Kaheportaal ja Kristjan Port tere. Eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Christian Burt. Inimestevahelistel suhetel on väärtussuhe, rajaneb jagatud väärtustele, usaldusele, koostööle, üheskoos tunnetatud identiteedile, vastastikusele ja nii edasi. Suhted on vajalikud gruppide toimetulekuks ja grupid on vajalikud indiviidide toimetulekuks. Järelikult mõni suhe võib olla teistest väärtuslikum. Väärtust lähemalt uurides selgub, see on osa sotsiaalsest kapitalist. Sotsiaalne kapital sisaldab füüsilisi asju ja mittemateriaalseid nähtuseid. Viimaste hulka kuuluvad näiteks Iseseisvus, isikuomadused, harjumused, teadmised, suhted ja muu taoline. Materiaalsete asjade seas on avalikult huvitavaks väärtuslikuks peetavate esemete ja võimaluste omamine või siis võimalus nendega kokku puutuda. Seega osaliselt eraomandisse kuuluv või avalikus ruumis kättesaadav näiteks ilus kodu ja võimalus käia teatris või midagi muud taolist. Kõik loetu kuulub iga indiviidi juurde ja käib temaga kaasas. Detailid, sealhulgas väärtused jagunevad indiviidide vahel ebaühtlaselt ja sotsiaalset kapitali omatakse erineval määral. Sotsiaalselt Kapitali kasutatakse suhtlemisel suhete algatamisel, edendamisel ning võimaluste loomisel. Vastavalt kapitali määratlusele on tegemist väärtusega ehk soovitud teguriga, mille puhul siiski ei huvita niivõrd selle omamisest vaid kasutamisest, kuna alles siis tekitatakse ihaldatud hüvesid. Sotsiaalne kapital peaks aitama. Peame arendama grupi toimimist, sünnitades avalikke hüvesid ja samas teenindades individuaalset edukust, mis motiveerib indiviide seda hankima. Tundmatu inimese peale vaadates on sotsiaalset kapitali keeruline hinnata. Omanik peab seda kuidagi signaliseeriva. Järeleproovitud lahendusteks on näiteks viisakas ja abivalmis käitumine ning riietumine. Esimene valgustab midagi mittemateriaalsest ja teine materiaalsest kapitalist. Rõivaste kasutamine sündis sotsiaalse arengu tulemusel esmalt keha kaitsmiseks, hiljem keha varjamiseks lõbuks varju jääva signaliseerimiseks. Riided vihjasid ju, kas tegemist on mehe või naisega puusepa või hobusekasvatajaga vaese või rikaga. Rõivaste lugu on pika ajalooga ja jätkuvalt areneda. Ühem arenguna paigutub rööbaste sotsiaalse kapitali signaliseerimise raskusega uude kohta. Selleks ei ole enam kingad, käekotid, sukad, sokid, trimmis kleite ega ka moekad püksid. Muutuste vihje leiab viimased paarsada aastat USA-s peamiselt kontorirahvale sotsiaalse signaliseerimise vahendeid valmistanud Kuulsa rätsepate Brooks Brothersi pankrot, dist firmali katkematu eduga kaks sajandit riietanud Ameerika äriklassi ja elanud üle suure depressiooni kaks maailmasõda peast isegi kuuel sajandil liberaalseks muutunud riietumiskultuuripiimast tuntakse uuel mandril käsuvalfroidei kontseptsioonina mille sisuks oli kompromiss pikkade tööpäevadega piitsutatud ametnikele hoida natukene riiete vahetamise pealt aega kokku ja viimasel tööpäeval siirduda otseselt. Pidama nädalavahetust. Ontliku kontorirõivastuse pool on sotsiaalse kapitalisignaalide valik väike ja rõhku pannaksegi rohkem mängule brändidega. Ja just sinna oligi kallist reibast, tõotab Brooks Brothers paigutanud oma lisandväärtuse pakkumise. Lõppenud suve keskel kordades firmaga välja pankrotti pannes. Üks Covid, pane pidemest tühjaks jäänud kaubandustänavaid. Viirus ei olnud siiski tegelik põhjus vaid päästiksündmus, mis vallandas omanikes kallandmise hoo. Tegelikuks languse põhjuseks pidada aastaid taamal hiilinud kaugtööd. Kodus tööd tehes võis olla kas või pidžaamas. Kodust ei tehtud tööd kallis kontorimundris. Covid õpetas ja sundis masse peliselt kaugtööd tegema ja rõivas kaotas sotsiaalse kapitali signaliseerimise võimalusi. Oluliseks muutus ekraanil kuvatud veebikaamera läbi kuvanduse inimesi olemas läbi teistsuguste asjade sündisid uued hindamiskriteeriumid taustale jäänud raamaturiiuli sisust, kunstist, ruumi olemusest, taimede lemmikloomade olemasolust, valgustusest, töölisest, kompositsioonist. Väärtus koosnes ainult pildikäänust sõltumata. Kas inimene kandis ekraanilt. Välja jäävas osas onu trühvleid ja ujumispükse või kallibrendi kostüümi. Brooks Brothers tegutses võib-olla liiga järsult, sest teised tuntud moemajad nägid hädas uut võimalust ja otsustasid asuda võitlusesse ekraanile-jääva osa nimel. Niukja Prada, omanimelise kuulsa brändi peadisainer tunnises seoses Milanos korraldatud virtuaalse moenäitusega. Et mood peab reageerima tegelikkusele. Pange siis tähele, kuidas kaubamärgid ja moed karistamise fookus hakkab koonduma õlavöö ülemisse pildile jäävasse osasse. Sinna kogunevad väikeseks muutuvad kotikesed, arvatavalt lähevad moodi erinevalt peakatted, kaelaehted, lakud ja muu taoline. Pange fantaasia tööle sest suhtlemisel täidab infost olulise osa sõnatu kommunikatsioon. Kuula varasemaid portaale R2 L2.