Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere. Eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Töö käigus muudetakse energiat ja ressurssi millekski kasulikuks soovitavalt sihipäraselt, vältimaks energia- ja ressursi raiskamist, muutumist millekski tarbetuks. Tööprotsessi kirjeldavad mitmesugused andmed. Vanasti jälgisid neid inimesed, kes reageerisid vastavalt paremale äratundmisele. Tööandmetega aga ei ole meie tugevuseks. Paljud eelistaks vähema kognitiivse koormusega tööd kuigi ega sedagi taheta teha. Esmalt siirdusidki masinatele kehalisemat tööd. Käes on töö juhtimise siirdumine masinatele. Täpsemalt loovutatakse juhtimine Alguritmidele. Andmeid haldavatele, loogilistele sammudele arvutavad masinad, teostajad, kuna nende olemuseks on sooritada kõige detailsemaid samme täie pühendumusega, tänu millele saab neid sundida tegema vähem vigu. Samas vajamata puhkust ja lõunapause. Näiliselt on toimumas puhas siirdeprotsess, mis vabastab inimese töötavast ja isegi ohtlikust tööst. Kas te seda ka päriselt Tahab pole veel päris selge, sest mõned inimesed on hakanud muutustes kahtlema eriti just pärast seda, kui neile öeldakse, et sul pole enam vaja tööd teha. Kui masinad võtavad üle töökorraldusliku otsustusprotsessi, märgatakse ehmatusega, et inimest ei vabastega vallanda, teine inimene talle ette heidetavate vigadega vaid tunnetetamasin. Võiks arvata, et, Selles pole midagi uut. 11 aastat tegutsenud Uuberist kujunes uue töökorralduse märksõna. Alati leidub kusagil, kes tahab oma tööd. Pakkuda ja mõnes teises kohas vajab keegi just sellist teenust. Huber pakub töö ja tarbija teineteise leidmiseks kliendisuhte loomisel vormi. Taksojuhid kogesid lühikese ajaga, kuidas uudne lahendus vapustas sõiduteenuse turgu. Juhid ühendati lahti organisatsioonidest ja muudeti ühikuteks. Milledelt kadusid kollegiaalne läbirääkimise positsioon organisatsiooniga seotud sotsiaalsete garantiide hüvede võimalused. Töövoog muutus kiiremaks ja dünaamilisemaks. Kui töö ja tarbijad leidsid teineteist sujuvalt infomaastikul võrreldes varasema künkliku organisatsioonilise ja bürokraatlikku olustikuga Tööväärtus muutus jooksvalt vastavalt turu nõudlusele ja nii edasi. Platvormi pidaja isoleeris, ent töövõtjate muredest, kuna autojuhid heid tööthuubrile vaid klientidele. Uus teenus tegevat kõigile head, kuid võimaldab nii palju töötada, kui vähegi end müüa suudetakse. Nii palju tarbida, kui on raha. No ja kliendi jaoks oli konkurentsi areng soodne, sest näiteks USA-s viie aastaga taksojuhtide sissetulek vähenenud umbes poole peale mis tähendab toru teises otsas sissetulekukogujatele suuremat. Töökoormust tööga seotud informatsiooni haldamise tõhususe kasv on loogiline kohe, kui selleks avaneb võimalus trendi valdkondadesse, mis ei ole nii harjunud veel mõtlema. Näiteks haiglad, ülikoolid, advokaadibürood ja nii edasi. Päästikuks Covid, banneppideemia tõuge harjutada kaugtööd. Töö polnud enam organiseeritud ühtse töökoha, territooriumi vahendit. Et aga mis lahendas mitmel juhul isiksuste tähendust. Mõnel juhul polnudki enam oluline, et töösooritusega käis kaasas vestlus kohvinurgas ja muu sotsialiseerumine. Kaugelt tegutsedes märgati rohkem tööpanust kui inimest. Eriti kui viimaste asendas kaugtööplatvormil abstraktne ikoon. Mõtlema ei pea ainult läbi Uberi prisma, kuigi. Ülekauguse tööbanuste juhtimine sarnaneks taksoteenuse korraldamisele. Saad tööd, olles õigel ajal õiges kohas ja õigete oskustega. Masin peab kõigil arvetega oma. Tiivseid eelistusi esialgu võibki paista, et kõik sõltub indiviidist endast. Lisaks lubatakse suuremat vabadust ja ettevõttet. Teleparanenud konkurentsivõimet. Masin teostab juhtimisülesannete, õpid. Muuhulgas kombineerib töid ja tegevusi üha leidlikumatel viisidel mõõtes oma otsuse edu varem kokku lepitud eesmärkide vastu. Leidlik masin võib rakendada uuendusi, mille kohta inimene esmalt üllatud, sest tema poleks nii osanud mõtelda. Ja seejärel. Küsimus kas nii üldse tohiks? Tänu inimeste omavahelisele suhtlemisele tärkavad kirjutamata reeglid. Sotsiaalsete normide mõttelised piirid mis on hoidnud inimeste valikud neile mõistlikke või vähemalt aru saadavatena. Masinal taolised piirid puuduvad. Ja selliseid inimlikke tingimusi on äärmiselt keeruline, kui mitte võimatu neile algoritmidega kirjeldada. Taolise arengu tulemusena võivad Masina jaoks arukad valikud lahkneda inimeste huvidest. Inimeste käes. Oleks siirdeprotsess aeglane ja võib-olla jookseks liivamasina taga on kiiredega viibi tahetneristavatelt koosolekutel sest nemad muudavad energiat ja ressurssi millekski kasulikuks. Noh, just nii nagu tahtsime. Kuula varasemaid portaale R2 L2.