Tere eetris on portaali tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Tänane kommentaar on nähtamatutest, kuid suurtest pingetest, mis valitsevad näiliselt vabameelses ja parimat lahendust otsimas internetikeskkonnas. Sissejuhatuseks kasutan Jefimovi metafoori korilladest. Erinevalt väiksemate Pärdlikute rõõmutantsust, milles tihedalt teineteise kõrval tegutsedes kiputakse vähekene tõuklema on see vaid tühine ja enamusele märkamatu võrreldes suurte gorillade tantsuga. Kui nemad teineteise vastu põrkavad, on kõikidel kehv olla. Cheplymoor kasutas gorillade metafoori IT-tööstuse suurfirmade kohta. Olgu meie loos ühe gorilla nimeks Google ja teise kutsungiks kiibei. Kumbki ettevõte on leidnud internetiäris oma niši ja esialgu võis paista, et nii see jääbki. Paraku on viimased paar aastat andnud märke, et need kaks on kokkupõrkekursil. Google on lisaks otsinguteenustele sukeldumas üha enam totaalsesse andmete vahendamise tegevusse alates e-kirjadest, piltidest, logindusest ja netti telefonist kuni makse teenusteni. Ka iibei tegeleb netti telefoniga pärast Skype'i omandamist. Sama firma tegutseb maailma suurima kauplemiskeskkonnana ning on loomulikult huvitatud kaupade reklaamist, mida teeb hetkel Google ja loomulikult nende huviks kõik müügitegevusele kaasa aitavad otsinguteenused. Seega hakkavad kahe suure vahele tekkima selged ühiste huvide osad ehk mõtteliselt küljed, mida pidi Iidee turutantsus peagi kokku prantsetatakse. Nüüd paistab, et esimene kontakt ongi juba käes ja selleks on iibe maksekeskkonnaga konkureeriv, Google'i poolt aasta tagasi loodud Google checkout. Tegemist on igasugustele internetis kauplejatele mõeldud omavaheliste rahaliste tehingute klaarimise keskkonnaga. Teatud osas tegeleb samaga i päi omanduses olev Peipel. Kui eelmisel aastal teatas Google, et tegemist ei ole sugugi iibeiga võistlemiseks mõeldud teenuse paid täiesti sõltumatu ja iseseisva nähtusega siis just äsja võttis olukord hoopiski teise värvingu. Nimelt kutsus Google nädal aega tagasi kokku oma makseteenust tutvustaval üritusele kõiki email müügiga tegelevaid kaupmehi. Ürituse nimeks oli Google checkout Freedom paati ja see pidi aset leidma satelliitüritusena, nagu seda ikka tehakse mõne suure rahvakogunemise ajal. Nagu näiteks toimub suurte arvutimesside ajal arvukalt firmade korraldatud kõrvalüritusi. Antud juhul oli rahvas kogunemas päi iga-aastasele tippüritusele iidei live konverentsile. Pinna all peituvat pingest räägib viimase seitsme päevaga juhtunu. Niipea kui iibe kuulis Google'i üritusest, võtsid nad välja oma kõige suurema Google'i karistamise relva ja ähvardasid lõpetada Google'i käest reklaamiteenuse ostmise. Arvestades IP reklaamide mahtusid on tegemist väga valuliku reaktsiooniga Google'i poolsele suhteliselt ulakale käitumisele. Tänaseks võib aga Google'i ürituste reklaaminud veebilehelt lugeda, et see jääb ära. Mida see kõik tähendab? Google paistab välja nagu ulakas poiss, kes sai nurga taga nahutada ja nüüd käib sõna kuuleliku näoga ringi. Iibe ja omakorda demonstreeris hästi varjatud närvilisust ja vägivaldset käitumist kuid pinged on alles ilmselt oluliselt suurenenud. Oodata on uut kaklust.