Tere eetris anportaal tehnolooga kommentaar esitab Kristjan Port. Tänane kommentaar puudutab käesoleval ajastule iseloomuliku reklaamivõimalust, mis ilma internetita oleks ebatõenäoline. Reklaami eesmärk on kohata võimalikult suurt silmapaaride arvu, et seejärel kopeeruda inimteadvusesse, asuda käitumist juhtivate kangide juurde ja suunata käsirahakotti haarama, kui teele satub õige märgistusega kaubaartikkel. Reklaamiefektiivsus sõltub turu suurusest. See tähendab, mida suurem on potentsiaalsete reklaaminägijate arv, seda suurem on ka reklaami tasuvus. Nii pole ka mingi ime, miks suurtes riikides maksavad näiteks televisiooni reklaamiajad rohkem kui meil. Kui mainitud kalliste reklaamiaegade seast otsida. Kõige kallimaid võib ilma suurema riskita kihla vedada Ühendriikides populaarse ameerika jalgpalli finaalmängu Superbowli aegse reklaamisekundi hinna suhtes. See maksab miljoneid. Kõrvalepõikena Superbowli reklaamiefektist olgu mõne aasta tagune juhtum, kui Janet Jacksonil paljastust Justin Timberlake abil osa rinnapartiist jahu, otsingukeskkonnas moodust Janet Jackson 60 korda otsitumaks kui senine populaarsem Paris Hilton, kellel ka siis oli probleeme internetis levivate keha paljastavate videolintidega. Aga see selleks, meid huvitab, et Superbowli on reklaamiandjate erakordne meepurk. Tänu hinnale tundub ebatõenäolisena Superbowli pausi ajal suudaks ennast reklaamida mõni vähem ettevõte aga ometi on see võimalik. Selleks on vaja kasutada nõndanimetatud Streisandi efekti. Viimane seisneb reaktiivse jõusuuruses, mis tekib internetis tänu millegi ärakeelamisele. Mõni aasta tagasi püüdis tuntud laulja ja näitlejanna Barbra Streisand ära keelata tema majas tehtud pildi olemasolu internetis. Raadiokuulaja ilmselt teab kui võimatu ideega on tegemist, aga Barbara seda ei teadnud. Selle asemel alustas ta kiivast kohtulugu, nõudes trahvi ähvardusel, et tema maja puudutav pildimaterjal internetist ära kaoks, kuna see riivab tema privaatsust. Kuid selle asemel, et lasta lool olla, sest keda see majakene ikka eriliselt huvitab, pealegi ei saada ju oma maja füüsiliselt varjata. Selle asemel tõmbas provost raisanud ebatervet tähelepanu nimetatud fotomaterjalile ja nii muutus pea olematu privaatse ruumi riivanud tõeliseks avalikuks skandaaliks. Nüüd on juba kolmandat aastat Interneti teenuse firma kõu tädi pannud kokku reklaami, mis oma sisult paneb proovile juba mainitud Janet Jackson'i palja ülakeha juhtumi poolt defineeritud sündsuse piiri. Loomuliku tulemusena on meediaõigused omav CBS Gode direklaami lükanud aga ukse taha mille peale kõu tädi teatab avalikult, et nende käes on selline reklaam, mida rahvale ei tohivad näidata mille peale omakorda tekib, milleni päises rahvamassis Streisandi efekt ja nad tormavad kurikuulsate keelatud reklaami ise otsima. Ja leiavad selle ei kusagilt mujalt kui kõu tädi koduleheküljelt. See on palju parem tulemus, kui lihtsalt telekast reklaami vaadata ja võib-olla kunagi Kakkov tädi kodulehele sattuda. Täna on olukord juba aga selline kõu tädi teeb reklaami valmis ja massid reageerivat Superbowli nime kuuldes, nagu Pavlovi koerad ning lähevad instinktiivselt otsima. Ega Goda til pole sellel aastal midagi intrigeerivat rahvale näidata. Taoline asi saab toimida ju ainult internetiajastul ja need on olemas juba esimesed trikist arusaajad. Esimene alternatiivne katsetaja Godedi kõrval on üks pornomaterjali levitaja, keda ju muu ei huvitagi, kui et inimesed oma lehtedele meelitada. Neil pole nüüd muud vaja teha, kui Siibeeessilt saada ülitulus. Reklaamist loobumise teade.