Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere. Eetris on portaal, tehnoloogia, kitarri esitab Kristjan Port. USA president kasvatab valimiste huvides pingeid Hiinaga. Oleks, keda ebaõnnestumistest süüdistada. Suve keskel nõudis ta Hiina ettevõtetele kuuluvate uidžati ja Tiktoki sulgemist tema hoolde usaldatud territooriumil. Jätkamise eelduseks pakkus teenuste müümist mõnele kohalikule ettevõttele. Üks neist on Hiina Facebooki laadne sotsiaalmeedia platvorme, mida eelistavad suhtlemiseks kasutada ka miljonid Ameerika hiinlased. Teine mainidutest, kolme aastane videoepisoodide vahenduskeskkond, enamusel aga arvatavasti rohkem tuttav. Võitšett kuulub Hiina hiigelkonglomeraadi lettensent, mis omakorda on mitmete suurte USA tippettevõtete suuraktsionär. Vaevalt et keegi ameeriklastest isegi unistab või chati ostust. Seevastu Tiktoki võimaliku ülevõtjana ilmusid välja tuntumate seast IT-hiiglased, Microsofti orakil ning hiljuti lisandus kaubamajakett Walmart. Tegevussfääride kaugusest hoolimata toopideo kanali ostuvõimalus esile ühise huvi tabada valitud infovooga sele peamiselt noortest kasutajatest. Segmenti. Diktokil on USA-s umbes 100 miljonit klienti ehk iga kolmas ameeriklane. Kaubamajale võimaldaks diktok tuua kaubad seebist sokkideni ostuhimulise sihtrühma teadvusesse muutes kaubamaja ühtlasi siis oluliseks reklaamiettevõtteks. Holmartid peetakse kõige tõsisemaks Amazoni konkurendiks. Konkureerimisega kaasneb tegevuste kopeerimine ja pool Morton liikunud jõuliselt informatsiooniga kauplemise sektorisse kasvatades jõuliselt onlain-kaubandust, arendades sarnaselt Amazoni eeskujule sisu tooteid, vahendavad meediakaubandust ning rahastades teleseriaalide ning filmide tootmist. Microsoft ja Oracle lähenevat lõpptarbija vajaduste turule ilma sokkija seebita aga on kodus infotehnoloogiliste ülesannete lahendamisega. Pole välistatud, et Tiktoki võimalus seostub meelelahutuse müügiga ja toob päevavalgele mõne uuegi arengusuuna vabale turule sekkudes ettevõtete omanike ümberjagamise põhjenduseks esitas president julgeoleku ohtu. Kui ameeriklaste suhtluse videole realiseeruvad võõramaa teenus keskkonnas. Pole teada, kas Hiina valitsus on päriselt huvitatud Tiktoki kui teenuse rakendamisest rahvusvahelise poliitika tööriistana aga vähemalt kasutavad nad selleks skandaalse olukorra pakutavat võimalust. Augusti lõpus täiendaski riik ekspordipiiranguid tehisintellekti tehnoloogiate osas. Uues regulatsioonis loetakse piirangutele alutatavate toodete tunnuste seas vähemalt näiliselt ka TikTok'is rakendatavaid tehnoloogil. Mis tähendaks, et teenuse omanik paitans, peab küsima Hiina riigilt võimalikule USA omanikule edasimüügiks litsentsi. Sealsed ametnikud juba vihjasidki, et firma peaks uues olukorras läbirääkimised peatama. Asjaolu, mis sunnib, et aga ka USA osapooled ebamugavasse olukorda. Presidendi ettekirjutuse järgi peab teenus kuuluma USA ettevõttele hiljemalt septembri keskpaigaks. Vastasel juhul tuleb see ameeriklastele sulgeda. Arvestades aga iga kolmanda ameeriklase võimaliku pahameelega ja USA-s ostult huvitunud ettevõtete jõulist lobipotentsiaali võib vastuseisus esimesena silmi pilgutada valimisteks valmistatud president ja pinge laheneb poliitilise nõrkusehoog katarsise ka kui riigipea peaks tegema järeleandmisi. Noh, võimalik, et sellest efektist esialgu hiinlastele piisabki. Uidžati keeramisega seoses vihjavad Hiina ametnikud, et sealsed tarbijad hakkavad boikoteerima muuhulgas Apple'i tooteid. Hiina ametnikud selliseid asju ette teavad, jäägu mõtteaineks. Siingi võidakse mängida USA presidendivalimistest pinges närvidel sest näiteks Apple'i börsiväärtus oli 2019-st. Aasta jaanuaris umbes 700 miljardit USA dollarit. Sügiseks hüppasega väärtus triljoni dollarini. Mõne kuuga lisandus veel paarsada miljardit ja siis tabas maailma Covid viiruse šokk ning firma kaotas kogunenud rahalise usuvarast umbes kolmandiku. Kuni tabati heliisolatsiooni ja kaugtöötingimustes, võidavad just IT-ettevõtted jalgas Apple'i aktsia meeletu tõus. Firma väärtus oli augusti viimasel päeval 2,29 triljonit dollarit. Arusaadavalt võtab investeeringupõllul kasvava raha magusus nii mõnestki valijalt argipäeva valu. Samas näitab lähitulevik, kas Hiina turu võimaliku kättemaksurisk rikub Bly väärtust ja valijate tuju kasvõi ajutiselt sest valimised toimuvad kolmandal novembril. Teisalt, kuna sealne president otsustas enda populaarsust kaaluda populaarsete IT-teenuste vastu tutvustab antud eksperiment peagiga mõõtmiste tulemust. Kuula varasemaid portaale. L2.