaga umbes 150 aastat tagasi umbes 150 aastat tagasi ja selle raames on tehtud ka teadusliku rassismi vähendatud. Ehk siis on teaduslikult püütud väita ja põhjendada, et, et näiteks valge inimese aju on palju suurem ja et on väga kuulus, on pildiseeria, mis avaldati 1957. aastal kahe autori, nuti ja Clydoni poolt, kus on näidatud, et valge inimese ja šimpansi vahel täpselt kolju kuju poolest asuvad siis neegrid mis on täiesti eksinud vale. Selles mõttes, et me kõik symbol siga väga ühel pulgal, väga ühel pulgal ja siis ühesõnaga on viimasel ajal on tehtud uuringuid või mingi hetk hakati väitma, et Aiki uuringutes on mustanahaliste skoorid justkui madalamad. Väidetakse siis jah, et valge inimese keskmine 100, kollasel on 110 ja mustal on siis 90, vist on, aga selles mõttes juba ainuüksi millest selline nagu jaotus, mis on nagu hästi nagu selle ümar 90 Ta kübara, see näitab seda, et millel see põhineb väga kahtlane ja, ja, ja selle, nende erinevate tulemuste taga võib olla siis see, et, et lihtsalt valge inimese kultuuris olemasolevate uimasena nüüd keeruliseks läks. Ühesõnaga need testid on tehtud valgete inimeste poolt. Küll küsimused on sõnastatud sellisel viisil, mida neile lapsest saadik koolis õpetatud. Ja sellest on võib-olla tulnud need erinevused, et mingisugused ülemaailmsed aga igal juhul teaduslik seisule. Jah, nii et loodame, et vastasime enam-vähem sellele küsimusele ära. Kell on kolmveerand 10, muide inimesi, kes ei saa täpselt aru, ütled, mis on kolmveerand 10 harjunud, öeldakse veerandi ja kolmveerand ja kas need on siis 10 läbi 45 minutit või üheksa 45, kell üheksa, 45. Inimestele teadmiseks, kuulame natukene, Genialistide, minge kindlasti, jääge kuuldele, sest et me õpetame teile miljonis keeles ütlema, eks ole, täna, mis lause see oligi, et oo oh, mu jumal, mul on kirvest peas ja seda, seda, seda lauset, mis on hädavajalik erinevates kultuurides ja ka rasside vahel nagu toimimiseks, seda me kindlasti õpetame teile, aga siin nagu siis lubatud, vana hea, Genialistide rock n roll'i, paramaapealne paradiis on rock n roll. Helilooja pallis. Arvutage mitu pilli. Eelistage. Salvestage lehtedest, skandaalidele paali. Karjasena soovitavalt. Kõigi armastate. Albumi reklaamiks on näiteks. Kontserdi ajal laval haljastada. Palun, sul peab olema, aga see. Juba tegin ju lehti. Mida rohkem olen elanud? Et sul ei olegi raadiot? Raadio puudumine pole olnud juba aastaid veenvaks põhjuseks, et neid mitte kuulata. Me oleme hinder, näiteks, palun. Wwwdataks ärgaksee ärgaks poee. Janne, muide, kes teeb sellist kiisu häälda, täielik kiisu. Spaiski öeldis oli ka üks beibis poisiks kutsuti võimetamiste nimeline Emma äkki. Ühesõnaga väga vahva selline Exus niikuinii kahju Lexus laiali on, aga loodame, et tuleb sealt veel pauku ja tüdrukute kui Peeter Rossi poole pealt. Nii head kuulajad. Selle aasta viimane keele tund räägib asjast. Meil on vaja ja teil on vaja osata järgmisi lauseid, mida me neile õpetame. Laused on siis on, oleme valinud välja kõige unive universaalsem lause, mis me mõtlesime, mis sobib absoluutselt kõikidesse keeltesse, mida on vaja öelda erinevates riikides, kohe saate teada. Ja see on siis ohmu. Jumal, mul on kirves peas. Ja oleme seda juba öelnud eile esperanto keeles, Soome keeles vōi looja päästscheni on kirves. Ja muud sellist. Täna läheme siis kõikidesse maailma ülejäänud riikidesse, nii palju, kui me jõuame nii palju kui meil rammu ja, aga me paneme kindlasti selle üles vähemalt mingilgi määral, eks ole, meie veebisaidi foorumisse. Veeveeerr kaks. Jah, et näiteks kui te lähete Saksamaale ja teil on, teil tuleb selline piinlik hetk, kus te seisate sakslasel silmitsi, aga teil ei ole midagi öelda, teile tundub nagu ei oskagi millestki rääkida, ei tunne, ei tea mida öelda, et võiks nagu meeldiv olla, siis öelge oomann, kott, Eskib, ain aks in maine kop. Tegelikult kui palju on saksa võimalikke variante, jah, neid öelda tahtsingi kohe lugeda kohe ka näiteks saksa keel. Sama lause austria dialektis on hümni Ossons virn. Hogain, Mayna Peeerrn? Jah, praegu ortodoksid, sakslased lasid peenet naer, neil meeldib irvitada. Austerlaste üle ei oska eriti saksa keelt, rääkisid huvitamiselt austerlased, nime triivis, räägivad hümni, Ossons virn. Aina piiril on. Väga tore, siis võib-olla bulgaaria keel ka vahelduseks Smitte Bulgaariasse ostetakse palju ju kinnisvara ja näiteks rektor Jaak Aaviksoo vend, eks ole, möllab seal kinnisvara turule, sa ei ole eestlane, kui sul pole Bulgaarias kinnisvara. Niiet poose moi hakkab Bulgaaria keelgi nagu vene keel poose moi. Njah, koi, nii sa Bradva ka vaata suhteliselt arusaadav ju. Nii kui te lähete Iisraeli ja kohtute seal. Suitsiiditerroristi siis tõenäoliselt on teil vaja varsti pärast seda tormata haiglasse haiglasse ja öelda selles registratuuris, mis teil viga on, kuigi tegelikult on see küllalt hästi näha, aga sageli inimesed ütlevad. Ai, mul on käeluu katki happe appi kui korstna jääb ju selle kohe ära, nii et ei peakski seda teadma. Aga te tahate seda öelda segaduseni, oh lohim jess jess, liigarzenbaross, jess, liigarsen, paros. Niisiis on siin, ma võtaks mingisuguse naljakal farsi keel, võta vaata kus farsi keelt räägitaksegi Iraanis ja Afganistani aladel mingitel väga hea, seda on vaja teada siis eesti sõduritel, kes seal Madistavad tähelepanu eesti sõdurid, keerame raadio kõvemaks. Kõigepealt defardi keeles tuleb ütelda tehniline väljend nagu oh Rahvusvaheline võrdlemisi noh, et nagu õue ka ohker siis mai ka ta on koodi. Lihtsalt nagu parat. Niisiis, kui te lähete Kasahstani Rootsi, Kasahstani siin ei olegi nii olnud, jah, te olete rootsin sisse. Rootsis on hästi head Fiskars kirved siis viskaski, töö, kirved siis kohast kohtades, sellega on mõistlik öelda OR küüdi, jõheren, üksaini hüvidet ja höövlitööd. Ja siis, kui te lähete Jaapanisse, siis te saate niimoodi. Ah, mitte oht, jätke meelde, jaapanis õu on, ah. Vaata, kui mul tuleb meelde esimene hapningile, tundsin, pigem võiks kõlada. Kamisama tasinu Adomono onuga aimasu, jah, palun kirvest heas kirjas peast ära. Ja siis jaapanlased tulevad oma kõrgtehnoloogiliste seadmetega robotitega ja mingisuguste selliste sujuvalt liikuvate elektrooniliste käppadega ja võtavad teid seal välja toyota robotid. Nii, aga veel, mida inimene peab oskama siis muidugi itaalia keeles. Kui te lähete, olete läinud itaalia keel Itaaliasse õppima, itaalia armukunsti uusimaid saladusi, Serenaadide kunsti siis itaalia serenaadi, klassikaliselt selliseid ilusat Serenaadid, mis väga hästi mõjuvad, algavad alati fraasiga. Siiami Asjon, Ellamine, Testa, NL Miietest, Mullen, kirves pea. Oh mu jumal, mul on kirves peas. Kuule, äkki jätame siis ülejäänud avastamisrõõmu juba meie kuulajatele, paneme selle ilusasti foorumisse üle. Me pidime nüüd rääkima ilusat jõulujuttu, et kuna meil, eks ole, meie tiime, Vaiko Eerik Mart Ta lõpetab selleks aastaks tulema tagasi kaheksandal jaanuaril alles. Me läheme pikale pikale puhkusele. Magame hommikuti kaua-kaua. Ei, mina ei maga, mina ärkan jumala minule, helistage telefonil kuus kolm üks kaks null eriti varahommikul nõudke jälle midagi, mis te tahate nagu igal hommikul koguge igavikuliste küsimusi ja ei, ma usun, et siin vahepeal daamid teevad oma tööd väga hästi. Kuule, mul on sulle jõulukingitus ka, aga sa pead luuletuse lugema. Mina või? Näe, pakkisin ära vaata sihuke kui toimer ja ongi päriselt ilusti ohi veebikaamerasse ka, näete, Ericsab siukse asja. Ja pean luuletust lugema. Nii, loen siis otse südamest südamesse minema luuletuse. Anna andeks, armas, et mu kael on karvas. Oot, Nix armasid, kael on karvas habe, Pulsti vanunud hambad ussitanud, rinnus piibupigi süda ometigi hoiab sinu ligi. Nii ilus, aitäh, vaata ka selline jõuluvana aplausi või kuidas ei osanud. Pere on ümber, jõuluvana hüüab siis selle peale, kui sa oled, kui mulle endale selle luuletuse jääb, alati. Ta oli nüüd hüve, siis ta ütleb, et, et vōi looja pääseni on kirves, palun õitsele kohe, paberist väljavõte täna teada, mis seal, mis seal on? Ole ole ometi Robbie Williamsi raamat. Kuulake, harilik, kuidas väikesed lapsed avavad kingitusi. Imeilusti pakitud. Oi-oi, aitäh.