Tere hommikust, Urmo Aava. Tere hommikust. Urmo on siis Eesti praegu mõttelist kõige parem rallimees, eks ole, Markko Märtini vari on need eest ära kadunud. Enam ei, võrreldasin värtiniga õnneks ja tulid just eile Portugalist saabusid hilisõhtul, ilmselt oled nüüd väga väsinud, aga esimene kohvi raadio kahes on juba niimoodi hinge all või vähemalt kurgust hakkad vaikselt üles ärkama, et Portugalis tulid teiseks. Aga oleks pidanud võitma, mis siis juhtus? No ei tulnud, teiseks jäin teiseks jäid teiseks ja mis juhtus? Eks? Suhteliselt tavaline asi selles meie meie klassis, et need rehvid on nii, nagu nad on. Aga võib-olla sellele ei, ei olegi. Peatatutega. Muutub kohe väga nukraks, ei muutu nukraks, et iseenesest tegime hea ralli ja hea meel, kiirus oli, kiirus oli väga hea ja ja suutsime tegelikult kuni sinna rehvi purunemiseni rallit kontrollida, et see on meie jaoks tähtis ja ja niikaua, kui me saame objektiivselt öelda, et me oma tööd teeme hästi ja ja, ja, ja sõidame kiiresti, siis ongi tegelikult kõik hästi, noh, loomulikult kõik ootasid võitu ja võit on tähtis ja südame sinna ära tooma läksime. Jah. Kahjuks nii seekord ei läinud. Sõidetakse suukiga, kas sa võid ju päriselus oled ka Suzuki mees või? Ikka ikka on jah, sa ei saa muud moodi sellest üle ega ümber praegu, et kui läksid Subaru tiimi sõidaksid muidugi varuga. No nii, nii ta on, ega et nii nagu rallis, nii ka tavaelus. Ja kui kiiresti sa muidu sõidad niimoodi linna vahel? Ma proovin ikkagi suhteliselt viisakalt sõita, et ma arvan, et mul ei ole nagu vajadust ka väga kihutada, kui ma kuma rallilt olen, siis ma siis ma olen isegi võib-olla teistele liiklejatele natuke alus, sellepärast et ma olen liiga rahulik ja ja tegelikult see kolm päeva ja 350 kilomeetrit kihutamist teeb, teeb suhteliselt rahulikuks, et võib-olla soovitan ka sama inimestele käia, vahel mõnel ringrajal kihutada või saab ennast välja elada, välja elada ja selle võrra saab rahulikum olla linnas. Aga milliseid võimalusi üldse Eestis on, on selleks, kui tahaks minna kuskile ennast välja elama? On ikka radasid, et Raplas ja Tabasalus. Aga loomulikult võiks rohkem olla ja ja need võimalused võiksid paremad olla, aga ma arvan, et et see on siin. Eks raha tekib järjest rohkem juurde ja, ja see asi siin lähiaastatel muutub, et tekib rohkem võimalusi arvastajatel ennast maha laadida. Aga kui sa oled sõitnud erinevates maailma riikides noh, ka niimoodi nagu rallit vaid tavaelus, siis kas Eestis liiklusolukord, mida õudselt kirutakse, on, on siis nagu hullem kui muidu mujal seda kihutamist ja ebavisanud, kus ta on siin rohkem liikluses? Ma arvan, et inimestel on üldse komme, et anda hinnanguid, et meil on nagu halb ja mujal igal pool mujal on parem, et me leiame, et midagi väga hullu on, aga võiks nagu just viisakuse koha pealt on, võib-olla natukene on häda, et nüüd on, nüüd on muidugi olukord paremaks läinud inimesed ja nagu väga kurja teha üksteise peale ja, ja see nagu paremaks muutunud, aga aga mis mind ennast nagu väga segas Norra liiklus, et seal on liiklus jube uimane, jube aeglane ja ja, ja seal on nagu raske harjuda, kui, kui suure tee peal sõidetakse 55 ja kuue kümmekond siis lasso, et maanteel või maanteel, et siis ja kui sa võtad nõuks 80-ga mööda sõita, et siis vaadatakse kurjalt põhimõtteliselt originaali jah, et kurjategija huvitav, kuidas on siis võimalik, et sealt on tulnud, on ka mitmeid rallisõitjaid nagu Petter Solbergi ja nii edasi kolonel, väsisidki, rahulikum, see räägib nii närvi. Aga räägi, Urmo, millest see tuleb sinu arvates just nimelt Sid Põhjamaadest, no kaasa arvatud eestistaja Tin, sina sinu praegused, eks ole, nii-öelda autokaaslased, kes sõidavad suugiga samas Junior WRC sarjas, Jaan Mölder, Aigar pärse, soomlased, eks ole, paljud kõik põhjamaa inimesed on sihuksed kihutanud sind just, võitis rootslane Anders, on jah, et millest see tuleb? Igasuguseid teooriaid on, aga ma arvan, et see ala on suhteliselt populaarne ja ja tahetakse tegeleda ja sellepärast tulebki ja, ja kindlasti on ka ütleme, et kui me vaatame seda proportsiooni, et MM-karussellis on ikkagi enamus rallisid kruusarallid, siis siis Põhjamaades ja kaasa arvatud Eestis ega Õnneks on veel kruusateid ja ja kui sa nendega sõidad ja see varakult sinu sisse harjub, siis, siis ma arvan, et see on nagu üheks eelduseks rallisõitja arengus, aga aga loomulikult ka see, et et on noortesport ja ja üleüldiselt, et ralli on populaarne ja fookus on nagu õiges kohas, et ma arvan, et sellepärast tulevad, pole lõuna, lõunamaades on rohkem ringrada populaarsem ja ja, ja võib-olla ei pöörata nii palju tähelepanurallile. Aga meeldib sulle endale sõita, milliseid, millises, millise pinnasel ja mis aastaajal kõige rohkem. Tegelikult on eelistused ära kadunud, et kunagi võib-olla tundus asfalt selline ebameeldiv ja Ma ei tundnud ennast hästi, siis. Mingi hetk plõks ära käib ja sa hakkad, hakkad midagi aru saama, et kuidas seal asfaldil sõita võiks, asfalt on iseenesest kohati isegi kihvtim, sellepärast et seal toimuvad asjad palju kiiremini ja veategemiseks ei ole nagu põhimõtteliselt üldse ruumi. Et seal juhtub kohe häda ära ja põhimõtteliselt oled ennem, kui sa aru saad, oled juba teelt väljas. Et sellest, seda nõuab rohkem ja, ja selle võrra on nagu nauding suurem. Sina oled ilmselt kasvanud ja rool käes, rallisõitja peres ja ütleme, kui kaua see, kui palju ja kui kaua sa pidid sõitma, enne kui sul käis ära see plõks, et sa hakkasid üldse aru saama teekatetest asfaldist ja jaagu autot reaalselt tunnetama. Eks neid plõks on nagu palju käinud. Et ega ta üle ei tule, et ega ma kogu aeg liigun edasi, aga, aga asfaldil võib-olla asfaldi arusaamine on nagu kõige keerulisemad, kui sa oled tulnud tulnud kruusalt ja taust on kõik sõiduvõtted kruusalt puusalt õpitud, siis ja, ja ka natukene häält, et siis on alguses keeruline asfaldiga hakkama saada, aga see nõuab teatud koolitust ja ja, ja siis arusaamine tuleb, et ega ta üle ei tule. Kui vanalt sa üldse istusid üldse autorooli või ka ralliauto rooli? Rooli oma iseenesest hakkasin päris päris varakult, et ma olin vist viiene. Nii seda võiks veel kord öelda. Liene ja sõit sõitma hakkasin kaheksaselt. Ahah, seda võiks ka veel kord hakkas sõitma 800. Selge siis on arusaadav, kus need head tulemused tulevad üks pala muusikat vahele ja seejärel jätkame Eesti parima rallisõitja Urmo Vaga. Tere hommikust, te kuulate Raadio kahte ja meil on külas Eesti kõige parem rallisõitja Urmo Aava. Tere veelkord, Urmo. Tervist nii ei, räägime natukene rahast, sest et sellest alates Urmas Oti intervjuudest ei ole pääsenud ükski hea külaline mitte üheski heas saates, olgu see siis raadio või televisioon. Et sinu tiim, kui palju seal inimesi on ja mis su tiimi eelarve see on? Ütleme niimoodi, et raske on öelda, inimesi on tegelikult päris palju. Ja, ja tänaseks on õnneks nüüd Eesti taustajõud väga tugevad ja tehakse mitmel mitmel rindel tööd ja, ja ütleme, et selle aasta eelarve 13 miljonit krooni ei ole naljaasi, mida kokku saada ja pluss on veel. Tiim välismaal, kes, kes tegeleb siis auto ettevalmistamisega, aga autode saite siis lausa suukilt, eks ole, sellega ei ole mingit nagu Igi, et ei pea seda välja ostma. Ei, sellega ei ole absoluutselt, et meil on lepinguline suhe ja seal on ära märgitud, et palju me peame raha tooma, et sõita ja ja kui me selle raha toome, siis lendame kohale ja hakkame sõitma, noh, kuidas see ralli, see on üks auto veel mitu autot, nagu on tennisemängijatel mitu reketit. Tegelikult on ka varuauto kuskil olemas, aga fil Raplas ja praegu mingi sõbra käest, et tegelikult tiim asub Ungaris ja ja kui näiteks testidel midagi juhtub enne rallit, siis tavaliselt on niimoodi arvestatud, et jõuaksin veel tuua varuauto kohale nagu rallil juhtunud midagi, ka siis põhimõtteliselt see auto, millega sa alustasid, sellega. Peate lõpetama ja kui sa suudad ta nii ära lõhkuda, et sellega ei ole võimalik jätkata, siis on ralli läbi. Ja järgmiseks ralliks on siis uus auto. Õnneks õnneks meelde on nagu selles mõttes hästi, et siis tuuakse järgmine auto ja sõidame edasi. Mingit suurt traagikat ei ole. Üks natuke vaheküsimuse, et kui palju autosid sina oma elus oled ära lõhkunud, üldse? Ei olegi, võib-olla. See on nagu raske öelda, et millal, millal see auto nagu päris katki. Et rallimehaanikud on uskumatult tublid inimesed ja ja kui esimene emotsioon alati olnud, selle autoga pole midagi teha, et siis läheb, läheb mõned päevad mööda, on juba, on selge see, et saab auto täiesti korda teha. Vist ühtegi autot nagu päris niimoodi ära lõhkunud ei olegi, sellest midagi teha ei saa, aga eks ma nüüd üle katuse ja, ja puudesse olen sõitnud ikkagi omajagu, et aga süle katav sõitmine on, on ikka hirmus kogemus või ei ole? Pigem on seal see, et tulemus tegemata, kui, kui see vihane vihaseks ajab, pigem jah. Ma ei oska öelda, et see on sama hea, kui jooksja rebestab endal lihased jääb jooksmata mitte see, et ta kardaks, kindlasti kardab, ka vigastust kardetakse, aga põhiline on ikkagi see, et tulemusi tegemata ja ja see, mille nimel on töötatud, et seda ei saavutatud. Aga loomulikult ega, ega nii mina kui Kuldar, aga kuskil taustal on ikkagi mingisugune hirm ka, ainult lollid ei karda. Kuldar on siis kaardilugeja, eks ole, ja, ja järgmine etapp on sul mai keskel. Ja kus oligi seal riies või sa oled. Ja mis sa nüüd vahepeal teed, eks ole, meil on praegu aprilli alguses ja siin on peaaegu poolteist kuud aega. Mis siis nüüd toimub ka niisama, siin vahid telekat ja, ja käid raadios intervjuud andmas või, või käib ka mingi konkreetne igapäevane rutiin, mingi treening? Eks ma teen ühte teistelt, annan intervjuusid ja teen, teen trenni ja ja, ja laadi Reinsalu näiteks, mis teed? Jõusaali ja jooksu ja ratast ja kosjaautoga sõidad vä? Ega me testida sellesse rallisõitja elu on võib-olla selles suhtes väga keeruline, et see konkreetne spordiala, millega tegeletakse, et ega seda väga palju harjutada, seda ei saa, et see, see peab lihtsalt tulema näpu otsas, autoga sõitmine. Et nii ei ole, et et iga päev harjutan mingit kindlat sõiduvõtet, et rohkem tuleb tegeleda füüsilise ja vaimsusega ja olla valmis siis sõitma, kui, kui see võimalus tekib, et ega naljalt üle ühe testi enne enne rallit ei ole, et. Aga mida, mida ma veel teen, et et eks, eks on vaja sponsoritega suhelda ja mõelda välja võimalikult häid koostöövõimalusi, et selleks sellest oleks nagu mõlemale poolele võimalikult palju kasu ja sa pead ikka pead vaevama igasuguste nii-öelda raamatupidamislike sihukeste, sisuliste küsimustega ka kust see raha kokku saada. Ja loomulikult, ega tegemist on kallis spordialaga ja me anname sellest endale aru ja ja kui me tahame edasi liikuda, siis, siis me seda töötleme ka järjest paremini tegema, et et me ei saa nagu ühtegi asja ära unustada, et me peame igal pool liikuma edasi ja oleme paremad. Kuhu edasi sa tahad liikuda, kuhu, kuhu nüüd siis veel esikohale Junior WRC sarjas, aga siis ega see, ütleme niimoodi, et juunior WRC sarja juunior WRC-sarjaks, et on ju selge, et kõige tähtsam sari on ikkagi WRC ja sinna tuleb jõuda ja, ja kus ta seal Läbi lüüa, et see ei ole nagu kerge tee, aga aga me arvame, et me oleme selleks suutelised. Ja töö käib siis ühesõnaga töö käib ja, ja ma arvan, et siin Lähinädalatel on ka häid uudiseid, et rohkem ma täna kahjuks kommenteerida ei saa, jätame otsad õhku, pange nüüd spordireporterid tähele. Paar nädalat, Elmo aval on paari nädala pärast häid uudiseid. Me oleme rääkinud WC'sse pürgimisest, aga me ei ütle midagi. Midagigi. Ütle. Kes sind autoga sõitma õpetas, jah, see kõige olulisem info ja vanaema vanaema spordireporteritele kõrva taha panna, ühesõnaga viie aastaselt õppis autoga sõitma. Vähem õpetas ja ei ligi viie aastaselt rooli ja kaheksa aastaselt sõitsin ise, et siis ma olin piisavalt pikalt sõita. Ja mis auto see oli? Null üks laada vahi suur tänu, Urmo Aava külla tulemast. Kohtume kindlasti veel. Edu ja jõudu sulle.