Kaheportaal ja Kristjan Port Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port peaaegu et täpselt aasta tagasi kostusid Jaapanist uudised õhku tõusvat testtaksodest. 2019. aasta sügisel ei näinud keegi ette Covid pannepideemia saabumisega. Sellele järgnenud kriisi keskenduti olümpiamängudele, mis pidanuks just äsja lõppema tasapinnal kahes dimensioonis liikuda lubab teedevõrgustik jääb hätta inimeste asjadesse transpordivajaduste rahuldamisel. Kõik see elus ja eluta materjal vajab regulaarset teisaldamist. Püüdlused korraldada inimeste ja asjade veod erinevatele aegadele, et vältida hommikusi ja õhtuseid, töö ja koduvahelisi liiklusummikuid enda ammendumas. Põhjuseks on inimesed ise, kes tahavad liiklusummikutes kaotatud aja tõttu vähem poes käia ja tellivad need kaubad koju mistõttu liigub magalate poole teedel üha rohkem erasõidukite sealt pakiveomasinaid. Ummikutes aega suletav nõiaring sunnib seega veelgi rohkem kasutama onlain-poode ja kulleriteenuseid. Oleksid kõik soovivad olukorda parandada. Muutustega kaasneb ärimudelite ümbervaatamine ja sünnib vastuseis, kus vanaäriga seotud ettevõtjaid asuvad oma huve kaitsma. Liikluse keerukuse ja Autopidamise kalliduse abil on jaapani taksojuhid võtnud inimeste transpordiväärtusahelas nii kõva poliitilise haarde et seal ei ole õnnestunud Uberi laseritel teenustel areneda. Olümpiamängud pidid jätma külastajatele hea mulje ja kohalikele. Hea mälestuse mõlemat ähvardasid aga liiklusummikud. Rahvusvahelise suursündmuse loodud pinge nõrgestas bürokraatiat ja pehmendas poliitikuid ning tõusva päikese maa lootis olla lõppenud suveks esimene lennundustakso rakendaja naga. Covid otsustas teisiti. Prantsusmaa pealinn Pariis võõrustab 2024. aasta olümpiamänge. Prantslased kavandavad samuti olümpiaks taksonduse juurutamist. Spordi suurüritus on siingi pigem sümboolne tähtaeg kui kui võistluste korraldamise eeldus. Transpordi tõhustamise vajadus tõstatub sotsiaalsest arengust ja linnastumisest, mis sunnivad lahenduste otsimisel kiirustama Olümpia Maiukesingi küüslauguvanik, kuna bürokraatia vaimule. Sest suurtes riikides reguleerivad keerukat elu tuhandet põimunud seaduspügalad, mis võivad hoida taksonduse maa peal. Seda lisaks neile, kelle huve transpordiuuendus ohustab. Prantslased kavatsevad alustada testisõitudega järgmise aasta suvel. Tehniliseks platvormiks on Saksamaal toodetav suurt drooni, meenutab velokopter millest võib välja lugeda sakslaste samasuunalist aktiivsust. Arvatavalt juhtubki muutus kiiremini kui bürokraatia ja riigi asjaajamisega ollakse harjutud sest ühtesid motiveerivad olümpiamängud teise tagant konkureeriva riigi tegutsemine ja kolmandatele jäetakse vähe valida. Kui suured näitavad teed? Pariisin lennutaksot testitakse ühenduseks linnast loodes asuva lennujaamaga autoga umbes pooleteise tunnise sõidu kaugusel asuva lennukite koduga ühenduseks peab saama nõndanimetatud linnuteele jäävate elanike nõusoleku. Loa lennuliikluse korraldajalt. Ja täitma turvalisust garanteerivad testid. Lennutakso töötab, elektriga ei kamp saasta õhku, peamiseks murekohtadeks on müra ja turvalisus. Lennutakso kirutakse oma suva järgi elanike kodude kohal. Neil on omad õhuteed nagu lennukite, ainult et märgatavalt madalamal, mõnesaja meetri kõrgusel, kus paistab olevat palju ruumi. Mis on eksitav, sest sõita saab vaid seal, kus elanikke ei segata müra ega privaatsust ohustava põrnitsemisega. Elektrimootoriga lennutakso valmistamine on sisepõlemismootoriga autodest odavam. Ning kasutusest kindlana. Esialgu paistabki, et neil polegi midagi ühist peale klientide. See töötavate kõrval on aga teiseks ühiseks ressursiks parkimisplatsid. Lennutakso nõuab vähemalt paarikümne sõiduki parkimisalainimeste tüüpiline liik. Kui mõne kulgeb kolmnurgas kodu, töökoht ja kaubanduskeskus arvatavalt ei hakka lennutakso seda vajadust teenindama vaid vähendab tänavaliiklusest linnadest välja jäävas suunas inimesi ja kaupa pidavaid autosid. Lendamine piirduks linna lähiümbruse teenindamisega, sest suur osa kaasa võetud Krist kulub raskelt akudenda õhus hoidmisele ja õhutakso lennukauguseks on umbes 35 kilomeetrit. Sestap tasub tähelepanelikult jälgida akude maailma edusamme, sest energiakandjate areng koonda pargist elu oluliselt rohkem kui lendavad taksod ja olümpiamängud. Kuula varasemaid portaale R2 L2.